Wat is er nieuw

suggesties vissenbestand

JipKeyhole

Member
Lid geworden
15 augustus 2024
Berichten
5
Leeftijd
24
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, en ik wou graag wat ideeen opdoen voor mijn nieuwe aquarium.
Het is een Juwel Rio 350 (120x50x60). ik ben nu nog aan het indraaien. Het is de bedoeling dat het een Zuid-Amerikaanse bak word, alle planten zijn ook Zuid-Amerikaans,
Ik wil ook het water licht tinten met botanicals. Het enige waar ik zeker over ben is dat ik sleutelgat cichliden wil. misschien in combinate met nog een dwerg cichlide? of andere leuke suggesties?
Het moet wel een beetje understocked zijn, daar houd ik van.

Graag hoor ik van jullie.
 

Bijlagen

  • aquarium 1.jpg
    aquarium 1.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 24
  • aquarium 2.jpg
    aquarium 2.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 21
Als je sleutelgaten wilt is het al snel vol hoor op 1.20m. Ik zou daar alleen nog een scholenvisje boven doen. En misschien een groepje Otocinclus om te poetsen.
 
Ik had er 7 in een 1.20 en bond het erg vol. Ik zou er niet meer dan 5 doen.
 
Ik had er 7 in een 1.20 en bond het erg vol. Ik zou er niet meer dan 5 doen.
Dat is ook meer dan ik in gedachten had. hoe zat het bij jou met agressie tussen de cichliden? stel dat ik er 5 haal, en dat er achteraf 3 mannetjes zijn en 2 vrouwtjes. word dan het mannetje zonder vrouwtje niet de hele bak door gepest?
 
Ik had 3 mannen en 4 vrouwen en die waren heel verdraagzaam onderling, zijn wel samen opgegroeid. Ik weet niet of je aan een volwassen trio kunt komen.
 
Ik heb er zes op 1,4m geen enkele agressie tot nu toe. Wel een beetje wegjagen als er eitjes liggen maar niet echt fysiek. Ik heb ze samen met 4 schaakbordjes en dat gaat (nog) prima. De schaakbordjes zijn wat feller, maar als ik er een mossel ingooi, wachten ze tot de sleutels klaar zijn met eten.
Maar een mooi schooltje erbij, eventueel nog iets bovenin, en een l nummer of ancistrus voor het hout schoon te houden en dan heb je een mooie volle bak, zoals je zelf zegt.
 
Ik heb er zes op 1,4m geen enkele agressie tot nu toe. Wel een beetje wegjagen als er eitjes liggen maar niet echt fysiek. Ik heb ze samen met 4 schaakbordjes en dat gaat (nog) prima. De schaakbordjes zijn wat feller, maar als ik er een mossel ingooi, wachten ze tot de sleutels klaar zijn met eten.
Maar een mooi schooltje erbij, eventueel nog iets bovenin, en een l nummer of ancistrus voor het hout schoon te houden en dan heb je een mooie volle bak, zoals je zelf zegt.
Hoi Andre, ik zat net jouw bak te bekijken op je profiel, wat ontzettend mooi! bedankt voor de reactie.
 
Kijk eens naar Farlowella vittata, gaat zeer goed met cichliden en eten algen en groenvoer. Mijn T. elliotti's jagen iedereen weg bij hun nestje, maar de Farlowella's laten ze op 5 cm van hun nest in de planten hangen.
Kunnen solitair, per twee of klein groepje.
Voorzover ik uit mijn hoofd weet komen ze uit Z-Amerika,maar ik let niet zo op geografie, dus dat moet je even checken.
 
Zuid-amerika geen corys met de chichlide denk ik. Ik heb zelf de zwarte phantoomzalm, kleurt mooi weg in jouw bak denk ik ook. Hier een schooltje van? Vind ze ook leuk gedrag vertonen voor een scholingsvis. Zijn ook niet zo druk
IMG_4730.jpeg
 
Sleutelgatcichliden zijn erg vreedzaam juist leuk met pantsermeervallen


Makkelijk 40 kardinaaltetras en verschillende soorten corys gezellig samen.
 
Kijk eens naar Farlowella vittata, gaat zeer goed met cichliden en eten algen en groenvoer. Mijn T. elliotti's jagen iedereen weg bij hun nestje, maar de Farlowella's laten ze op 5 cm van hun nest in de planten hangen.
Kunnen solitair, per twee of klein groepje.
Voorzover ik uit mijn hoofd weet komen ze uit Z-Amerika,maar ik let niet zo op geografie, dus dat moet je even checken.
Die zijn leuk inderdaad had ik zelf ook in gedachten, die komen ook uit hetzelfde gebied als de sleutels.
 
Welkom op het forum en leuke bak heb je staan. Ik heb ook sleutels, een koppeltje op 1.20, al in mij bak dieper en in totaal 360 liter. En ook twee mikrogheophagus altispinosus erbij en dat gaat heel goed. Sleutels zijn zoals al gezegd heel rustig en vreedzaam, het altispinosus mannetjes wil nog weleens stoer doen naar de sleutels maar ze trekken zich er totaal niks van aan en reageren niet agressief. Bij deze cichliden gaat het met mijn grote groep Cory’s ook gewoon goed, hoe dat met andere dwergcichliden is weet ik niet.
Mooie botanicals kun je online bestellen, o.a. bij sluierstaartkv.nl. Veel voorpret alvast 👍
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan