sterremos
Well-known member
- Lid geworden
- 3 oktober 2023
- Leeftijd
- 66
Je zou een plant moeten kiezen die past bij de soorten die je al hebt. En daarvoor is het belangrijk om te weten wat je planten vragen voor een goede groei. En daarvoor is van belang welke lichtvraag een plant heeft, en dan hebben we het over lichtsterkte, niet over lichtduur. Maar ook: Welke temperatuur en water kwaliteit een plant vraagt. En, niet onbelangrijk, wat wil het qua voeding. Op de foto kijkend merk ik op dat je daar ook grote verschillen hebt? Anubias, een langzaam groeier die fel en sterk licht schuwt. Maar zie ik daar ook Micranthemum spec. 'Montecarlo'? Dat is nu juist een plant welke veel, dus een sterk licht vraagt. Beide samen gaat dus toch mogelijke problemen opleveren. Probeer daar toch aan te denken bij je keuzes.Heeft er iemand een suggestie voor een plant achter in het bakje.
ik wil daar iets hoog hebben voor de afvoer, ( nou ja hoog ) het bakje is 28 cm hoog. 🙂
al gezocht maar er is zoveel keuze, ben benieuwd wat jullie een mooie/goede optie is
Ron
Of oevermat voor vijvers en daar kan dan ook Microsorum windelov, Bucphalandra soorten en andere 'epifyten' oplaten groeien. Oevermat kan ook niet roesten als de plastic bescherming per ongeluk beschadigd raakt. Vastzetten met wat zuignappen.een rooster (geplastifceerde voliere gaas)voorzetten en laten begroeien met hemianthus , riccia ,mos , hydrocotyle tripartita of iets dergelijks
Je zou een plant moeten kiezen die past bij de soorten die je al hebt. En daarvoor is het belangrijk om te weten wat je planten vragen voor een goede groei. En daarvoor is van belang welke lichtvraag een plant heeft, en dan hebben we het over lichtsterkte, niet over lichtduur. Maar ook: Welke temperatuur en water kwaliteit een plant vraagt. En, niet onbelangrijk, wat wil het qua voeding. Op de foto kijkend merk ik op dat je daar ook grote verschillen hebt? Anubias, een langzaam groeier die fel en sterk licht schuwt. Maar zie ik daar ook Micranthemum spec. 'Montecarlo'? Dat is nu juist een plant welke veel, dus een sterk licht vraagt. Beide samen gaat dus toch mogelijke problemen opleveren. Probeer daar toch aan te denken bij je keuzes.
Maar ik denk juist eerder aan de Anubias die ook in hetzelfde maar voor juist die plant te fel licht staat. Geef die plant een beschaduwt plekje om te voorkomen dat de bladeren onder de alg komen. Maar die beslissing is uiteraard voor jezelf.het klopt dat ik oa Anunias en de monte carlo heb geplant.
bij de leverancier aquaplantsonline wordt wel aangegeven dat er voor MC j CO2 en een sterke verlichting zijn niet nodig maar komen de groei wel ten goede. dus we gaan het wel zien hoe het gaat worden
dank alen voor de suggesties, ik ga eens alles doornemen en kijken naar de mogelijkheden.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.