Wat is er nieuw

Sulawesi slak

Marja

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2009
Leeftijd
64
Zoals de naam al zegt hebben deze slakken een speciaal aquarium nodig?
Kunnen ze in een gezelschaps?
En hoe grote bak wordt aanbevolen?
Ik wil ze graag gaan houden of alleen of met garnalen daar ben ik nog niet over uit...

Beetje warm;
beetje open bodemruimte;
liefste zand;
pH>7.0;
als ze te weinig eten hebben knagen ze stengels van de echte waterplanten door;
niet met al te happerige vissen. ze kunnen hun sprieten niet goed intrekken;
Niet t� kleine bak, ze kunnen 8/9 cm worden.

Bovenstaande is op basis van ervaring met de 'poso' groep, zwarte en oranje. Er zijn veel verschillende, dus doe je research vooral ook voor de gene die je graag wilt.

Prachtige dieren!

Dankjewel hier kan ik wat mee 🙂 ik ben me aan het inlezen ik ga ze steeds leuker vinden 😀

Daar ga ik voor 🙂 ik zag ze bij chrisgarnalenshop ben jij daar bekend mee? Vissen is niet verstandig om erbij te doen maar hoe zit dat met garnalen?

jessicapilon zei:
Ze zijn ook erg leuk hoor en af en toe krijg je een levend jong erbij.

Vissen kan wel hoor, je moet alleen een beetje beschaafde vissen erbij doen 🙂

Garnalen; met neocaridina een uitstekende combi. Met caridina soorten is het lastiger omdat die garnalen zuurder water willen dan de slakken.
In het wild komen ze samen voor met de kardinaalgarnalen. Een werkelijk prachtige soort, maar iets lastiger (naar het schijnt)

Heb zelf vandaag een yellow meegenomen in de LFS, kon het niet laten. (en ga eens kijken of hij zich thuis voelt bij mijn huidige orange)

Ik heb ze ook van Chrisgarnalenshop dus. Deze verstuurt ze en altijd zonder problemen.

Ik heb in me bestaande bak een aantal guppen, rouwtetra, corydoras panda en appelslakken zouden ze daarbij kunnen of beter wachten totdat ik een kleiner bakje heb voor garnalen en deze slakken :S

Ik vind de Yellow poso en de Orange poso helemaal geweldig 😀

Alexej zei:
Vissen kan wel hoor, je moet alleen een beetje beschaafde vissen erbij doen 🙂

Garnalen; met neocaridina een uitstekende combi. Met caridina soorten is het lastiger omdat die garnalen zuurder water willen dan de slakken.
In het wild komen ze samen voor met de kardinaalgarnalen. Een werkelijk prachtige soort, maar iets lastiger (naar het schijnt)

Heb zelf vandaag een yellow meegenomen in de LFS, kon het niet laten. (en ga eens kijken of hij zich thuis voelt bij mijn huidige orange)

Ja ik twijfel ook over die bewuste vissen. Laten ze de sprieten van de appelslak met rust?
Ik denk dat guppen nog wel kan, maar mij is wel eens ter ore gekomen dat de rouwtetra bijterig kan zijn? Maar ervaring heb ik dus niet met deze soorten/combi...

De oranje is prachtig van kleur. Het leuke van de gele/gouden (de bovenste bij de link) is dat die zwarte streepjes ervoor zorgen dat ze heel rimpelig lijken. Alsof het oeroude wezentjes zijn.

Maar goed, een mooi nieuw bakje is al-tijd de beste oplossing natuurlijk 😀
En dan heb je ook weer een excuus om een mooi klein visje te kiezen.

Ik heb ook mn twijfels bij die Rouwtetra en ik zou zelf geen risico nemen. Er zijn heel wat soorten van deze slakken te koop bij Chris en de mini heb ik ook gehad en die zijn ook erg schattig hoor.

Euhm zover ik kan zien wel ja 🙂 ze schuifelen in ieder geval lekker door de bak heen haha
Haha ja die vind ik ook erg leuk 😀

Alexej zei:
Ja ik twijfel ook over die bewuste vissen. Laten ze de sprieten van de appelslak met rust?
Ik denk dat guppen nog wel kan, maar mij is wel eens ter ore gekomen dat de rouwtetra bijterig kan zijn? Maar ervaring heb ik dus niet met deze soorten/combi...

De oranje is prachtig van kleur. Het leuke van de gele/gouden (de bovenste bij de link) is dat die zwarte streepjes ervoor zorgen dat ze heel rimpelig lijken. Alsof het oeroude wezentjes zijn.

Maar goed, een mooi nieuw bakje is al-tijd de beste oplossing natuurlijk 😀
En dan heb je ook weer een excuus om een mooi klein visje te kiezen.

Ja vind ze allemaal geweldig :smitten: ik ga zeker geen risico lopen, ik ben al aan het kijken voor een ander bakje wat dan alleen voor de slakken en eventueel garnalen gaat worden 🙂

jessicapilon zei:
Ik heb ook mn twijfels bij die Rouwtetra en ik zou zelf geen risico nemen. Er zijn heel wat soorten van deze slakken te koop bij Chris en de mini heb ik ook gehad en die zijn ook erg schattig hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan