Sulawesi slakken,

Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Berichten
647
Leeftijd
51
Locatie
Nieuw-Vennep
Was vandaag ff langs een LFS en zag daar Golden Sulawesi/ en een gele soortgelijke soort slakken zitten, had er wel eens eerder over gelezen maar ben nog niet bekend met dit soort.
Nu lagen ze in de bak ondersteboven ed. zonder een slak te zien leken wel lege huisjes....zaten samen met garnalen die erop erin enzo kropen.
Dit lijkt me toch niet goed...weet dat slakken niet snel zijn maar ze moeten toch een beetje in de rondte kruipen zal ik maar zeggen....of is het een soort wat de hele tijd in z'n huisje zit ?
Heb ze natuurlijk niet gekocht, wil eerst wat meer info al lijkt het me wel een leuke soort.
Dit soort ( foto van intetrnet)
:
s slak.jpg


Zijn er mensen met ervaring met deze slakken ?
 
Ik heb ze gehad en soms liggen ze uren stil maar ja op de kop liggen mag niet te lang duren. Je moet dan wel de afsluitklep dicht kunnen zien of hun gewone lichaam.
 
Afsluitklep ? hun gewone lichaam zag ik ook niet alleen het buitenhuis wat her en der in de bak lag.
 
Als je alleen lege huizen ziet dan klopt er iets niet volgens mij.
 
Van de NBAT:
Van nature hebben de slakken van het geslacht Tylomelania alle een operculum, een dekseltje om hun huis mee af te sluiten; om de kern van dat dekseltje lopen vijf tot elf ringen.
 
Als je alleen lege huizen ziet dan klopt er iets niet volgens mij.
Daarom ook maar niet gekocht dus.
Van de NBAT:
Van nature hebben de slakken van het geslacht Tylomelania alle een operculum, een dekseltje om hun huis mee af te sluiten; om de kern van dat dekseltje lopen vijf tot elf ringen.
Oke, was ook geen dekseltje te zien....
Kijken of ze ik nog eens ergens in een ander LFS zie die dat dan wel hebben en waar je ook het lichaam ziet i.p.v een leeg huisje.
 
Ik heb ze ook gehad en natuurlijk liggen ze bij de lfs ook wel stil maar toch moet je vaak gewoon het lichaam kunnen en en zien dat ze actief zijn.
Een leeg huisje is in elk geval niet ok.
 
Terug
Bovenaan