Sumatraantjes bevinden zich vooral in een hoek.

Wordt dat dan ook in ringen om de lamp heen gebruikt, zoals met pvc-buis, of wordt dat over de hele lengte van de buis gebruikt omdat het toch lichtdoorlatend is, dat het meer remt dan blokt.
Naar wat je zelf wil dat is heel makkelijk aan te passen
 
Die arme andre heeft 40 min gereed enkele reis om klein stuk pvc te halen ennkom jij nu met dit simpele geniale idee. Wat hij op 5 min afstand kon kopen haha
De vraag is nu alleen nog wat Antje bedoeld. Doe je bakpapier om de led heen of leg je een paar vellen op het wateroppervlak om het licht te dempen :DD :DD
 
Dat de sumatraantje rechts in de bak zitten is omdat jij links van de bak staat . Wanneer je rechts ga staan ga je zien dat je enkel het probleem verlegd . #stopmetprutsen
 
Dat de sumatraantje rechts in de bak zitten is omdat jij links van de bak staat . Wanneer je rechts ga staan ga je zien dat je enkel het probleem verlegd . #stopmetprutsen
Stefan praat uit ervaring dus dat zegt een boel over zijn ................................ :LOL: :LOL:
 
Die arme andre heeft 40 min gereed enkele reis om klein stuk pvc te halen ennkom jij nu met dit simpele geniale idee. Wat hij op 5 min afstand kon kopen haha
Nee hoor, buis ligt op een 5 meter afstand van de boerderij. Arme André heeft wel een rotgevoel bij het lopen naar de....... varkensstal. :cry:
 
Dat de sumatraantje rechts in de bak zitten is omdat jij links van de bak staat . Wanneer je rechts ga staan ga je zien dat je enkel het probleem verlegd . #stopmetprutsen
Het is een combinatie van factoren Stefan. Te weinig de sumatraantjes zichtbaar, in rechterkant... Algen die steeds terugkomen op het grind aan de voorkant. Daar probeer ik iets op te vinden. Een color lamp kan ook nog een oplossing zijn. Dimbaar is nogal aan prijs.
 
Ik heb hier een pvc buis voor me liggen van 25 mm en een snijtang voor pvc buis. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaalde lengte? Dan denk ik daarbij ook aan veiligheid.

Zal ook helpen tegen baardalg, penseelalg?
IMG_20210728_084658257_MP.jpg
 
Of het helpt tegen andere algen weet ik niet maar ik heb het zo en dat werkt prima. Zag het al meer op het forum voorbij komen
 

Bijlagen

  • 20210728_211347.jpg
    20210728_211347.jpg
    310.5 KB · Weergaven: 135
Of het helpt tegen andere algen weet ik niet maar ik heb het zo en dat werkt prima. Zag het al meer op het forum voorbij komen
Heel erg bedankt voor de foto. Het beeld dat ik zie zegt me heel veel. Het zegt me waar het bij me fout is. Echt, nogmaals bedankt @Van Egmond je hebt me hiermee heel goed op de juiste weg meegeholpen.
 
Ik heb verder goed nieuws en slecht nieuws maar hier kom ik later op terug. Eerst nog ff wat slaap - rust nodig. En een aantal zaken die voorrang (moeten) krijgen.

 
Owhja, en voor ik het vergeet..... Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws...
Okee John. Maar eerst laat ik het filter een tijdje rampetampen om de plantenvoeding te laten mengen.

Ik heb dat woord even moeten googelen natuurlijk :DD :DD :pp



Ik denk in plaatjes, maar met de omschrijving van John krijg ik hier met de beste wil van de wereld geen beeld bij....
Het slechte nieuws is dat jullie, de lezertjes van het forum, nog ff geduld moeten hebben omdat ik straks ook hierop terugkom. :cry: met goed nieuws, hoop ik dan toch. :)
 
Owhja, en voor ik het vergeet..... Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws...





Het slechte nieuws is dat jullie, de lezertjes van het forum, nog ff geduld moeten hebben omdat ik straks ook hierop terugkom. :cry: met goed nieuws, hoop ik dan toch. :)
Dan heb ik ook goed en slecht nieuws voor je. Het goede is dat ik hoop dat je echt goed nieuws te melden hebt en het slechte is dat ik erg weinig geduld heb zoals je weet :DD :pp
 
Dan heb ik ook goed en slecht nieuws voor je. Het goede is dat ik hoop dat je echt goed nieuws te melden hebt en het slechte is dat ik erg weinig geduld heb zoals je weet :DD :pp
Moet ik potje geduld opsturen naar jou ?
 
Ik heb verder goed nieuws en slecht nieuws maar hier kom ik later op terug. Eerst nog ff wat slaap - rust nodig. En een aantal zaken die voorrang (moeten) krijgen.

Hij zal nu toch wel uitgeslapen zijn??? Ben wel benieuwd eigenlijk:LOL:
 
Ik ben er weer. Slecht nieuws zal ik mee beginnen. Ik was aan het prutsen, stom, stom, stom idd StefanC en Ancistruz..

Goed nieuws, ik was eerst via de search van het aquarium forum bezig maar mede door de hint van Drup naar vadertje Goo gegaan en vond deze pagina vond deze pagina,

Wat betreft rampetampen. Baccies vermenigvuldigen zich in het filter. :D

Buisjes geplaatst aan voorste lamp, de drijfplanten hadden het stuk voor stuk moeilijk.

En het andere ook goed nieuws is lijkt me dat er iemand in Grunn ff naar de Appie moet om behalve kroketten ook een grote voorraad beschuit met muisjes mag halen. Gelukkig zit de Appie voor de krokettenboer heel dichtbij zodat hij de fiets met houten wielen daarbij niet nodig heeft.

Okee John. Maar eerst laat ik het filter een tijdje rampetampen om de plantenvoeding te laten mengen.

Ik heb dat woord even moeten googelen natuurlijk :DD :DD :pp



Ik denk in plaatjes, maar met de omschrijving van John krijg ik hier met de beste wil van de wereld geen beeld bij....
(y):petjeaf:
 
En het andere ook goed nieuws is lijkt me dat er iemand in Grunn ff naar de Appie moet om behalve kroketten ook een grote voorraad beschuit met muisjes mag halen. Gelukkig zit de Appie voor de krokettenboer heel dichtbij zodat hij de fiets met houten wielen daarbij niet nodig heeft.
Huh, waarom beschuit met muisjes dan?
 
John als baccies vermenigvuldigen dan zul.......... #ietsmetweinigwoorden.
Ja dat dacht ik al en ik heb gevraagd bij Appie maar ja zulke kleine muisjes hebben ze niet dus dat feest gaat denk ik dan niet door. Was leuk geweest als je de ouders op een beschuit met muisjes had kunnen tracteren Andre maar het zit er niet in denk ik tenzij gestampte muisjes neemt :LOL:
 
Ik ben er weer. Slecht nieuws zal ik mee beginnen. Ik was aan het prutsen, stom, stom, stom idd StefanC en Ancistruz..

Goed nieuws, ik was eerst via de search van het aquarium forum bezig maar mede door de hint van Drup naar vadertje Goo gegaan en vond deze pagina vond deze pagina,

Wat betreft rampetampen. Baccies vermenigvuldigen zich in het filter. :D

Buisjes geplaatst aan voorste lamp, de drijfplanten hadden het stuk voor stuk moeilijk.

En het andere ook goed nieuws is lijkt me dat er iemand in Grunn ff naar de Appie moet om behalve kroketten ook een grote voorraad beschuit met muisjes mag halen. Gelukkig zit de Appie voor de krokettenboer heel dichtbij zodat hij de fiets met houten wielen daarbij niet nodig heeft.






(y):petjeaf:
Dat je zat te prutsen wisten we al 😀 😉
Maar wat is het slechte nieuws dan?
 
Wat een topic dit. xD Nouja, hopelijk gaat het met de sumatraantjes ook nog goed!
 
Wat een topic dit
In elk geval erg duidelijk toch :DD. Niks minder duidelijk dan de woonplek van Andre zoals in zijn avatar staat:DD:DD:pp.
Ach een geintje moet kunnen want anders wordt alles veel te serieus toch en gelukkig weet Andre heel goed wat een geintje maken is dus dat is zeker een pluspunt van hem:deal:
 
Terug
Bovenaan