Sunsun filter


Rene B

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2009
Berichten
9,758
Locatie
Roden
Iemand ervaring mee?
Ik heb een jaar of 3 geleden zo'n ding gekocht en daar was ik zeer tevreden mee. Plug and play, absoluut geruisloos.

Nu sinds eergisteren weer zo'n filter gekocht, grootste variant zonder uv licht. Probleem echter, deze bromt en vooral zoemt als een gek. De rotor in de kop zit ook erg los zag ik, zit heel veel ruimte nog tussen.

Lucht is er inmiddels allemaal wel uit denk ik. Tig keer op die knop gedrukt en lopen schudden.

Dus iemand die hetzelfde ervaart/heeft ervaren en een oplossing weet? Sta nu op het punt hem helemaal in te pakken met piepschuim o.i.d., want dat geluid is echt niet te doen.

En voor de mensen die ongetwijfeld gaan zeggen dat het goedkope Chinese troep is en dit te verwachten is; zoals gezegd in het verleden geen problemen gehad. Dat filter was zelfs stiller dan menig Eheim filter dat ik heb gehad.
 
Timmer er een kastje omheen met geluidsdempend materiaal.

Ik denk dat je er weinig aan kan doen.
 
Tja. Een grotere.

Kleine filters, klein geluid. Grote filters, groots geluid.

Heb het zelf onlangs met een jbl e1501 gehad. Iedereen zegt. Mooie stille filters.
Ja de 701 en 901 misschien, maar de grote niet hoor.

Toeters en bellen aan filters. Alleen maar ellende.

Ben terug naar het oude en simpelste filter. Een eheim classic.

Klein beetje tweaken. Op een stuk schuim zetten en een gewicht op de kop. Maar nu hoor ik hem niet meer.
 
Ik heb ook zo'n witte sunsun filter gehad en die werkte ook perfect en geruisloos tot ik hem open deed voor schoonmaak dan in elkaar gezet en toen was de stilte weg,zo'n gebrom en heb het nooit kunnen achterhalen dus dan maar verkocht.
 
Ja de 701 en 901 misschien, maar de grote niet hoor.
Die e1501 van mij is behoorlijk stil. Overdag en in de avond hoor ik hem niet. 's nachts moet ik er vlak bij gaan staan om hem te horen. Vannacht heb ik zelfs even aan de pot moeten voelen of hij nog wel liep (omdat ik hem niet hoorde).
 
Wat de een lawaaierig noemt is voor de ander weer niet lawaaierig en dat zul je houden denk ik.
 
Nou heb net afscheid genomen van de jbl E1501 vervangen voor een Eheim prof 3e 700 2078 man man wat een rust (wist ik al want als ik de stekker van de jbl er uittrok was het gelijk stil ondanks de andere Eheim prof 3e 700 2078 die nog aanstond:D:D)
Maar John heeft wel een punt daar de 1 is de ander niet qua geluid gevoeligheid
 
Maar John heeft wel een punt daar de 1 is de ander niet qua geluid gevoeligheid


Hier draait een afschuimer in de zeewaterkast en ja die hoor je als je luistert ook wel iets maar ja dat heb je met die dingen snel. Ik moet zeggen dat wij hem nu al niet meer horen want alles went;)
 
Hier draait een afschuimer in de zeewaterkast en ja die hoor je als je luistert ook wel iets maar ja dat heb je met die dingen snel. Ik moet zeggen dat wij hem nu al niet meer horen want alles went;)
Als zon apparaat mij gaat storen tijden het tv kijken of muziek luisteren dan zit er maar 1 ding op eruit met dat ding ven vervangen voor een stillere :D
 
Als zon apparaat mij gaat storen tijden het tv kijken of muziek luisteren dan zit er maar 1 ding op eruit met dat ding ven vervangen voor een stillere :D

Hier hetzelfde Jaap.

Daarom ook geen zeeaquarium.

Zeeaquarium wil ik pas, als de techniek in een andere ruimte kan staan.
 
Hier hetzelfde Jaap.

Daarom ook geen zeeaquarium.

Zeeaquarium wil ik pas, als de techniek in een andere ruimte kan staan.


Dat doet ie echt niet en als je alleen in de stille woonkamer zit en je luistert goed ja dan hoor je iets maar in het gewone doorgaanse leven valt het niet op. De tv maakt ook geluid toch:S:D:D
 
Dan maar inbouwen met tempex.
Hij is idd wel een heel stuk groter dan mijn Cristalprofi die er op zat en ook groter dan mijn vorige sunsun. Ik hou het er maar op dat het daar aan ligt.
 
Dan maar inbouwen met tempex.
Hij is idd wel een heel stuk groter dan mijn Cristalprofi die er op zat en ook groter dan mijn vorige sunsun. Ik hou het er maar op dat het daar aan ligt.
Mocht iemand ooit nog tegen hetzelfde probleem aanlopen, aanrader dit.

Heb aan vier kanten een stuk tempex van 4 cm dik klem gezet tussen de onder- en bovenkant van de kast, filter zelf ook op een 4 cm dik stuk tempex. Geluid is nagenoeg volledig gedempt nu.
 
Dat doet ie echt niet en als je alleen in de stille woonkamer zit en je luistert goed ja dan hoor je iets maar in het gewone doorgaanse leven valt het niet op. De tv maakt ook geluid toch:S:D:D

Als ik jou moet geloven staat de TV bij jou de hele dag aan. Ja dan hoor je niet veel anders dan sport commentaar.

Hier houd ik van stilte. En zo nu en dan een goed stuk muziek.
 
Als ik jou moet geloven staat de TV bij jou de hele dag aan. Ja dan hoor je niet veel anders dan sport commentaar.

Hier houd ik van stilte. En zo nu en dan een goed stuk muziek.


Ja dat is zo maar geen sport hoor. Dat is voor de weekenden:D.
 

Terug
Bovenaan