SunSun HW402b


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hallo


Heeft iemand ervaring met SunSun filters en in het bijzonder hw402b ?

Zo ja, hoor graag jullie ervaring mee ..gr
 
Ik heb er geen ervaring mee maar zover ik lees zou je toch beter voor een merkfilter kunnen gaan. Het stroomverbruik is ook hoger als ik het zo uit mn hoofd even doe.
Daarbij zijn onderdelen voor een merk zoals Eheim vaak overal en snel te verkrijgen.
 
Ik heb er ook één gehad, zeer slecht.
Ze zijn erg zwak, je houd nog geen 50% van het opgegeven aantal liters over.
En wat betreft die zogenaamde stille filters: bromt als een gek.:(
 
Eheim of JBL zijn wel de grote merken en zeer betrouwbaar. Ook de continuiteit van deze filters erg goed..
Schoonmaken doe ik 1x Per 12 weken.

Eheim spant de kroon. Sommige filters gaan 40 jaar mee zonder slijtage.

Ik heb meerdere bakken en heb zowel 2 eheim filters en 2 JBL filters waar ik zeer tevreden over ben.
 
Alle waar is naar zn geld zegt men weleens of goedkoop is duurkoop. Je zit vast ook niet te wachten op een filter die straks een mankement vertoond en je er niet snel het benodigde onderdeel bij kan kopen waardoor je filter stilstaat. Ik zou dan echt voor een bekend merk gaan waar je ervan op aan kan dat onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn.
 
Dit dient niet als hoofd filter. Mijn hoofdfilter is toch echt de JBL e902.

Ik heb nu nml een Aquael Unifilter 750 UV erin ( Als UV filter) intern en als backup als er wat gebeurd met de JBL dat ik dan ff geholpen ben tot dat ik een onderdeel heb van JBL.
Alleen wil ik van intern filter af.

Dus de SunSun wil ik gewoon mee laten draaien en die vol stoppen met Siporax en lavasteen. en Zeolite enz.

Dus inprincipe draaid mijn aqua op de JBL en dit is meer als hulp en backup. BV met onderhoud en als de JBL defect gaat. dat ik dan zonder backup zit. Probleem is enkel dat ik met ruimte zit.