Wat is er nieuw

Superfish aqua cube 40 wiebelt

Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Hallo, na het debacle met mijn oude aquarium heb ik nu een ander aquarium opgehaald. Deze heb ik op een nachtkast gezet, kan mij zelf houden 95 kilo verwacht dat het wel sterk genoeg is, na het waterpas zetten van het kastje met karton (voorlopig) merk ik bij het vullen dat het aquarium wiebelt. Kan ik dat verhelpen met een kartonnetje eronder of lukt dit niet?

Bijlagen

• 20201017_220029.jpg
    20201017_220029.jpg
    103 KB · Weergaven: 129
Kartonnetje is plaatselijk en steunt niet d ehele bodem, niet echt handig dus, beter is een plaat van watervast betonplex te kopen en die eronder te leggen

*edit en dna kan je onder dat betonplex karton leggen zoveel je wil

Maar dat voorkomt toch niet het wiebelen van het aquarium? Aquarium steunt op 4 hoeken waar 2 hoeken dunner is als de andere 2 hoeken? Is een matje dan voldoende?

Totaal denk ik een 60 kilo. Ben er zelf op gaan zitten (weeg 95 kilo) en gaf geen krimp. Aan de voorkant 2 balkjes, zijkanten zijn wat dikkere platen 1 cm dik ongeveer, achterkant een dun plaatje waar het niet op steunt. Denk dat het wel kan maar meer aan ervaren personen vragen dacht ik zo.

Bijlagen

• 20201018_154547.jpg
    20201018_154547.jpg
    96.9 KB · Weergaven: 126
  • 20201018_154536.jpg
    20201018_154536.jpg
    204.9 KB · Weergaven: 123
Maar dat voorkomt toch niet het wiebelen van het aquarium? Aquarium steunt op 4 hoeken waar 2 hoeken dunner is als de andere 2 hoeken? Is een matje dan voldoende?
Ik ga ervanuit dat de bodem van het aquarium vlak is en datie wiebelt omdat je kast niet goed is, dus als je dan een betonplexplaat eronder legt en ONDER die betonplexplaat dan kartonnetjes stopt dat het wiebelen stopt.

Als je kast wel goed is maar het aquarium niet, zou ik hem weggooien (dat aquarium) want dan staatie uit het lood en knaptie op termijn

Kan het niet zijn dat de pootjes van het aquarium ongelijk zijn?

Net nog bezig geweest met het aquarium blijkt toch dat het kastje niet recht was. Is toch wel gewoon recht de bak

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan