Superfish eco heater 50 watt


F

Fishy12

Guest
Ik heb recent een superfish eco 50 watt gekocht voor mijn aquarium van 40x25x25. Ik merk alleen dat hij de temperatuur alleen haalt als het binnen rond de 20 graden is. Als ik de kachel snachts uit zet daalt de kamertemperatuur naar een 15 a 16 graden. Dan gaat de aquarium temperatuur naar 21/22 graden terwijl ik hem op 25 heb staan. Heb ik een betere heater nodig of is het wat anders?
 

Bijlagen

  • 161055776588183691041933919292.jpg
    161055776588183691041933919292.jpg
    524.5 KB · Weergaven: 131
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb recent een superfish eco 50 watt gekocht voor mijn aquarium van 40x25x25. Ik merk alleen dat hij de temperatuur alleen haalt als het binnen rond de 20 graden is. Als ik de kachel snachts uit zet daalt de kamertemperatuur naar een 15 a 16 graden. Dan gaat de aquarium temperatuur naar 21/22 graden terwijl ik hem op 25 heb staan. Heb ik een betere heater nodig of is het wat anders?
Ik zou wel een sterkere proberen. Persoonlijk vind ik een daling van 4 a 5 graden vrij fors in een ruimte als de kachel uit is.
 
De nachttemp is tijdens de nacht erg laag en de verwarming trekt dat dan niet dus ja een zwaardere is de oplossing.
 
Ik zou wel een sterkere proberen. Persoonlijk vind ik een daling van 4 a 5 graden vrij fors in een ruimte als de kachel uit is.
Ligt helemaal aan je huis, mijn vorige woning tochtte als de ziekte, slecht geïsoleerd ook en daar ging de thermometer gewoon richting de 10 graden als de kachel uit stond. Nu gaat in de daluren de thermostaat op 16 zodat ie niet meer aanspringt 's nachts, maar blijft het in huis rond de 18-19 graden.
Op zolder merk ik het verschil ook wel, mijn 60cm heeft ook meer moeite om op temperatuur te blijven in de winter. Verwarming stond op 24, bak werd niet warmer dan 22. Toevallig uurtje terug bij onderhoud iets hoger gezet.
 
Het probleem van een heater met ingebouwde thermostaat is dat de heater de thermostaat sneller verwarmt dan het water.
Dus zelfs als het water nog niet op de gewenste temperatuur is, gaat de heater af en toe uit slaan. En dan na 10-15 minuten terug aan voor enkele minuten.
Als je bak dan in een koude ruimte staat, dan geraak je amper aan de ingestelde temp.
Dat gaat alleen beter als je een externe controller gebruikt, maar zelfs dan slaat mijn thermostaat regelmatig uit als de staaf ingesteld staat op 32 graden.

Vandaag is mijn heater ineens uit gevallen. Lampje niet meer aan, wil niks meer doen.
Bak is nu afgekoeld tot 22,8, en ik krijg de nieuwe pas binnen tegen zaterdag...
Ik ga de verwarming wat hoger zetten in de woonkamer.
 

Terug
Bovenaan