G
GuppieKoen-
Guest
Een aantal jaren geleden had ik hier een account en destijds had ik een 60 liter aquarium. Na al zo'n twee jaar niks gehad te hebben begon het toch weer te kriebelen. Ondertussen alweer een paar maanden dat ik toch geregeld op internet zat te speuren naar leuke aquaria of op aquavisie naar vissen zat te zoeken die mogelijk in een klein aquarium zouden passen. Goed, vandaag lekker weer en 's ochtends in het tuincentrum een cadeau moeten kopen en ja dan kom je weer voorbij die interessante visafdeling. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en daarna in de auto doorgereden naar Barendrecht, omdat ze daar meer aanbod hebben dan bij ons in de polder. Met een SuperFish Home 25 thuisgekomen na even te hebben getwijfeld. Mooi "plat" bakje van 46,5 x 25 x 28,5 cm, met ingebouwde filter en verwarming (al moet je deze laatste er wel los bij kopen). Verder wat standaard dingetjes gekocht; zand, plantjes, een boot voor de opvulling, thermometer, voeding voor de planten en een schepnetje. Of ik die laatste ga gebruiken weet ik niet. Ben er nog steeds niet over uit of er vissen in gaan komen of dat het gewoon een "binnentuin" moet gaan worden waar ik lekker in kan gaan wroeten van tijd tot tijd.
Toch zou ik graag nog iets erin willen hebben op termijn. Hoor dan ook graag jullie input!
Qua bedekking heb ik gekozen voor zand, omdat ik dat het mooiste vind (natuurlijk effect) en het met plantjes altijd wel makkelijk vind.
De plantjes die ik gekocht/gebruik hebt:
- 3x Hemianthus callitrichoides (al kan ik ernaast zitten, zat geen kaartje bij)
- 1x Alternanthere cadrinalis Variegata
- 1x Hygrophila pinnatifida
- 1x onbekend
Zo ziet het aquarium er momenteel uit:
Ik zal morgen een foto plaatsen die in het donker is gemaakt, want momenteel is het nog te licht buiten om een mooiere foto te maken. De plant links achterin gaat er denk ik wel nog uit, want deze is momenteel al veel te lang. Hoop binnenkort ook de achterkant nog af te kunnen plakken met iets zwart, zodat de kleuren ook wat meer gaan spreken.
Toch zou ik graag nog iets erin willen hebben op termijn. Hoor dan ook graag jullie input!
Qua bedekking heb ik gekozen voor zand, omdat ik dat het mooiste vind (natuurlijk effect) en het met plantjes altijd wel makkelijk vind.
De plantjes die ik gekocht/gebruik hebt:
- 3x Hemianthus callitrichoides (al kan ik ernaast zitten, zat geen kaartje bij)
- 1x Alternanthere cadrinalis Variegata
- 1x Hygrophila pinnatifida
- 1x onbekend
Zo ziet het aquarium er momenteel uit:
Ik zal morgen een foto plaatsen die in het donker is gemaakt, want momenteel is het nog te licht buiten om een mooiere foto te maken. De plant links achterin gaat er denk ik wel nog uit, want deze is momenteel al veel te lang. Hoop binnenkort ook de achterkant nog af te kunnen plakken met iets zwart, zodat de kleuren ook wat meer gaan spreken.