Superfish home 40.


MichaelR

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2020
Berichten
55
Leeftijd
31
Hallo allen, ik heb al een eventjes een superfish home 40 staan waar 20 garnalen het super goed in doen!

Nu heb ik afgelopen vrijdag 4 endler guppies erbij gedaan die ook lekker aan het rondzwemmen zijn.

Nu heb ik alleen 1 probleem... zaterdag 1 gup kwijt. Ik zoeken! Als hij was overleden moest hij toch ergens zijn! En jawel gevonden... maar wel op de grond...

Nu kan 1 keer toeval zijn maar helaas! Net weer een gup kwijt ook op de grond! Deze waarschijnlijk net op tijd gevonden want hij leefde nog hopen dat hij het blijft doen.

Nu is mijn vraag na dit lange verhaal... wat kan ik hiertegen doen?! Ze springen blijkbaar tussen het kiertje van het afdekplaatje. Is deze vis gewoon niet geschikt omdat ze springen?

Ik hoor het graag!
 

Bijlagen

  • 20201019_112831.jpg
    20201019_112831.jpg
    200.9 KB · Weergaven: 80
40 liter is wellicht wat weinig voor zulke actieve zwemmers, wat springgedrag in de hand werkt.
Je kunt ook een afdekruit van plexiglas maken, dan kun je 'm precies op maat van je bak snijden zodat je geen kieren meer hebt. Paar uitsparingen voor kabels/filterslang en klaar. Advies om die dan in 2 delen (1 groot, 1 klein) te maken zodat je er met voeren makkelijker bij kan.
 
Toch erg knap dat ze door zo n vrij smalle spleet door kunnen springen maar goed een andere optie is er niet denk ik dus daar zal de oorzaak liggen. Op zich is zo n bakje denk ik ook te klein voor Endlers want dat zijn vrij actieve zwemmers.
 
Welkom in de wondere wereld van internet en de 1000 en 1 meningen 😅 had juist gelezen dat endler guppies wel vanaf 40 liter gehouden konden worden 🤷.

Maar goed ze springen echt door het spleetje heen en een nieuw afdekraam van plexiglas maken kan maar wordt nooit zo mooi als origineel...

Enige tips welke vissen er wel in kunnen die niet zo een springgedrag hebben?

Ik wil genieten van de bak en niet iedere keer zoeken of ze er niet toevallig uit gesprongen zijn. Voor nu even een strook filterwatten tussen de kier gedaan (hoop dat ze nu niet de rest van de kieren vinden...)
 
Ja je leest vaak verschillende meningen maar goed ik vindt het gelet op de activiteit van de visjes niet groot maar ja het zou net kunnen. Maar ja toch zou ik ze zelf eerder in een 60cm houden. In een 40 liter is de keuze vrij beperkt en een Betta zou kunnen maar ja met garnalen gaat dat soms niet goed.
 

Terug
Bovenaan