Wat is er nieuw

Superfish home 45 van Joey kempvis

Joey kempvis

Well-known member
Lid geworden
17 juni 2015
Hallo allemaal,

Het is eindelijk zover! Ik ga een garnalenbakje opstarten en ik wilde dit graag met jullie delen. Het is een bakje van 40 liter en de garnalen die ik ga houden zijn taiwan bee's. Ik gebruik de environment soil van Glasgarten die de pH verlaagt tot een waarde tussen de 5,5 en 6,5. Voor de hardscape heb ik dragonstone en spiderwood gebruikt. De plantjes die erin zitten zijn:
- 3× Anubias
- 1× Bucephalandra
-1× Javavaren
- her en der wat plukjes christmas moss

IMG_20210817_160433.jpg

Dit is de layout van de hardscape zonder plantjes.

162921794971047594949211677713.jpg

En zo ziet het er nu uit. Dit was mijn eerste echte poging om te aquascapen dus ik ben best blij met het resultaat. Wat vinden jullie er tot nu toe van? :DD

Ziet er leuk uit hoor. Succes😉

Ik heb alleen een laagje op mijn water liggen op dit moment. Is dit normaal of niet? Ik heb het hout en de stenen goed afgespoeld behalve de bodem, omdat je die niet mag uitspoelen. Zou die laag weggaan als ik de filter erin heb zitten?

Leuk hoor en bij de opstart zie je vaak een kaamlaag of wat bruinalg of schimmel op nieuw hout.

Mooi resultaat en ik hoop dat de mini pat je goed gaat bevallen.

Heeft iemand ervaring met salty bee black power? Ik heb net een beetje in mijn aquarium gegooid en het water heeft nu een bruinige kleur. Trekt dit na een tijdje weg of hoort dat zo?

16295568218776824771343149113881.jpg

Hallo allemaal,

Even een update. De welbekende witte aanslag zit sinds vandaag op mijn hout. De waterwaardes zijn nog steeds hetzelfde en ik heb nog nergens algen op zien duiken. Al met al gaat het goed en mijn bakkie is lekker aan het indraaien.

Minipat is natuurlijk een topmachientje naar mis je het fijne wattenfilter niet. Dat kan je dan nergens kwijt. Of is het filter van de minipat zelf al heel fijn?

Minipat is natuurlijk een topmachientje naar mis je het fijne wattenfilter niet. Dat kan je dan nergens kwijt. Of is het filter van de minipat zelf al heel fijn?
@Joff De spons die erbij zit is redelijk fijn op zichzelf.

Zo'n idee had ik al, met normaal kraanwater redt je deze waardes niet... 😉

Is het normaal dat mijn ammoniak nog steeds 0 is na 4 dagen? Ik heb een brandnetel stick in het aquarium gegooid na de eerste keer vullen. Maar ik zie geen geleidelijke stijging van ammoniak. Moet ik gewoon nog wat langer wachten of moet ik via een andere manier ammoniak toevoegen?

De opstartperiode is 4 weken en het gaat de ene keer sneller dan de andere keer en een no2 piek zie je vaak na 2 , soms 3, weken pas.

De opstartperiode is 4 weken en het gaat de ene keer sneller dan de andere keer en een no2 piek zie je vaak na 2 , soms 3, weken pas.
@jessicapilon dat weet ik maar nitriet komt na ammoniak en ammoniak is nog steeds 0 op dit moment. En over wat ik gelezen hebt zouden ammonia waardes geleidelijk moeten stijgen.

Hallo allemaal,

Even een update. Sinds vorige week zitten er 10 black taiwan bee's in mijn aquarium en alles gaat goed tot nu toe. Hier een paar foto's:
16325720144432484122600933280830.jpg

16325720601075203441126595033092.jpg

Sinds mijn laatste foto heb ik er een aantal drakenstenen uitgehaald samen met de javavaren, omdat mijn bak er rustiger en minder vol uitziet. Mijn waterwaarden zijn ook nog steeds zoals ze moeten zijn:
Temperatuur: 22,8
TDS: 132
GH: 5,5
KH: 0
pH: 6,2
NH4: 0
NO2: 0
NO3: <5

Nu is het afwachten en hopen dat er een paar vrouwtjes vervellen en bevrucht worden zodat ik mijn kolonie uit kan breiden 🙂

Ziet er goed uit, zijn mooie garnalen! Catappablad of iets doet het ook altijd goed bij deze diertjes

Ziet er goed uit, zijn mooie garnalen! Catappablad of iets doet het ook altijd goed bij deze diertjes
Ik heb er nu ook een catappa blad inzitten en ik doseer elke week shrimpfit van glasgarten en saltybee black powder om het immuunsysteem en de kweek van de garnalen te verbeteren

Zelf gebruik ik veel Moerbei want dat vinden ze toch het lekkerste van alle bladsoorten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan