SuperFish Home 60 licht defect.


S

Sanneke80

Guest
Wie o wie heeft er ervaring met kapotte ledjes en hoe hebben jullie dat opgelost?

2017-08-06 14.11.03.jpg


Ik heb in elk geval al de winkel gemaild waar ik het aquarium heb gekocht.
De garantie termijn van 2 jaar is nog niet voorbij.
De kassabon heb ik ook nog (al staat daar niet op dat het om dit aquarium gaat, maar dat is hun probleem)

2017-08-06 14.36.28.jpg


Maar het volgende:

Ik wil absoluut niet het aquarium leeghalen en naar die winkel brengen.
Heeft er iemand ervaring met het loshalen van de kap of de licht unit?
Waar moet ik op letten?

Uiteraard wacht ik het mailtje af van de verkoper, maar dan weet ik in elk geval of het mogelijk is om enkel de kap of de lichtunit aan hen op te sturen.
 
Wij hebben er ook een gehad en ik weet dat je als het goed is dat plastic huis zeg maar kan verwijderen. Hoe weet ik niet meer precies maar zover ik weet wil dat wel.
Zit het niet aan de zijkanten geklikt of gemonteerd?
 
Volgens mij kon je de delen uit elkaar trekken. Daar kwam ik achter toen we hem gingen verkopen.
 
Een lichtbak moet toch wel los te halen zijn?
LED's hebben ook niet het eeuwige leven, door productieverschillen kunnen er soms tussen zitten die wat eerder de geest geven.
Meestal maakt een paar defecte ledjes niet zoveel uit, maar het zijn er al aardig wat. Neem aan dat de fabrikant of LFS je wel kan vertellen hoe je dat los moet krijgen.
 
Bedankt voor de antwoorden! Ik zal de bevestiging eens goed bestuderen.
En anders wacht ik op het bericht van de LFS of mail ik de fabrikant.

Ik houd jullie op de hoogte!

LED's hebben ook niet het eeuwige leven

Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar ik vind deze wel heel snel kapot.

2017-04-08 21.15.10.jpg
2017-05-11 19.56.09.jpg
2017-08-06 14.11.03.jpg


Van links naar rechts...
Maart (plakbandje zat er omdat ik discolichtjes had ;) ) - Mei - Augustus
 
Bedankt voor de antwoorden! Ik zal de bevestiging eens goed bestuderen.
En anders wacht ik op het bericht van de LFS of mail ik de fabrikant.
Laat ons iets weten, ben eigenlijk reuze benieuwd naar het antwoord.
 
Ik heb de home hier een klein jaar gehad en dat ging goed maar ja je kunt inderdaad pech hebben.
 
gaat de kap aan hele zijkant omhoog of op 2 schanier punten?
de sf 80 heb ik de kap al paar keer los gehad, zelfs hele omhulsel los gemaakt.
 
Op de foto zie je dat hij aan 1 kant omhoog gaat en aan de andere kant scharniert. Zover ik me herinner is dat zoals je zegt ook helemaal uitelkaar te krijgen cq trekken;)
 
Ik heb idd een kap die aan 1 kant scharniert.
Heb vandaag wel het filter omgewisseld en een grote waterwissel gedaan, maar helemaal vergeten dat ik naar die kap moest kijken :stom:

Ach ja, morgen weer een dag en dan zal ik eens kijken of ik hem uit elkaar kan trekken :D :D :D
 
Ik trekken en trekken....

Maar geen beweging in te krijgen.

Ga nu maar even kijken wat er gebeurt als ik een paar schroefjes los draai.
 
Nou raar dan kan het misschien aan het model liggen. Die ik had was een van de eerste modellen denk ik.
 
Ik trekken en trekken....

Maar geen beweging in te krijgen.

Ga nu maar even kijken wat er gebeurt als ik een paar schroefjes los draai.
Dat zou al een groot verschil kunnen maken en anders maak eens een foto van de lichtkap .
 
Ik heb de Home 80 en de klep scharniert naar achteren open, anders dan bij jou dus. Maar ik heb net geprobeerd of ik de kap uit het scharnier kan drukken, durfde alleen niet door te zetten omdat ik bang was dat de hele kap in het water valt.
Ook zou ik die schroefjes rondom los kunnen maken, volgens mij kan ik dan ook aan de binnenkant van de LED behuizing/kap.

Even een fotootje van mijn situatie.

IMG_0639.jpg
 
Ik kreeg het niet voor elkaar en ik ken mezelf ondertussen, met bruut geweld sloop ik altijd wel iets :juggle:

Toen ik de schroefjes los had, snapte ik waarom het niet lukte.

Hier de foto's

2017-08-08 11.02.17.jpg

2017-08-08 11.03.14.jpg
2017-08-08 11.03.38.jpg
 
Roundabout als je aan 1 kant schanier wat naar buiten drukt en klep de andere kant op kan het ik heb het al een paar keer gedaan. maar blijft plastic dus is wel breekbaar en te vaak wordt het broos.
 
Ik heb de Home 80 en de klep scharniert naar achteren open, anders dan bij jou dus. Maar ik heb net geprobeerd of ik de kap uit het scharnier kan drukken, durfde alleen niet door te zetten omdat ik bang was dat de hele kap in het water valt.
Ook zou ik die schroefjes rondom los kunnen maken, volgens mij kan ik dan ook aan de binnenkant van de LED behuizing/kap.

Even een fotootje van mijn situatie.

Bekijk bijlage 48131

Zie je reactie nu pas, maar mijn kap scharniert nog gewoon aan de zijkant open
 
Het printplaatje ligt er overigens los in geklemd zeg maar.
Aan het printplaatje zie je niks geks.
Al weet ik niet waar ik op moet letten :D
 
nu lukt het wel toch Sanneke als je die induw dingen opzij duwt.

Toen ik de schroefjes los had, viel de kap er af.
Hoefde geen enkele druk uit te oefenen,
Dus het zat niet geklemd in die haakjes zelf
 
leds zitten denk ik vast gesoldeerd en niet geklikt? anders had je ze kunnen wisselen en zien of connectie slecht is of ledje. maar zou inderdaad ook inzetten op het ledje.
 

Terug
Bovenaan