Superfish home 60


S

SandraB

Guest
hallo,

Een tijdje geleden door persoonlijke omstandigheden alles moeten opdoeken. Ik had een rio 125 gezelschapsspel aquarium en 3 nano cube's met garnalen.
Nu begint het wel weer te knagen. Ik mis mijn onderwaterwereldjes.
Nu zag ik bij de intratuin een superfish home 60. Qua design sprak deze me erg aan. Mooi in het wit en inclusief led.
Wat zijn jullie ervaringen met deze bak? Ik zit te denken aan weer garnaaltjes of alleen een paar endler guppen.

Groetjes

Sandra
 
Op zich een mooie bak enkel is het filter niet geschikt voor garnalen en hele kleine visjes bv en omdat er geen kap op zit is er best wat waterverdamping maar hoeft geen groot probleem te zijn natuurlijk.
 
Dus endlers zou wel kunnen? Neem toch aan dat die te groot voor het filter zijn .eventuele jonkies kunnen er natuurlijk in, maar dat noem ik dan natuurlijke selectie.
 
Het jammere aan deze bakjes vind ik dat je bijna geen inkijk hebt vanaf de zijkant. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
 
Ik heb dit aquarium nu bijna anderhalf jaar.

De verdamping van het water valt mee, omdat er twee afdekplaten op liggen, dus het is niet helemaal een open aquarium.
Er verdampt uiteraard wel meer water dan bij een dicht aquarium.

Het filterhuis heb ik er uit gesloopt en daarna een garnalen proof filter los in gehangen

Om te werken in de bak is het een ideale bak.

Het enige nadeel vind ik is dat er een aantal ledlampjes nu zijn uitgevallen.
 
Nog even een vraagje over dit aquarium: is de verlichting aan te sluiten op een timer en heb je dan ook nog de dim functie?

Ws ga ik dit aquarium volgende week halen, in het wit! Heb er zin in
 
Toch weer het een en ander tussen gekomen. Het aquarium staat nog steeds op de korte termijn planning, maar helaas in de tussentijd een huis vol zieken gehad. Intussen is alles opgeknapt en wordt het weer tijd voor plannen.
Iemand nog een antwoord op de bovenstaande vraag?
En hoe is het met de plantengroei onder deze lampen?
 
Ik lees dit...
De LED verlichting is met een afstandbediening te regelen, u kunt de verlichting dimmen en bovendien is het mogelijk om de verlichting i.c.m. een tijd schakelaar te gebruiken!

Dus hij is wel te dimmen, maar niet automatisch en ja er kan dus een tijdschakelaar tussen.
 
Ik heb net de Aquatlantis 60cm gekocht bij de Hornbach met led voor 59 euro. Maar ja de led werkt niet op een tijdschakelaar maar dat doet de led van de SF bakjes ook al niet.
 
Volgens SF werk het wel op een tijdschakelaar, maar niet bijgeleverd. zie mijn vorige post.
 
Verder is de verlichting maar een 7 watt zoals ik lees dat is geen overmaat naar mijn idee.
 
Hoe bedoel je John dat de led het niet doet op een tijdschakelaar? Dat hij dan niet dimt?
Ik vind het ontwerp van de Superfish wel mooier. Maar zoek ook een bak waar een beetje goede verlichting in zit. Ik hou namelijk wel van wat plantjes.
En die moderne programma's met zonsopgang en zonsondergang vind ik wel erg mooi. Ik ben alleen niet technisch onderlegt. Dus als iemand een leuk bakje weet waar ik eventueel simpel zelf zo'n ledsysteem met controller in kan doen hou ik me aanbevolen.
 
Volgens SF werk het wel op een tijdschakelaar, maar niet bijgeleverd. zie mijn vorige post.

Ja dat kan best hoor want ik heb hier 2 bakjes met led van hetzelfde merk en type en bij de een werkt het wel en bij de ander niet. De een is ouder dan de nader en bij de nieuwere versie werkt het dus niet. Bij de Home zou het dus best wel kunnen werken want anders geeft men dat niet aan.
Van mijn nieuwe Aquatlantis wil de led niet op een tijdschakelaar in elk geval;)
 
En die moderne programma's met zonsopgang en zonsondergang vind ik wel erg mooi. Ik ben alleen niet technisch onderlegt. Dus als iemand een leuk bakje weet waar ik eventueel simpel zelf zo'n ledsysteem met controller in kan doen hou ik me aanbevolen.


Dan zou je op dit soort sets uitkomen, de TC420 controller kan je ook via Aliexpres kopen voor minder.
http://www.hvpaqua.nl/c-2702175/set-planten/

Maar dat is lastig aan te brengen in een SF60 lijkt mij.
 
Ik had al naar zulke sets gekeken Ton vandaar de vraag. In welke bak, die ook nog een beetje strak model heeft zou ik dit makkelijk kunnen monteren?
 
Eigenlijk de meeste bakken met een kap, want dan kan je dat er meestal in monteren.
En strak model is een eigen idee natuurlijk :D
 
Nou ik word ouder want bij het snel weer inrichten van de bak vrijdag had ik de verwarming en het licht omgeruild zag ik net. Tja dat heb je als je alles even snel wil doen nog he.
 
IMG_0270.JPG
Haha, ja die heeft niet de gehele dag dus aangestaan maar de visjes waren voorzien van warme sokjes hoor;)
Warme truien dag
 
Nou ja door dit topic heeft het nog geen 48 uur geduurd gelukkig en door de oplettendheid van de leden die ook zo n bakje hebben:thumbs:
 

Terug
Bovenaan