Superfish Home 80 en JBL cristalprofi


A

Anneke-Anna

Guest
Hoi!

Vraag, wie heeft de Superfish Home 80 en JBL cristalprofi i80 mét magneten?

Het gaat mij specifiek om dit binnenfilter in combinatie met dit aquarium.

Ik gebruik dit filter al jaren in mijn andere aquaria, maar wat is het geval nu, het filter glijdt weg, de magneten houden in dit geval het filter niet op z’n plek.

Iemand die een soortgelijk probleem heeft hiermee?

Alvast bedankt!
 
Even uit mijn hoofd zijn de ruiten van een superfish home niet van glas maar van een soort plexiglas.

Geen idee hoe magneten daarop reageren, maar zou een reden kunnen zijn.
 
Even uit mijn hoofd zijn de ruiten van een superfish home niet van glas maar van een soort plexiglas.

Geen idee hoe magneten daarop reageren, maar zou een reden kunnen zijn.
Okay, als dat zo is dan kan dat inderdaad de reden zijn.
Dank!
 
Misschien ben je in de war met de dekruiten van de kleinere Home versies, die zijn van kunststof, maar bij de 80 ook weer van glas.
Ik dacht dat het inderdaad ook van glas is, maar de reden dat de magneten het filter niet houden, geen idee...
 
Misschien omdat het glas dikker is? Ik heb geen idee hoor hoe dik het glas van de Home is. Maar wellicht dat het glas van je andere bakken dunner is?
 
Misschien omdat het glas dikker is? Ik heb geen idee hoor hoe dik het glas van de Home is. Maar wellicht dat het glas van je andere bakken dunner is?
Ik zal eens meten.
Het valt me wel op dat de superfish “ronder” is afgewerkt en geen helder glas is als mijn voorgaande bakken.
Heb boven den kleine juwel staan en dat glas is witter/helderder zeg maar.
Daar blijft het filter zonder problemen zitten, ook zonder water.
 
Ik heb de bak ook, wat bedoel je met 'ronder' afgewerkt? Bedoel je daar waar het glas geslepen is (bovenste rand)?

Heb boven den kleine juwel staan en dat glas is witter/helderder zeg maar.
Dat is me eerlijk gezegd nooit opgevallen, vind wel dat het licht erg zwak is en misschien lijkt het daardoor minder helder?
 
Ik heb de bak ook, wat bedoel je met 'ronder' afgewerkt? Bedoel je daar waar het glas geslepen is (bovenste rand)?


Dat is me eerlijk gezegd nooit opgevallen, vind wel dat het licht erg zwak is en misschien lijkt het daardoor minder helder?
De bovenste rand inderdaad, maar, wat jij aangeeft kan heel goed.
Ik zit heen en weer te lopen en te turen en vind het zo gek dat het filter niet blijft zitten.
Ik heb een ander filter gekocht van Eheim met zuignappen, die bleef prima zitten.
Ik heb de superfish nog niet in gebruik, gaat dit weekend gebeuren trouwens.
En ach...minder licht, planten groeien minder hard=minder vraag naar CO2 ;)
 
De bovenste rand inderdaad, maar, wat jij aangeeft kan heel goed.
Ik zit heen en weer te lopen en te turen en vind het zo gek dat het filter niet blijft zitten.
Ik heb een ander filter gekocht van Eheim met zuignappen, die bleef prima zitten.
Ik heb de superfish nog niet in gebruik, gaat dit weekend gebeuren trouwens.
En ach...minder licht, planten groeien minder hard=minder vraag naar CO2 ;)

Blijf het gek vinden dat de JBL niet wil blijven hangen.
Ik vind die bovenste rand wel mooi geslepen moet ik zeggen.

Je hebt gelijk, met wat aanpassingen aan het plantenbestand kun je met dit bakje prima onderweg. CO2 tekort zul je hier niet snel in hebben.

Jij hebt dus ook het filterhuis eruit gesloopt? Ik heb het een tijd gebruikt maar wat een ramp zeg, de stroming kreeg ik maar niet goed, te zwak toen het filter eenmaal in gebruik was en veel 'dead spots'.
 
Tof dat het Eheim wel blijft zitten aan het glas maar raar dat de Superfish dat niet doet.
Zijn de magneten zelf niet te zwak van de Superfish ? Want er bestaan zeer straffe magneten en minder straffe magneten.
 
Tof dat het Eheim wel blijft zitten aan het glas maar raar dat de Superfish dat niet doet.
Zijn de magneten zelf niet te zwak van de Superfish ? Want er bestaan zeer straffe magneten en minder straffe magneten.
De bak is van Superfish, het filter van JBL, nu dus een eHeim als ik het goed begrepen heb.
 
Blijf het gek vinden dat de JBL niet wil blijven hangen.
Ik vind die bovenste rand wel mooi geslepen moet ik zeggen.

Je hebt gelijk, met wat aanpassingen aan het plantenbestand kun je met dit bakje prima onderweg. CO2 tekort zul je hier niet snel in hebben.

Jij hebt dus ook het filterhuis eruit gesloopt? Ik heb het een tijd gebruikt maar wat een ramp zeg, de stroming kreeg ik maar niet goed, te zwak toen het filter eenmaal in gebruik was en veel 'dead spots'.
Ik heb het filterhuis eruit gesloopt, het superfish filter vind ik zelf zwak.
JBL of Eheim zijn (natuurlijk) de betere merken. :)
Het aquarium staat en zit in de indraai :D
Nog een aantal aanpassingen en na een aantal weken mijn vissen met tussenpozen overzetten
Waarom het JBL filter niet blijft hangen, misschien komen we er nooit achter haha
 
Wachten duurt lang
Nog lang geen 4 weken voorbij
Waarden zijn nog lang niet visvriendelijk.
Ik heb verschillende aquaria afgelopen jaren opgestart, maar deze is traag met de juiste waarden.
Ik meet momenteel met sticks, druppeltest niet in huis.
Die voer ik uit bij de aquariumspeciaalzaak

Nitrietpiekjes ook, maar die horen bij eerste opstart.

GH blijft wel hoog merkte ik (door de droogte misschien, kraanwater dieper uit de grond?), het kraanwater geeft hoge waarden (+20d) aan, dus ook in het nieuwe aquarium.

Maar we wachten (on-) geduldig af ;)

Fijn weekend!
 
Wachten duurt lang
Nog lang geen 4 weken voorbij
Waarden zijn nog lang niet visvriendelijk.
Ik heb verschillende aquaria afgelopen jaren opgestart, maar deze is traag met de juiste waarden.
Ik meet momenteel met sticks, druppeltest niet in huis.
Die voer ik uit bij de aquariumspeciaalzaak

Nitrietpiekjes ook, maar die horen bij eerste opstart.

GH blijft wel hoog merkte ik (door de droogte misschien, kraanwater dieper uit de grond?), het kraanwater geeft hoge waarden (+20d) aan, dus ook in het nieuwe aquarium.

Maar we wachten (on-) geduldig af ;)

Fijn weekend!
Ik zit net als jij ook in de opstartfase Anneke en bij mij is het nu 3 weekjes dus ook ik moet nog veel(engelen)geduld opbrengen maar das gelukkig geen probleem.
 
Ik zit net als jij ook in de opstartfase Anneke en bij mij is het nu 3 weekjes dus ook ik moet nog veel(engelen)geduld opbrengen maar das gelukkig geen probleem.
Gelukkig zitten mjn vissen gezond en wel in een noodbak
1 van mijn vorige aquaria was de bodem geknapt Vandaar deze nieuwe :)
Ben benieuwd hoe jouw bak strakjes erbij staat
 
Schiet mij maar lek ‍♀️
Ik kon me er echt niet bij neerlegen en dacht (na echt een aantal keer geprobeerd, nope, filter gleed echt elke keer weg) ik probeer het nog 1 keer.... en wat denk je....blijft zitten, najaaaaa
Ben er blij om want is toch echt de beste binnenfilter.

D550A785-2E8C-4EF6-8047-86A73AFFF2E3.jpeg
 

Terug
Bovenaan