Wat is er nieuw

Superfish home 80

Ik heb overigens hier in de 60cm 1 Betta met 6 Panda s en 8 Brigittaea s zwemmen en dat gaat prima.
Ah de naam van deze zocht ik! Hoe groot is je school?

Ok mijn wensbestand weer op de schop. Ik lees op het forum dat de Dario dario lastige eters zijn en niet eens altijd diepvriesvoer accepteren. De lfs ligt me te ver weg om me afhankelijk te maken van levend voer.
Dario dario schrap ik om deze redenen. Terug naar de tekentafel.

• Betta man of vrouw, eentje!
  • Pangio Kuhli en....
Ik ga de Danio margaritatus eens bekijken maar hobbykwekers zegt daarover:

Deze Danio’s zijn ten opzichte van andere grotere vissoorten erg verlegen. Dit kan ervoor zorgen dat de Danio’s niet genoeg eten binnen krijgen. Houd ze daarom niet bij grote of dominante vissoorten.

Hmm de Betta?

Lastig hoor!

Je kunt ook zelf eenvoudig levend voer kweken. B.v artemia of watervlooien. Kost op zich weinig extra tijd. Dario Dario is een mooie vis.

Je kunt ook zelf eenvoudig levend voer kweken. B.v artemia of watervlooien. Kost op zich weinig extra tijd. Dario Dario is een mooie vis.

Ja hij is prachtig! Ook het gedrag vind ik geweldig. Ik heb hem dan wel "afgeschreven" maar wilde toch bij de LFS kijken wat ze daar voeren en wat er gegeten wordt. Je weet maar nooit. Niet aan gedacht dat je artemia of watervlooien ook zelf kunt kweken. Er zal vast iets over op het forum staan dus dat ga ik eens bekijken. Stiekem blijft dit visje erg favoriet bij me.

Welke school bedoel je want de aantallen staan er al bij toch:S😉

😳 Overheen gelezen op mijn telefoon of nog niet goed wakker (of een blond moment, dat laat ik aan jou over 😀)

Ik was aan het lezen over Trichopsis pumila maar zou de Trichopsis schalleri ook kunnen als koppel?

Ik ben vandaag bij de LFS geweest en de nummer 1 van mijn wensenlijst is bij hen niet verkrijgbaar. Trichopsis soorten dus helaas doorstrepen.

Ik ga me nu verdiepen in de ringbandsnoekjes, ik heb er nog amper wat over gelezen. Ze spreken me erg aan.

De meeste winkels zijn wel genegen om een vis voor je te bestellen :juggle:

even rondbellen naar andere zaken in de buurt en kijken of ze die voor je kunnen bestellen?

Ik denk wel dat je gelimiteerd bent tot de trichopsis pumila, is de enige die ruinemans heeft (waar 90%) van de winkels hun vissen vandaan halen: https://www.ruinemans.com/nl-NL/619/knorgourami-zo.azie.html

als je op store locator klikt zou je winkels moeten kunnen vinden die hem in principe voor je kunnen bestellen.

De meeste winkels zijn wel genegen om een vis voor je te bestellen :juggle:
Je klopt dat is een optie, maar ik heb dat nog niet gevraagd omdat ik begrepen heb dat ze lastig zijn met voeren (levend voer) en omdat ze alles voor in de winkel zelf in quarantaine houden. Het is denk ik wel een optie bij deze winkel.

even rondbellen naar andere zaken in de buurt en kijken of ze die voor je kunnen bestellen?
Ik heb geen auto en dat maakt het best lastig. Ik wil eigenlijk geen mensen met auto charteren voor een visje terwijl ik een andere soort misschien ook erg leuk vind. Mensen zijn best bereid voor me te rijden maar als ik dat voor elke 'scheet' vraag ben ik bang dat het ooit op houdt. Bewaar dat liever voor noodgevallen - maar dat is puur mijn gevoel hierover. Ik vraag ook niet makkelijk (komt erbij heheh). Helaas zijn de zaken in de buurt met OV slecht bereikbaar. Optie is ook nog online kopen maar ben ik met levende have geen fan van.

Het Ringbandsnoekje blijkt voor te komen in Guinea, Liberia and Sierra Leone in West Africa en niet zoals de LFS mij vertelde Azië. Aangezien ik probeer een Aziëbiotoop samen te stellen, helaas voor nu van mijn lijstje.

Ik vind het samenstellen van een bestand nog knap lastig! Regio, waterwaardes, temperatuur, gedrag/karakter.... rekening houden met de lagen. Maar ondertussen leer ik er wel veel van.En weer terug naar het tekenbord 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan