Superfish home80 filterbehuizing eruit halen


Maysun

New member
Lid geworden
25 februari 2022
Berichten
1
Leeftijd
27
Hallo,
Ik heb een aquarium van superfish 80 liter en hij heeft een tijdje gestaan met niks erin en ik ben hem nu volledig aan het schoonmaken (hij was behoorlijk vies). Ik vroeg me af of het mogelijk is de bak die erin zit voor het filter eruit te halen, ik zie het zo niet en ik heb de handleiding niet meer. Dus ik hoopte of iemand hier dit weet.
image.jpg

Groeten Maysun
 
Zit hij met kit vast? Dan zou je met een plamuurmes deze door kunnen snijden. De resterende kitresten zou je met verfkrabber eraf kunnen halen.

Gr. Ed
 
Ja die kun je eruit halen. Zit inderdaad met kit vast.
Ik meen me te herinneren met 2 horizontale lijnen, ik heb hier ergens foto's van staan. Ik ga voor je zoeken of ik ze nog kan vinden.

Ik heb een sterk, niet al te buigzaam aardappelschilmestje gebruikt zonder kartels om de kit zover mogelijk door te snijden. Plamuurmesje heb je wat weinig ruimte voor omdat de bak niet zo diep genoeg is. Uit mijn hoofd 30 cm.
Maar wat dat doorsnijden betreft, het is natuurlijk handig als je weet waar die kit precies zit. Vandaar dat ik naar de foto's op zoek ga.

Overigens lukt het me niet om de kit helemaal door te snijden maar met een beetje wrikken met het plamuurmes kwam hij dan toch los. Dat plamuurmes had ik pas wat aan tot de meeste kit was doorgesneden.
 
bak-kit-jpg.154773





filterhuis-kit-jpg.154774



Kitresten die op het glas blijven zitten kun je verwijderen met een een scherp mesje. Zelf gebruik ik dit voor het aquarium.


DB21D363-F567-4166-AE70-98FFA05C44A6.jpeg
 

Terug
Bovenaan