Wat is er nieuw

Superfish qube 40 gebarsten ??????

• Onderwerp starter Onderwerp starter jelmerh
  • Startdatum Startdatum
J

jelmerh

Guest
Ik had 2 aqua cube 40. De gene die er echt nog als nieuw uitzag en weinig is gebruikt is gister gebarsten.. helaas was ik niet thuis en stond er 20l water onder het laminaat.. wat eerst over 2 laptops heen is gegaan.

Het kan niet zo zijn omdat hij nog geen halce cm scheef stond dat hij daardoor is gebarsten ?

Hij stond al zo'n week. En sinds gister de andere ernaast gezet
In de avond is hij helaas gesprongen..
Maar dit moet toch eigelijk niet mogen met een aquarium met zo'n kleine inhoud ?

Echt gewoon een barst van voorkant naar zijkant onder.. snap er niks van. Kitnaad kan ik nog begrijpen. Maar zown barst niet..

EzdySPN6H-pjwmCvrmFIRH4b54p14h7g.jpeg

Ik zou hier zelf niks meer mee doen moet ik zeggen. Zit ook nogeens helemaal in het zicht.

Nee, da's een gevalletje grofvuil.. vind het wel vreemd, kan dit al gebeuren als ie 'nog geen halve cm' scheef staat?
Want in dat geval pak ik nog even de waterpas erbij :juggle:

Dat is geen gevalletje grofvuil denk ik. Glas moet in de glasbak toch :S 😉

Balen zeg.
Was de ondergrond verder wel vlak?

Hohoho... niet zo he. Eerst akadama eruit. Die is nog vers.

Maar alsnog vind ik het zeer vreemd dat een cube 40 op deze manier kan barsten. Erg fijn als hij op een paar duizend euro aan electronica leegloop en je net thuiskomt met 85 garnaaltjes :/

YiwMGUSgFVpJ-oGPZ8sSQVuB2CXBb5jh.jpeg

Had je bij de kapotte bak ook zo het verwarmingselement hangen?
Moet in een houdertje zitten,nu verhit het glas zo en misschien dat dat de oorzaak is geweest.

De gevulde bak is gebarsten. Element hing idd los maar niet tegen het glas. Houdertjes zijn besteld 😛 hij stond maar op 22 graden, moet kunnen volgens mij.

Het element zelf wordt natuurlijk eerst heel veel warmer dan 22 graden.
Zelfde als je radiatoren in huis,als je de thermostaat op 20 graden zet kan je je hand niet langer dan een paar sec op de radiator zelf houden want dan verbrand je bijna.
Lijkt me nu zelf trouwens ook sterk dat dit de oorzaak is hoor maar was mijn eerste gedachte toen ik de foto zo zag.

Kan er wat op de rand gevallen zijn toevallig?

Nog ff over die 5mm scheef,staat dat meubel dan scheef of hoe zit dat?

Vloer loopt hier wat af haha. Is bij veel vloeren zo. Ik was zelf niet eens thuis toen het gebeurde.. ging ff garnalen halen 130km verderop. Zitten nu met ze alle ff in een grote wasmand.

Was bang dat die andere ook zou knappen dus heb die ook leeggehaald. Heb ongeveer 4 aquariums staan nu nog. Maar ga denk ik voor een kweekstelling kijken.

Ben ik niet heel me kamer aan het volzetten..

Zal waarschijnlijk een mysterie blijven dan,flink waardeloos is het wel!
Succes iig!

Gevalletje verzekering, als je verzekert ben.

WAs geen opzet,toch?

Bertus zei:

WAs geen opzet,toch?

Hangt denk ik ook van de verzekeraar en de voorwaarden af. Zal bij de meeste gedekt zijn als onvoorziend water dat stroomt uit aquaria.

jessicapilon zei:
Bertus zei:

WAs geen opzet,toch?

Hangt denk ik ook van de verzekeraar en de voorwaarden af. Zal bij de meeste gedekt zijn als onvoorziend water dat stroomt uit aquaria.

De schade die het lekkende water uit een gebarsten aquarium (oid) aanricht wordt doorgaans wel gedekt door een inboedelverzekering.
Echter de schade aan het aquarium of de inhoud daarvan (bewoners) niet.

Seabait zei:
Moet in een houdertje zitten,nu verhit het glas zo en misschien dat dat de oorzaak is geweest.

Toen ik de foto zag, moest ik hier ook gelijk aan denken. Ik zie namelijk ook geen filterpomp (stroming). Dus plaatselijk kan het behoorlijk warm worden bij dat verwarmingselement. Verwarmingselementen moeten (volgens instructie) op een plaats bevestigd worden waar voldoende watercirculatie gegarandeerd is.

Tevens is het gebogen glas op die plaats extreem gevoelig voor temperatuurverschillen. Gebogen glas heeft behoorlijk wat spanning. Deze combinatie is dus blijkbaar fataal.

Leermomentje.

biljoenblik zei:
Seabait zei:

Toen ik de foto zag, moest ik hier ook gelijk aan denken. Ik zie namelijk ook geen filterpomp (stroming). Dus plaatselijk kan het behoorlijk warm worden bij dat verwarmingselement. Verwarmingselementen moeten (volgens instructie) op een plaats bevestigd worden waar voldoende watercirculatie gegarandeerd is.

Tevens is het gebogen glas op die plaats extreem gevoelig voor temperatuurverschillen. Gebogen glas heeft behoorlijk wat spanning. Deze combinatie is dus blijkbaar fataal.

Leermomentje.

Foto is van een paar dagen geleden. verwarmingselement was al aan de achterkant geplaatst. Oorzaak is gewoon onbekend. Maar goed, heb de andere bak wel weer gevuld. Nu op een minder kwetsbare plek neergezet.
Mocht deze lek gaan dan doet het niet zoveel schade.

De laptops en mijn nieuwe telefoon werken iedergeval weer naar behoren 🙂 Dus de schade valt mee. op het stuk laminaat na dan.

De scheur begon in een ronde hoek bovenin onder een opleghoek van het glasplaatje. Mogelijk heeft hier al wat gezeten. Het aquarium was niet nieuw maar zag er wel als nieuw uit.

Maar goed we hebben even tijdenlijk een 30L bak erbij gezet (ook met ronde hoeken )om de garnaaltjes op te vangen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan