Superfish Qubic 30 led


R

Renso

Guest
Beste allemaal

Ik heb een Superfish Qbic 30 led nano overgenomen en wat mij opviel was dat de filter die in de hoek in het frame is aan de onderzijde open is.
Klopt dit of hoort er zoals aan de bovenzijde ook een dekseltje op.
Anders is het een vreemde constructie want dan kan klein spul opgezogen worden.

Ik hoor graag van jullie

Renso
hoekfilter boven.jpg
hoekfilter onderzijde.jpg
 
Ik ken deze niet maar ik vindt het in ieder geval ondingen omdat in dat huis via de spijlen kleintjes kunnen terechtkomen die vaak niet of moeilijk er weer uitgaan. Dat heb je ook bij de grotere Home 40 en 80 bijvoorbeeld.
 
Heb je er ook sponzen of zo bij, die voor de sleuven kan.

En onderop open. bakje overr genomen, misschien niet compleet.
kijk eerst eens bij een compleet filter.


Let wel, niet voor goudvissen. of andere snelle zwemmers. is meer een garnalenbak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken deze niet maar ik vindt het in ieder geval ondingen omdat in dat huis via de spijlen kleintjes kunnen terechtkomen die vaak niet of moeilijk er weer uitgaan. Dat heb je ook bij de grotere Home 40 en 80 bijvoorbeeld.
daar kan een grove spons tegen , binnen.
 
Aan de linkerkant is geen ruimte voor een spons tussen huis en filter. De ruimte er boven (driehoek) is voor de verwarming dus geen spons, goede flow nodig. Blijft de opening aan de onderkant. Vreemd.

Bij de home bakjes is het daar dicht en ook niet te openen, alleen op de plek van de verwarming een ronde dop.
 
Let wel, niet voor goudvissen. of andere snelle zwemmers. is meer een garnalenbak.

Ja die kleine garnaaltjes kune helmaal lekker door de spijlen heen net als ik bij de Home 40 had en als ze daar eenmaal zitten gaan ze niet terug. Kortom een onding vond ik het in de Home 40.
 
dar heb ik het dan over. RECHTS kan een cardidge in. tegen die spijltjes.


en onder kan wat weg zijn, kan ook en spons in proppen.

Dan hij zelf wat verzinnen.
Jij had het over een grove spons, geen idee dat je de bijbehorende cartridge bedoelde. :sorry: :)
 
Ik ken deze niet maar ik vindt het in ieder geval ondingen omdat in dat huis via de spijlen kleintjes kunnen terechtkomen die vaak niet of moeilijk er weer uitgaan. Dat heb je ook bij de grotere Home 40 en 80 bijvoorbeeld.
bedankt voor je snelle reactie
 
Heb je er ook sponzen of zo bij, die voor de sleuven kan.

En onderop open. bakje overr genomen, misschien niet compleet.
kijk eerst eens bij een compleet filter.


Let wel, niet voor goudvissen. of andere snelle zwemmers. is meer een garnalenbak.
bedankt voor je snelle reactie

Het filter medium zit er bij....
 
Heb je er ook sponzen of zo bij, die voor de sleuven kan.

En onderop open. bakje overr genomen, misschien niet compleet.
kijk eerst eens bij een compleet filter.


Let wel, niet voor goudvissen. of andere snelle zwemmers. is meer een garnalenbak.
bedoeling is een 1 Betta en wat garnalen.
 
Jij had het over een grove spons, geen idee dat je de bijbehorende cartridge bedoelde. :sorry: :)
ik denk er dan aan om een stukje van een panty kousje er over heen te doen..
 
Ik ken deze niet maar ik vindt het in ieder geval ondingen omdat in dat huis via de spijlen kleintjes kunnen terechtkomen die vaak niet of moeilijk er weer uitgaan. Dat heb je ook bij de grotere Home 40 en 80 bijvoorbeeld.
bedankt voor je snelle reactie
 
Pantykous kan werken maar dan moet je zoals Antje al zegt ervoor waken dat het niet dichtslibt. Ik heb dat bij een Aquaflow 100 gedaan in de garnalenbak en om de 2 weken moet je dan de panty even goed in water uitspoelen. Grof vuil zal de filter echter niet meer kunnen opzuigen.
 
Als dat voor onder is. maakt ht niets uit. is maar voor inzwemmen.
Aanzuig zit toch boven.
 
Als dat voor onder is. maakt ht niets uit. is maar voor inzwemmen.
Aanzuig zit toch boven.
De aanzuig zit onder aan de zijkant bij de gleufjes....de onderkant is denk ik alleen maar om te zorgen dat er water in de behuizing staat.....zie foto
 
Beetje late reactie maar hie hoort een plastic klepje te zitten. Heb dezelfde bak gister opgehaald.

Heb jij toevallig ook last van het filter dat veel geluid maakt?
 
Ik zie op de foto alleen een rond gat in de bodem, bedoel je dit?
Dat lijkt bedoeld voor de staafverwarming
 
Ik zie op de foto alleen een rond gat in de bodem, bedoel je dit?
Dat lijkt bedoeld voor de staafverwarming
Ik heb bij mij Superfish het filterhuis eruit gesloopt maar ook daar zat een klepje/dopje om dat gat af te sluiten.
 
Kan deze bijgeleverde hoekfilter er makkelijk uit gehaald worden?
 

Terug
Bovenaan