Wat is er nieuw

Superfish Wave 15 garnalenbakje van Wiebelkonijn

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wiebelkonijn
  • Startdatum Startdatum
W

Wiebelkonijn

Guest
Ik heb een Superfish Wave 15 in de kleur wit aangeschaft voor mijn baby appelslakken en vuurgarnalen.

Het bakje is nog erg leeg... ik heb weinig inspiratie maar ik wil vooral met mossen gaan werken
image_zpsca70cc2a.gif

In de maanled stand
image_zps95dbf764.gif

image_zps6ca0e8de.gif

Twee baby appelslakken uit verschillende trosjes met vier dagen verschil er tussen. Ze groeien snel! De linker was 1 dag oud, de ander 4 a 5.
image_zpsa2e35fdb.gif

image_zpsdd9983f5.gif

image_zpsc918b734.gif

Ik had de vuurgarnalen eerst in een ancistrusbak erbij. Deze had ik leeggehaald op een klein laagje water na. Na weken vond ik nog een vuurgarnaal. Deze was helemaal donker geworden. Nog steeds is hij een stuk donkerder dan de andere vuurgarnalen, zoals je op de foto kunt zien. Apart dat dat zo de kleur be�nvloed!
image_zps08767936.gif

Haha nee voor mij ook niet, je kunt het ook niet via een timer doen (de verlichting kan vier tinten lichter en dan de maanstand).
Ga ik ook niet gebruiken die maanstand, maar ach toch weer leuk dat het erop zit 😉

Mooi bakje. Als de slakjes groter worden zal je ze denk ik vrij snel al moeten overplaatsen want dat zijn er behoorlijk veel zeg.

Dank jullie wel!

Ja als de appelslakjes groter worden gaan ze naar mijn Lido 120 en een deel proberen te verkopen/weggeven. Maar ik wil ze graag groot zien worden en anders pakken mijn vissen uit de lido ze.

Ook even hier spieken dan natuurlijk... we hebben eenzelfde soort bakje! Jammer dat het licht niet aan kan via een timer he? Verder ben ik er wel erg blij mee. Mooie garnaaltjes heb je ook, selecteer je ze? Ik kan het nooit over mijn hart verkrijgen om de minder mooie weg te doen...

Ja zonde van die timer ja, ik ga niet ieder uur de verlichting een tandje lager zetten!
Nee ik selecteer ze ook niet, minder rode garnalen blijven ook gewoon garnalen, die hebben ook gevoel hihi. Heel misschien als er een hele bleke bij zit dat ik ze bij mijn vissen doe, maar tot nu toe eigenlijk heb ik hele mooie rode.

hm doe je goed dan 🙂 Welk verwarmingselement gebruik je en op welke temperatuur is je bakje? Ik gebruik een superfish nanoheater maar die doet het maar af en toe heb ik het idee...

Heb je hem helemaal nieuw gekocht of tweedehands? Want het nieuwe model zou wel op timer moeten kunnen maar dan alleen met het witte licht.

Ik heb namelijk ook over dit bakje na zitten denken en toen kas ik dat de nieuwe dus wel op timer kon doormiddel van de knoppen ingedrukt houden oid.

Minizen zei:
Heb je hem helemaal nieuw gekocht of tweedehands? Want het nieuwe model zou wel op timer moeten kunnen maar dan alleen met het witte licht.

De mijne is van vorig jaar, wat ik er toen over las is dat het wel kan op een timer maar dan moet je het een en ander solderen. Sowieso kan het ding wel uit met een timer natuurlijk, maar niet aan (en dat is wel zo handig...). Geen idee of er nieuwere versies zijn waar het wel bij kan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan