Wat is er nieuw

Superfish wave 30 lowtech aquascape poging (Dolle Ancistrus)

• Onderwerp starter Onderwerp starter dolle ancistrus
  • Startdatum Startdatum
D

dolle ancistrus

Guest
Hallo iedereen

Heb onlangs mijn superfish wave 30 compleet heringericht en dit is het resultaat.
Veel kijkplezier!

Te beginnen met de oude inrichting, maar hier was ik volledig op uitgekeken na anderhalf jaar

20170117_161104.jpg

Dus toen besloten om de boel volledig om te gooien

Pas ingericht
20170627_222420.jpg

Nu enkele weken verder
20170729_222206.jpg
20170729_222156.jpg

@biljoenblik bedankt, nu mag het allemaal nog wat voller groeien maar dat duurt nog wel even zonder co2 of plantenvoeding, alhoewel ik serieus twijfel om eens met profito te experimenteren, vooral de nymphoides sp Taiwan heeft het moeilijk sinds de herinrichting, net zoals de aponogeton crispus rechts achteraan. Heb wel al hier en daar wat lateriet in de bodem gestopt.

@A.Slak eveneens bedankt 😉 ik heb eigenlijk totaal geen idee welk soort steen dit is, heb het geheel gewoon gekocht in een soort van netje, er stond nergens op wat het precies was, maar vond het zelf zeer mooie niet alledaagse stenen. Het zou kunnen dat het versteend hout is want ergens zit er een meer afgezaagd stuk tussen wat me aan een stam doet denken.

ik heb eigenlijk totaal geen idee welk soort steen dit is, heb het geheel gewoon gekocht in een soort van netje, er stond nergens op wat het precies was, maar vond het zelf zeer mooie niet alledaagse stenen. Het zou kunnen dat het versteend hout is want ergens zit er een meer afgezaagd stuk tussen wat me aan een stam doet denken

Doet me inderdaad denken aan versteend hout 🙂 qua kleur en vormen. Erg mooi in een aquarium. Heb er ook nog over getwijfeld, maar ze hebben vaak een beetje standaard maat, waardoor je weinig kleine steentjes hebt om mee te werken. (het is ook erg hard om iets van af te hakken etc). Dus ik ben voor een 60 liter voor andere stenen gegaan. Voor dit bakje werkt het perfect 🙂

Ziet er mooi uit, erg leuk ingericht.
Vooral links achter vind ik tof met dat mos 😀

Ja, het klopt wat cornelius zegt, bedankt om het te laten weten, dan weet ik het ook voor als ik nog eens een herinrichting wil doen met meer stenen, welk soort ik moet aanschaffen 😉

En A.slak, ik had het geluk van nog wat kleine steentjes erbij te hebben die ik maar vooraan gelegd heb voor de dieptewerking. Zou er best nog wel wat grotere willen maar voor nu is het wel even goed.

En @Felereca , alleen op het stuk hout op de uitstekende takken is mos gebonden, links achter staat een javaren windelov met al redelijk wat adventiefplantjes, het geeft idd wel een mosachtig effect zo op de foto maar dat is het dus niet. In mijn gedachten stelt dat kruinen van bomen voor. Alles moet nog wat meer ingroeien. Mijn bedoeling was dat het wat lijkt alsof je aan de rand van een bos staat dus als alles achter de stenen echt in de hoogte begint te groeien hoop ik dit effect te bereiken 😉

Ook hier nog eens even een update
IMG_20171108_153948.jpg
IMG_20171108_154009.jpg
IMG_20171108_154038.jpg
IMG_20171109_191822.jpg
IMG_20171109_192039.jpg
IMG_20171109_213436.jpg
IMG_20171109_213512.jpg
IMG_20171109_214124.jpg
IMG_20171111_214306.jpg
fire and ice

IMG_20171111_220728.jpg

Met flits

Bedankt John! Ik was toe aan een nieuw uitzicht😛

Ook leuk zo! En wat vind je betta er van? Op onderzoek uit gegaan in zijn nieuwe wereldje?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan