Wat is er nieuw

Superfish wave 30

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bergkamp
  • Startdatum Startdatum
B

Bergkamp

Guest
Hallo allemaal!

Net even een account aangemaakt om wat inlichtingen van de experts in te winnen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Samen met mijn broer ben ik opzoek gegaan naar een aquarium voor hem. Mijn broer wil namelijk een 1.20 bak en is al druk bezig met voorbereiden. Bij het zien van alle bakjes en visjes is het bij mij ook weer gaan kriebelen... Vier jaar geleden heb ik mijn 60cm aquarium weggedaan en nu ben ik dus uren aan het kijken naar een nieuwe bak.

Op internet liep ik al snel tegen de superfish wave 30 op. Nu ben ik me bewust van de beperkte ruimte in het aquarium, maar omdat ik binnenkort het huis uitga, is een veel groter aquarium simpelweg geen optie.

Ik ben erg benieuwd of een van jullie ervaring heeft met de superfish wave 30. Het design van het aquarium spreekt mij erg aan. Waar ik alleen bang voor ben, is de led-verlichting in de kap. Is deze nog wel te vervangen als er een paar led-lampjes kapotgaan? Ik kan het aquarium zelf namelijk niet vinden in de speciaalzaken(alleen online). Ze hebben vaak alleen maar de wave 15.

Ook ben ik benieuwd of het aquarium geschikt is al kweekbakje voor bijvoorbeeld killivissen of ramirezi's. Is de bak groot genoeg voor een paartje van deze vissen of eventueel een aantal neons?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Persoonlijke mening is dat het een kleine bak is, maar dit is afh. Wat je er mee wil. Ik heb een 30liter bak voor mijn garnalen.
Daarnaast, in mijn optiek vind ik, nieuw, 82 euro nog al veel voor zon bak.
Meer betalen voor design dan voor een bak.

Maar ja, net wat je wil. Mooi wel, en led. Tja het is dus wat wil je er mee, welke vissen en nog bekangrijker, wat wil je er aan uitgeven.

Gr

Floris

heb er elf ook 1 hier
het is een leuk een mooie bak om te zien
denk zelf als de leds kapot gaan
dat je er wel aan kunt komen of je vervangt de kap
maar denk zelf dat de leds niet zo gauw stuk gaan
vind de bak ook nieuw wel wat prijzig
heb de mijne op mp gekocht compleet voor 20 euro
hij is net 1 jaar oud nu

Ik zou zelf voor killi's niet voor zo'n bakje gaan, vanwege de vierkante vorm. Mijn kili's zitten in de Home 25, wat ook een mooi designbakje is en door de vorm geschikter voor visjes. Ramirezi's zou ik absoluut niet in zo'n kleine bak stoppen, dat is bepaald niet goed voor die dieren. Eigenlijk zijn qua vissen alleen killi's zoals de Aphyosemion Australe of kleine Borarasjes een optie. Voor Neons is het ook te klein.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan