T5


Ik denk dat dat er ook in hoort, voor zover ik weet gebruiken ze geen 21 watt buizen (85 cm) in aquariums.

Die van Juwel zijn altijd 35 dacht ik
 
Zal 39 watt goed zijn ?
Jammer dat je niet in de buurt woont, ik heb nog drie bijna nieuwe buizen liggen van 39 Watt, een 830, 840 en een 865, had je zo op mogen halen.
Kosten nog geen twee euro bij Lampdirect, je dient alleen wel voor minimaal 10 euro te bestellen.

In de winkel kosten ze rond een tientje per stuk (hier in het dorp althans)
 
Thnx ,voor reacties ik ga ze bestellen
Hopen dat planten nu beter gaan doen
 
Thnx ,voor reacties ik ga ze bestellen
Hopen dat planten nu beter gaan doen
Graag gedaan, en ik wil niet vervelend zijn maar verwacht geen wonderen van een paar nieuwe lampen, als planten niet goed groeien kan dat vele oorzaken hebben.
 
Voeding elke week 30ml all in one +calcium
Co2 ,elke week 50%waterwissel licht 9 uur per dag
Hopen dat t goed gaat
Thnx voor de vele reacties,respect
 
Lampen binnen snelle service
Hierbij een foto
 

Bijlagen

  • A4757AC7-F884-465C-B04F-0923FF9BCC0B.jpeg
    A4757AC7-F884-465C-B04F-0923FF9BCC0B.jpeg
    133.6 KB · Weergaven: 77
Waarschijnlijk een overbodige vraag maar ik stel hem toch maar.:cool: De wartels zijn goed vastgedraaid?

Later weer een foto en/of je bevindingen worden gewaardeerd.:cool:
 
Lampen binnen snelle service
Hierbij een foto

Aan de foto te zien voeg je CO2 toe? Wanneer je dit uit een gasfles doet zou ik die, is het een JBLProFora?, Taifun wegdoen en vervangen door een kleine diffuser. Dat is veel mooier dan zo'n groot lelijk ding in je bak. De Chinezen verkopen ze voor rond de vier euro en je verstopt zo'n ding zo achter je planten.
HTB1UMuRKeuSBuNjSsplq6ze8pXaM.jpg
 
Ik zal eens kijken,bedankt voor de tip
Eerst maar ff kijken hoe t gaat met de planten
 
Wartels goed aangedraaid?
Was je er ondertussen al over uit wat wartels zijn? Zo niet, wartels zijn de ronde schroefdoppen om een TL-buis heen die je dus vastdraait aan het armatuur van de lamp.
Waarschijnlijk ziet hij er ongeveer zo uit:
Ring-voor-lamphouder-Tl-Wd-Dun-Dfp-26-mm.jpg


Aan de foto te zien voeg je CO2 toe? Wanneer je dit uit een gasfles doet zou ik die, is het een JBLProFora?, Taifun wegdoen en vervangen door een kleine diffuser. Dat is veel mooier dan zo'n groot lelijk ding in je bak. De Chinezen verkopen ze voor rond de vier euro en je verstopt zo'n ding zo achter je planten.
Bekijk bijlage 290317
Goed opgemerkt Ben. Ik zou ook sterk aanraden om dat ding uit je bak te halen en er een diffuser voor terug te plaatsen. Je hebt dan waarschijnlijk een betere CO2 oplossing en dus minder CO2 nodig en het ziet er wat eleganter uit. Maar dat laatste is mijn persoonlijke mening. :petjeaf:

Ik zal eens kijken,bedankt voor de tip
Eerst maar ff kijken hoe t gaat met de planten
Ik volg ook met veel plezier dit topic en dus de voortgang van je bakje. Hou je ons op de hoogte met een update en eventueel weer eens een foto? :foto:
 
Ga ik zeker doen ,doe m’n best om mooie plantenbak te creëren maar gaat niet zonder slag en stoot
Nog veel te leren ,maar dankzij jullie hulp ben ik weer stukje verder
(Die wartels zitten wel goed )
 
Nu eerst kijken hoe t gaat en dan kijken wat ik evt kan toevoegen aan planten en of ik nog wat moet verplaatsen om mooier te krijgen
 
Gebeurt van alles dropchecker goede kleur veel belletjes op de planten en zie ook veel bellen loskomen in de bak
Gebruik taifun ,wat gebeurt er nu eindelijk de gang te pakken ?
 
Komt dit alleen al dat ik nieuwe lampen erin heb
Wissel elke week 50% water
 

Terug
Bovenaan