T8 vervangen


mastertaga

Well-known member
Lid geworden
7 september 2012
Berichten
426
Heb hier nog een Rio180 staan waarvan de oude T8 TL het niet meer doet. Je kan zeker niet in die oude armatuur van die nieuwe Philips ledtubes knallen?
 
Hangt ervan af of Philip ervoor gekozen heeft om deze hier geschikt te maken. Welke types had je hiervoor in gedachten?
 
kijk eerst maar eens of het de buizen zijn die kapot zijn of de aanstuur elektronica.
snoerschakelaar gaat ook regelmatig kapot.
 
Geen flauw idee eigenlijk, Ronald. Dacht misschien zijn er hier anderen die die TL buizen al vervangen hebben en mij zo kunnen vertellen welke Led-T8 er evt in zou passen.

Das een goeie flipper.. zal eens controleren idd.
 
Ik heb mijn TL -T8 lampen vervangen door vervangende T8 led lampen inclusief starters voor deze lampen . Ik heb ze gekocht bij Lampdirect . Kleur 830 840 865 en heb voor de 3 lampen nog geen 25 euro betaald
 
kijk eerst maar eens of het de buizen zijn die kapot zijn of de aanstuur elektronica.
snoerschakelaar gaat ook regelmatig kapot.
Leds kunnen sowieso niet aangestuurd worden alleen met de aanwezige elektronica. Er moet vooral ook gekeken worden naar de lengte verschillen en of er al of geen koppel mogelijkheden zijn middels adapters. Juwel heeft er namelijk een handje van om eigen lengte maten te hanteren.
 
Ja zowel in de 60cm als de 100m zag ik al geen plek voor zon led starter in de armatuur. Beide Juwel. Er is dus geen simpele plug and play oplossing mogelijk? Was niet van plan heel veel geld uit te trekken voor 2 kweekbakken.
 
Leds kunnen sowieso niet aangestuur worden met de aanwezige elektronica. Er moet alleen gekeken worden naar de lengte verschillen en of er al of geen koppel mogelijkheden zijn middels adapters. Juwel heeft er namelijk een handje van om eigen lengte maten te hanteren.
die lengte is dat bij T8 ook zo dacht alleen bij T5
Maar kan me vergissen.
wat betreft de aansturing is dit wel een goede uitleg https://www.ledwereld.nl/blog/tl-vervangen-led-tl/
al hoewel ik me wel afvraag of dit ook voor het juwel gebeuren geld kan zijn dat deze weer een andere aan stuurspanning heeft.
 
Flipper, das idd. heel duidelijk. Thanks!
Kep pas voor mijn 120 Helialux en smartcontrol gekocht. Dat vond ik voorlopig wel even genoeg geld smijten. ;)
 

Terug
Bovenaan