tabel filterflow jbl


ropje

Well-known member
Lid geworden
17 maart 2019
Berichten
651
Leeftijd
63
Locatie
nijmegen
Screenshot_2021-05-10 Eheim filter flow ratings .png
 
Is dit alleen ter info Rob?
 
Het debiet van mijn filters heb ik eens gemeten in verschillende stadia qua vervuiling. Dat komt aardig overeen met dit lijstje. Mijn 1502 varieert tussen de 750 en 800 l/h en mijn 902 zit tussen de 400 en 450 l/h ook weer afhankelijk met de vervuilingsgraad. Ik heb trouwens geen "vervuilende" vissen wat e.e.a. mogelijk ook weer wat kan drukken.
Zelf ben ik altijd al uitgegaan van een halvering van de aangegeven bruto waarde bij filters. Dan, zo leerde de ervaring, zit je meestal wel goed. Maar een leuk lijstje waarmee deze fabrikant dan toch met redelijk juiste hanteerbare waardes komt.
 
Mijn 1502 varieert tussen de 750 en 800 l/h
Dan heb je inderdaad weinig verlies door vervuiling afgaande op de 800-900 die JBL noemt. Vaak heeft men het over netto de helft maar goed daar zal men dan al wel rekening hebben gehouden met de filtermedia en de slangen. Als ik het zo zie dan zit jij ongeveer rond de helft netto Ben.
 
Dan heb je inderdaad weinig verlies door vervuiling afgaande op de 800-900 die JBL noemt. Vaak heeft men het over netto de helft maar goed daar zal men dan al wel rekening hebben gehouden met de filtermedia en de slangen. Als ik het zo zie dan zit jij ongeveer rond de helft netto Ben.
Nou ja, ik vind het wel weer eerlijk dat men met deze waardes komt. Zoals ik hierboven ook al aangaf, het zal vast wel verschil maken wanneer je sterk vervuilende vissen hebt. Maar dat speelt in mijn bak geen rol. De waardes kloppen inderdaad ook vrij goed met het door mij gemeten debiet. En die waardes heb ik ook al in wat eerdere berichten met jullie gedeeld.
 

Terug
Bovenaan