Wat is er nieuw

Taiwan bee met gebroken shell/exoskelet, snel hulp nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maarten488
  • Startdatum Startdatum
M

Maarten488

Guest
Wie kan mij helpen met vertellen wat hier de oorzaak van is en wat ik er aan kan doen? Is deze garnaal nog te redden? Ik zag hem voordat ik deze foto maakte op zijn rug liggen maar hij kwam zelf weer omhoog.
781181_0_82_20141129_160112.jpg

394562_0_82_20141129_152032.jpg

Zoals je kunt zien op de foto's mist er een stuk exoskelet in de form van de band( vlak achter het zadel). In foto nr 2 kun je zien dat de shell open gebarste is.

Ik heb er net wat spinazie in gegooid maar hij wilt niet eten(de rest eet vrolijk). Hij zwemt ook raar, hij laat zich gewoon vallen 🙁 )

Verder zijn mijn waterwaardes zoals ik ze altijd heb en dat is tot nu toe altijd goed gegaan( cl 0, ph 7.2, kh 6, gh 8.6, no2 0,no3 0-10). Ik voer met crustagran, ongeveer wat ze binnen een uur op eten 1x per dag. Ik heb op dit moment aardig wat garnalen in het bakje(20l) zitten omdat er veel jongen zijn

Wij hebben dat ook regelmatig gehad hoor.
Komt deze misschien iets te kort waardoor hij niet goed kan vervellen??
Ik denk dat je er weinig aan kan doen. Als de rest door heeft dat hij niet meer goed kan zwemmen is er een kans dat ze hem aanvallen.
Heb je niet een klein broedbakje ofzo dat hij even apart zit??
Hij moet zelf van de vervelling afkomen volgens mij.
Volgens mij heeft het met het vervellen te maken, maar ik ben geen expert en ken het alleen uit mn eigen bak.

Denk dat het diertje een groot probleem heeft met vervellen zo te zien.
Lijkt me dat je weinig kan doen als alleen afwachten en van het ergste uitgaan want is niet best.
Je zou eens een klein beetje kunnen verversen met iets koeler water bedenk ik me trouwens,wie weet...

Bedankt voor jullie hulp, maar het is al gebeurt. Hij viel net om en is nu dood 🙁
Ik snap er vrij weinig van, ik dacht dus ook aan een te kort maar hoe kan het dan dat alle andere garnalen het niet hebben?

Hoeft niet perse een tekort te zijn maar de ene garnaal is de andere niet natuurlijk en soms heb je weleens pech.
Vind je ph best hoog voor Taiwan Bees trouwens maar zal wel goed zijn omdat je aangeeft dat ze kweken.
Heb je ze allang?

Oke sorry voor het valse bericht, de garnaal viel om en andere garnalen gingen op hem zitten eten en hij bewoog totaal niet meer. Ik dus mijn netje pakken om hem er uit te vissen, zie ik hem weer op z'n pootjes staan 😀. wat een vechter! Ik volg nu jessica's advies op. Zie foto:

221411_0_82_20141129_164839_1.jpg

@Bertus mijn CRS&CBS kweken heel lekker, of de TWB kweken kan ik niet zeggen, ik heb nog geen jongen gezien. De twbs zijn nog vrij jong en klein. ik heb ze nu denk ik 2 maanden.

@Seabait oeps sorry Seabait, ik typte die update veelste snel 😛

De TWB is trouwens als nog overleden 🙁 Ik dacht heel even dat het wat beter met hem ging omdat hij weer wat bewoog door het bakje maar jammer genoeg dus niet. Hij ligt nu al een half uur op z'n zij. Zal het gewoon een slechte verveling geweest zijn?

Seabait zei:
@Bertus?? ;( was mijn vraag hoor! 😉

John zijn avond is ook om zeep geholpen ben ik bang 😉

Tja wat de oorzaak is kun je moeilijk zeggen achteraf en bij deze beestjes is het altijd moeilijk vind ik.
Als de rest het goed doet en je regelmatig vervellingen vind dan zou ik me daar niet te druk om maken hoor.
Kan gewoon een gevalletje pech zijn.

Bedankt voor je antwoord Jessica, ik zal het maar gewoon accepteren dan en de rest goed monitoren 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan