Wat is er nieuw

Taiwan Bee Red Ruby of toch niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miss-Poodle
  • Startdatum Startdatum
M

Miss-Poodle

Guest
Het gaat heel goed met de kweek in mijn Crystal Red bakje. Er lopen inmiddels verschillende gradaties rond van A tot SSS

Tussen alle rood/witte en witte babies, spotte ik laatst een hele donkere garnaal en mijn 1e gedachte was een mislukte vuurgarnaal. Toen hij wat groter was zag ik dat hij witte vlekjes en een witte streep had: geen vuurgarnaal dus. Een paar dagen later zag ik ineens 2 van deze donkerrode met wit garnalen lopen.

Op internet eens gaan neuzen en toen kwam ik terecht bij Taiwan Bee garnalen en dan de Red Ruby.

Wat denken jullie: zijn het Taiwan Bee Red Ruby's? En zo ja, als ze groter zijn; hebben jullie tips voor hoe ik er het beste mee verder kan kweken om nog meer Taiwan Bee's te krijen? Vind ze echt heel mooi namelijk 😀

hier waren ze nog heel klein:
688445kimelderhorst_0_82_img_4472.jpg

555545kimelderhorst_0_82_img_4474.jpg

368889kimelderhorst_0_82_img_4475.jpg

En nu zijn ze wat groter:
385874kimelderhorst_0_82_img_4515.jpg

317527kimelderhorst_0_82_img_4516.jpg

578958kimelderhorst_0_82_img_4518.jpg

792828kimelderhorst_0_82_img_4519.jpg

jep taiwanners 😀
gewoon lekker laten zitten, er zal vanzelf wel meer komen 😉

Bedankt voor je bevestiging! voorlopig blijven ze ook zitten, het zijn nog maar kleintjes.

Taiwan bee is een soortje een verzamelnaam voor een groep garnalen die weer uit allemaal varianten bestaat waaronder die mooie red ruby van je idd.
Is vaak een verrassing wat er precies voor nakweek uit je garnalen met het taiwan gen komt,wie weet zie je over een poosje kinkongs of pandas rondlopen!

Ah bedankt John! Ik ben benieuwd wat ik in de toekomst dan nog ga tegenkomen wat betreft varianten! 😀

Bedacht me net omdat je enkel de rode hebt dat de kans heel klein is dat er iets met zwart uit zal komen natuurlijk maar nog meer ruby's is ook al heel mooi!

ruby's vind ik eigenlijk de mooiste 🙂

Dat klopt, ik ging ook uit van alleen de rode varianten.
(die zwarte zijn trouwens ook prachtig!)

die zwarte zijn blauw als ze klein zijn, dat vind ik dan wel weer erg leuk 😀

Er zijn er ook die blauw blijven zoals de blue bolts bv

Gebruik je trouwens niks om de ph te verlagen?

Een hele mooie red ruby 😀
Idd wat john zegt ik hoop dat ie het uithoud als je geen ph verlagende middelen gebruikt.

Er komt hier aardig zuur water uit de kraan, dus ik denk niet dat dat het probleem gaat zijn 😉

Dat is wel super,het feit dat ze kweken is al een goed teken want dat zouden ze anders ook niet doen op zand en gewoon kraanwater.

Bedankt voor je reactie! Dan weet ik dat ik toch iets goed doe en dat het
niet gewoon maar toeval is dat ze kweken 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan