Wat is er nieuw

Taiwan tiger met mijn andere garnalen. Wat gebeurd er?

• Onderwerp starter Onderwerp starter NightOwl
  • Startdatum Startdatum
N

NightOwl

Guest
Goedemiddag allen!

Net startend met mijn garnaaltjes!
Nu heb ik 2 bakken staan, in de ene heb ik taiwan tiger garnalen (naar mijn weten) en in mijn andere bak fire reds(voor zover ik weet) zitten.
Nu is mijn vraag wat gaat er gebeuren als ik deze samen voeg? Krijg ik zwakke garnalen of krijg ik juist een hele leuke combi, of nog een optie er gebeurd helemaal niets!
Weten jullie antwoord op mijn vraag?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen.
En wat als ik er dream blue bij doe?

Om mijn vraag even korter t maken:
Taiwan tiger x fire red=???
Taiwan tiger x dream blue=???
Fire red x dream blue=???
Ben erg benieuwd of jullie dit al getest hebben en wat de resultaten hier van zijn.
Fotos van jullie uitkomsten zijn zeker welkom!

Bijlagen

• PSX_20200206_201535.jpg
    PSX_20200206_201535.jpg
    115.5 KB · Weergaven: 144
  • 20191209_182018.jpg
    20191209_182018.jpg
    230.3 KB · Weergaven: 149
De een zijn Neocaridina s als het goed is en de andere Caridina s en die kruisen niet.

Hoi hoi jessicapilon,

Van de rode heb ik 2 soorten de ene is neocaridina en de andere caridina

De rode op de foto zijn iets van Vuurtjes of Sakura s maar ik zie geen tweede rode soort. De linker is duidelijk een Caridina.
Wellicht heb je 2 soorten en dan bedoel je qua kleur en dekking. Van deze heb je verschillende gradaties zoals de gewone Vuurtjes en de betere Red Sakura s.

De rode op de foto zijn iets van Vuurtjes of Sakura s maar ik zie geen tweede rode soort. De linker is duidelijk een Caridina.
Wellicht heb je 2 soorten en dan bedoel je qua kleur en dekking. Van deze heb je verschillende gradaties zoals de gewone Vuurtjes en de betere Red Sakura s.
Ik ga even kijken of ik wat garnalen kan vissen, even een fototje maken en dan even kijken!
De stamboom had ik inderdaad al een keer voorbij zien komen, maar kom er nou niet echt uit wat ik kan verwachten als ik bijv. Deze mix

Tijgergarnalen mixen niet met vuurgarnalen, zijn beide van een andere familie
Vuurgarnalen en blue dreamgarnalen kan wel, is beide dezelfde familie (neocaredina) en daar kan allerlei kleurtjes uitkomen maar ook veel wildkleur

Erg lastig om verschil te zien, maar van de ene die appart is genomen zie ik naar mijn weten duidelijk verschil met de rest van de groep

Bijlagen

• 20200207_171437.jpg
    20200207_171437.jpg
    176.3 KB · Weergaven: 121
  • 20200207_171611.jpg
    20200207_171611.jpg
    179.5 KB · Weergaven: 119
Allemaal vuurgarnalen, de 1 wat beter van kleurdekking als de ander

Om een voorbeeld te geven, onderstaande foto zijn crystalredgarnalen

Bijlagen

• prl-crystalred2-feb2018.jpg
    prl-crystalred2-feb2018.jpg
    402 KB · Weergaven: 151
En crystal red valt dan weer onder de neocaridina?

Of juist de caridina? En de tijgers die ik heb zijn dan ook caridina?

Aahh capisch! Dan nog maar even wachten tot dit clubje van 10 zwanger wordt en met den duur CR er bij doen! Thanks voor jullie nuttige info!

Bijlagen

• PSX_20200206_201821.jpg
    PSX_20200206_201821.jpg
    173.5 KB · Weergaven: 131
Succes met je garnaaltjes en hopelijk heb je spoedig uitbreiding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan