Taiwanese garnalenbakjes van Seabait


Erg fraaie foto s weer John.
 
Vaak is het verlies van jonkies een gevolg van diarree (gelezen op internep waar je ook kan lezen wat je ertegen kan doen).
Wij hadden ook veel uitval bij de jonkies en sinds we bacter ae en het gouden zakje van ali-expres (John Pilon heeft daar een link van) houden we 75% in leven.
 
Steeds wel kleintjes maar die verdwijnen zo goed als allemaal na een paar dagen.

Zo is het bij de bijen ook begonnen, hé.
Ze noemen het daar zelfs de "verdwijnziekte"...

Maar je vindt dus geen lijkjes of stervende/zieke garnaaltjes, ze verdwijnen gewoon?
Wel bizar zeg...

Toevallig is het niet aan de hand in de red wine groep,is geen garantie natuurlijk maar zou er wel vertrouwen in hebben hoor Willem! ;)

Hehe, thx voor de geruststellende woorden!
Ik voel de feeststemming al weer de kop opsteken.
:D
 
John Pilon heeft daar een link van


Ehh, ik niet zo hoor maar Ton wel misschien:D:D. Ik moet zeggen dat ik het ook sinds 2 maanden gebruik maar weinig verschil bemerk want hier kweken de cb TB ook niet. In de F1 groep gaat het wel zn gangetje verder.
 
Vaak is het verlies van jonkies een gevolg van diarree (gelezen op internep waar je ook kan lezen wat je ertegen kan doen).
Wij hadden ook veel uitval bij de jonkies en sinds we bacter ae en het gouden zakje van ali-expres (John Pilon heeft daar een link van) houden we 75% in leven.


Het gouden zakje gebruik ik de afgelopen weken ook maar misschien nog eens dat bacter spul aanschaffen dan.
 
Al die zakjes is leuk en aardig maar ik geloof er niet zo in als je voldoende ververst en de waarden goed zijn en je gevarieerd voert. Bij jou is het ook tijden goed gegaan John zonder al deze dure zakjes dus ja dan moet het zonder ook kunnen lijkt mij.
Volgens mij zijn die zakjes weer een soort hype die ergens is komen wegwaaien (waar weg laat ik maar even in het midden hoor).
 
Al die zakjes is leuk en aardig maar ik geloof er niet zo in als je voldoende ververst en de waarden goed zijn en je gevarieerd voert. Bij jou is het ook tijden goed gegaan John zonder al deze dure zakjes dus ja dan moet het zonder ook kunnen lijkt mij.
Volgens mij zijn die zakjes weer een soort hype die ergens is komen wegwaaien (waar weg laat ik maar even in het midden hoor).

Is om eerlijk te zijn begonnen met de stelling maar is weer het rare dat de red wine het wel goed doen en blue bolts in het begin ook alleen de andere groepen niet.
Filtering en de rest is allemaal hetzelfde in de bakjes dus is echt raar.
Heb nu de eerste prls met eitjes dus eens aankijken hoe dat gaat.
 
Misschien een zakje of potje geduld kopen John;)
 
Zag van de week eindelijk een hoop jonge garnaaltjes en hebben 3 verschillende formaten dus dat is positief.
Vandaag een Betta gekocht voor in de stelling,echt een gave druktemaker.

20190414_200338.jpg
20190414_192719.jpg
20190414_200302.jpg
20190414_200335.jpg
20190414_192703.jpg
20190410_224104.jpg
20190414_192810.jpg
20190414_200251.jpg
20190412_194824.jpg
 
Mooi dat het goed gaat, leuke Betta moet ik zeggen.
 
Dus als ik het goed begrijp heb je een Betta gekocht omdat je bang bent dat je straks teveel jonge garnaaltjes zult hebben :juggle:;)
Is een knapperd hoor!
 
Komt steeds mooier op kleur maar zie wel een troebel oogje zo op de foto dus ff goed in de gaten houden.
Net een halfwassen garnaal in het bakje gedaan en was zo weg dus dat gaat idd wel lukken Thea... ;)
 
Vandaag een Betta gekocht voor in de stelling,echt een gave druktemaker.

Ik moest bij het zien van de foto spontaan aan die appels denken.
Weet je wel?
De Pink Lady!
En dat voor een mannetje... :D:sorry:


Maar het is echt wel een mooie vis! Met een expressieve karakterkop.


Zag van de week eindelijk een hoop jonge garnaaltjes en hebben 3 verschillende formaten dus dat is positief.

Cool! :thumbs:
Ook bij de fishbones toevallig? :juggle:;)
 
Mooie plaatjes allemaal, de Betta is ook erg gaaf.
 
Al die garnaalTJES....Waarom is er nou geen ene kweker die ze GROTER kweekt....?? Zijn zo gruwelijk mooi, maar ook zo gruwelijk klein, een centimeter of 5 -8 per stuk moet toch kunnen?? Net zoals japonica's?

PLEASE>>>>>>>>>>>>>:smitten::smitten::smitten::smitten::smitten::smitten::smitten:
 
Waarom is er nou geen ene kweker die ze GROTER kweekt
Dat zou wel gaaf zijn ja, van die mooie grote garnalen, misschien wat genen van een Japonica erin pompen?
 
Heel gaaf! Maar heb je de betta nou bij de garnalen zitten of zitten ze apart. Mooie vis iig!
 
Bedankt voor de reacties.
Groter zou wel mooi zijn maar dan zijn het geen dwerggarnalen meer natuurlijk :juggle::D

Heel gaaf! Maar heb je de betta nou bij de garnalen zitten of zitten ze apart. Mooie vis iig!

De Betta zit apart maar tussen 2 bakken met garnalen in en zit regelmatig te likkebaarden voor het glas :daisy:
 
Wat zijn ze mooi John!!
En hoe bevalt de Betta?
 
Prachtige garnaaltjes! De Betta vind ik wel heel bijzonder, mooi gekleurd.
 
Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar een overzichtsfoto van de huisvesting van alle bewoners, zijn weer hele gave foto's namelijk!
 
Was er toevallig net mee bezig Mike ;)

20190429_224853.jpg
20190429_231232.jpg
20190429_224247.jpg
20190429_224322.jpg


Moet nog wel wat water aanvullen want staat mooier als je het oppervlak niet ziet maar nu geen zin meer in :daisy:
 
Ah, super! Ziet er goed uit, toch aparte bakken maar toch ook zeker wel een geheel
 
prachtig wel maar wel mooier als de bakjes helemaal gevuld zijn met water .
 
Prachtig, ik geloof dat ze fishbone heten die ik zo mooi vind. Jouw Betta is om op te vreten, wat een mooie foto ook waar zijn kop zijn goed op staat.
Hoeveel tijd ben je nou kwijt aan al deze bakjes wat betreft onderhoud? Ze zien er goed uit.
 

Terug
Bovenaan