Tanganyika bestand..


M

Maaskantje

Guest
Hi Aquaforum leden, ik ben voor mijn rio 240 (120cm) aan het uitzoeken wat ik er in zou willen en vooral kunnen zetten.
Afgelopen Zaterdag heb ik er 6 Julidochromis Marlieri van zo'n 4cm geplaatst in de hoop dat er daaruit later een koppel gevormd gaat worden.

Ik heb mijn bak met stenen ingericht en aan één kant ook nog zo'n 35 slakkenhuizen liggen.
Dat, omdat ik er in eerste instantie een groepje Neolamprologus Multifasciatus of Similis in wilde.
Maar na wat meer rond gekeken te hebben kwam ik Neolamprologus Caudopunctatus tegen, en daarvan zou ik liever een groepje plaatsen.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de Caudopunctatus, en of ik dan het beste een koppel of een groepje kan plaatsen (en hoe grote groep dan)

Daarnaast zoek ik nog naar een soort die met deze twee te combineren valt, en dat zouden dan vissen moeten zijn die zich in de hogere delen van de bak ophouden, dus vrij zwemmend.
Ik had daarvoor Paracyprichromis Nigripinnis blue neon op het oog, maar daarover heb ik ook verschillende dingen gelezen, wel in een 120cm bak, niet in een 120cm bak.
Alle ervaringen met deze en/of andere vrij zwemmers is welkom.
 
Hey maaskantje zoiezo zou ik in een bak van 120 niet te veel soorten doen ivm territoriaal gedrag 1 koppel Neolamprologus Caudopunctatus is eigenlijk al teveel bij je Julidochromis Marlieri.
Misschien een koppeltje schelp cichliden erbij en een paar synodontisen erbij (de wat kleinere soort) dus ik zou zeggen Google dit even. Succes
 

Terug
Bovenaan