Wat is er nieuw

Tanganyika - Wat voor planten geschikt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bulder
  • Startdatum Startdatum
B

Bulder

Guest
Goedenmiddag,

Ik wil na 1,5 jaar Malawi overstappen op Tanganyika. Nu zou ik graag ook weer wat plantjes in mijn aquarium willen. Ik heb het ��n en ander gelezen over wat voor planten er in het meer groeien maar helaas is het gros hiervan niet (makkelijk) te verkrijgen. Hebben jullie wellicht tips voor planten die mooi zouden passen bij deze soort? De bak is overigens een Trigon 190.

Ik heb het allang opgegeven om biotoop-correct te houden in mijn tangabak, ben al lang blij als er wat goed blijft groeien, ben niet zo van de planten 😳 😀

Op het ogenblik zijn dat: Vallisneria spiralis, Hygroyza aristata en levermos.

Meestal willen hoornblad, javavaren, javamos, riccia fluitans, anubias en waterpest ook wel. Losgeplukte mosbol ook (is een alg).

Ik heb Multi s gehad en ze graven het meeste uit. Dus wie weet kun je wat tussen stenen plaatsen of opbinden ergens.

Even google en je vind de meest prachtige voorbeelden, Je zult zien dat er weinig planten gebruikt worden maar als het zo is dan vooral Vallisneria denk dat je hier ook geen spijt van krijgt geeft een mooi contrast

Bedankt voor de adviezen.

Voorlopig denk ik aan een Cryptocoryne pakket(verschillende planten) en 3x Vallisneria Torta.

Is het van belang direct voeding aan te schaffen voor de planten?

De ondergrond in mijn aquarium is zand, ik zie voornamelijk voorbeelden met grind op het internet. Is dit wel mogelijk met een zand ondergrond?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan