Wat is er nieuw

Tangtai garnalen? Info gevraagd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dzibbi
  • Startdatum Startdatum
D

Dzibbi

Guest
Beste leden,

Ik kom op kapaza net een advertentie tegen die gaat over de verkoop van Tangtai garnalen. Er staat bij dat de nakomelingen van deze garnaal tijgergarnalen, taiwan bee garnalen en de gewone tangtai garnalen kunnen zijn. Aangezien ik nog nooit van de soort heb gehoord zocht ik op google naar meer info, maar die vind ik nergens. Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen met informatie over deze garnaal. Want het lijkt mij zeker wel interessant om ze te kweken.

Eerste hit op Google.

TangTai are a cross between Tangerine Tiger Shrimp and Taiwan Bee Shrimp, These are used in many breeding projects however they are very beautiful as they are. There are some slight variation in color and pattern as to be expected. Sold as unsexed juveniles. These are F1-F3 or First Generation-Third Generation offspring. Sold as mixed-sex 1/2" to adult size

These are used in projects to breed Steelhead Shrimp, Hornets, etc. Cross together or with Taiwan Bees for interesting color and pattern variations.

Deze heb ik inderdaad ook gelezen maar ik ben niet echt een kenner wat betreft garnalen en hun gradaties dus ik doelde eigenlijk op een makkelijke uitleg die iedereen snapt 🙂 Maar alvast bedankt

Het zijn dus garnalen die het taiwan gen dragen, en worden gekweekt om bepaalde kleurmutaties zoals Steelhead, Hornet enz te krijgen.
Ik neem aan dat deze net als taiwan bee gehouden moeten worden.

Dus een soort tussen product ?.. klinkt wel heel raar maargoed.

Klopt dit zijn indd kruisingen tussen tangerine tijger en taiwans , de kleuren zullen de eerste generaties niet echt bijzonder wezen . Dit zal een wat langere tijd duren eer er mooie dieren uit komen .
Zelf ben ik eerst aan het kruisen met tagerine / crystal ( tangti bee )en straks voeg ik pas taien toe . De 3de generatie loopt nu rond hier zitten al leuke dieren tussen , de rest is voor het oog "gewoon crystal" .

Dus een soort tussen product ?.. klinkt wel heel raar maargoed.

Het klinkt idd raar, maar zo ontstaan nu eenmaal nieuwe soorten. 😀

Net als rashonden, die zijn ook ontstaan door allerlei kruisingen.
In het begin wijken die kruisingen te veel af van wat men wil als eindproduct.
Maar door slim te selecteren en te fokken krijg je op den duur een nieuw "zuiver" ras.

Crystal Red/Black garnalen bestaan in het wild ook niet, deze zijn gekweekt uit het wilde bijtje.
Maar inmiddels wordt het als aparte soort gezien.

Bij de garnalen zie je heden ten dage erg veel nieuwe soorten ontstaan door kruisingen. Het is haast niet bij te houden al die nieuwe soortjes😀😀.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan