TC-420 vermogen per kanaal

sschot

Well-known member
Lid geworden
8 oktober 2015
Berichten
3,807
Locatie
Krimpen aan den IJssel
De TC-420 kan maxmaal 20A schakelen. Dit wordt dan verdeeld over de 5 kanalen, wat betekent dat ieder kanaal 4A kan aansturen, maximaal.

Bij 12V is dit 48W per kanaal en bij 24V is dit 96W per kanaal.

Nu wil ik eigenlijk meer vermogen aansturen, omdat mijn witte kanaal op 100% rond de 61W zit.

Is dit uberhaupt mogelijk, zonder hele gekke fratsen uit te halen? Stel dat ik kanaal 1 en 2 koppel en identiek programmeer, kan ik hier dan wel het dubbele vermogen op aansluilten? Of is er een andere slimme oplossing hiervoor?

Heb nog niet actief gezocht, ga ik zeker ook doen, maar mogelijk heeft iemand reeds met dit bijltje gehakt.
 
Na enig zoerkwerk, waarschijnlijk een combinatie van 2 zaken uitvoeren.

1. gebruik maken van het PMW signaal van de TC-420. Hier heb ik al ervaring en aansluiting voor, ivm de hiervoor gebruikte JMB LED balken.
2. LDD driver die werkt op 12V, maar meer als 4A aankan, ten opzichte van de TC420.

Nu dus op zoek naar een LDD driver, PMW gestuurd en 10A ofzo
 
Ik weet niet of je met fratsen meer voor elkaar kunt krijgen. Zelf zou ik dat niet durven zonder zeker te weten dat het kan.

Ik kan je wel vertellen dat ik enkele maanden lang 80 Watt op 1 van de TC-420-kanalen heb gehad, en ik heb niets 'gemerkt'. Toen ik er achter kwam heb ik het aangepast zodat ik bij alle kanalen onder de 48W zit. Just to be sure.
 
Na enig zoerkwerk, waarschijnlijk een combinatie van 2 zaken uitvoeren.

1. gebruik maken van het PMW signaal van de TC-420. Hier heb ik al ervaring en aansluiting voor, ivm de hiervoor gebruikte JMB LED balken.
2. LDD driver die werkt op 12V, maar meer als 4A aankan, ten opzichte van de TC420.

Nu dus op zoek naar een LDD driver, PMW gestuurd en 10A ofzo
LDD-H gaat niet verder dan 1500mA dacht ik.
Maar hoeveel balken wit heb je dan?
 
Gaat om je daytime zie ik nu XD
Dacht dat de 4A was gedimensioneerd op gebruik ZONDER heatsink en 20A MET heatsink.
Zal je ff moeten kijken wel type het exact is en passende heatsinks bestellen en erop plakken.

als je de tc420 opent zie je het staan op de mosfets welk type het is
 
Dit schijnt de mosfet te zijn die erop zit:

gevonden in dit draadje:

55A Max dus, je zit dan enkel met je temperatuur....
 
Laatst bewerkt:
er zijn ook versterkers voor de tc420. Erg handig voor als je meer wil.
 
Dit schijnt de mosfet te zijn die erop zit:

gevonden in dit draadje:

55A Max dus, je zit dan enkel met je temperatuur....

Ik moet er ff voor gaan zitten om het door te nemen, maar ik kom er op terug! Super bedankt alvast!
 
Alleen nog even controleren of je voeding zwaar genoeg is.
 
Terwijl je voor €0,60 (oid) een heatsink erop kan plakken

Zou dit nodig zijn? Je hebt 8 Ampere per kleurkanaal dat is behoorlijk meer dan Ts nodig is? Hitte ontstaat wanneer het ding op vol vermogen moet draaien. Maar je hebt gelijk, het kan.
 
Laatst bewerkt:
ik ben eerst even voor een makkelijke optie gegaan, te weten een rgb versterker waarbij ik tot 10A per kanaal kan gaan belasten.

Dit is voor mijn toepassing meer dan voldoende. Mogelijk ga ik ook nog even op zoek naar heatsinks die op deze mosfet's passen, maar dat is voor mij persoonljik toch net ff wat minder binnen mijn comfort zone.

Eigenljik denk ik dat ik probleemloos tot de 65W kan belasten, maar goed better safe than sorry......

2020-04-17_19h33_43.jpg
2020-04-17_19h33_57.jpg


Mogelijk ga ik nog op zoek naar een 12V ventilator welke ik middels PMW kan regelen, zodat het in het kastje wat minder heet wordt dan nu het geval is. Maar dat heeft zeker geen hoge prio.

Onwijs bedankt voor alle input en info!
 
Ff topic kapen en weer terug geven.....wie kan mij helpen met wat ik allemaal nodig heb om 2 x 150 cm RGB incl tc420 te bestellen op alie
ik heb nu al zoveel ledstrips gezien dat ik niet meer weet welke ik moet nemen, welke aansluitingen enz.
waterproof ip67 is voldoende, het wordt ook nog in een alu behuizing gezet.
Mijn probleem is oa dat ik niet zie welke kabels ik erbij moet nemen.
graag via PB alss iemand mij wil helpen

thanks
 
Terug
Bovenaan