Tc420 bestanden


CheAad

Well-known member
Lid geworden
3 april 2017
Berichten
76
Leeftijd
32
Goedemorgen,

Ik ben nu al enige dagen bezig met de verlichting en mijn tc420 controller, alleen zijn er een aantal dingen waar ik niet uit kom.
Zo kan ik bijvoorbeeld tmf en pmf bestanden niet openen in PLed. Zelfs mijn eigen gemaakte programma's niet. Tevens wil PLed alleen maar opstarten als ik hem open vanuit de map waar alle bestanden van de Tc420 in staan (geeft anders een error op USB file?)

Ook heb ik twee schema's gemaakt om te proberen. De ene start om 0745 en de ander rond 10e pas. Bij beiden ben ik met alle channels 0 begonnen om 00:00 en dan gestart met 1 channel op 5% vanaf eerder genoemde tijden. Nu gaat bij het programma vanaf 0745 de eerste channel van 5% al veel eerder aan.
Ik durf niet te zeggen wanneer, maar ik vermoed gelijk om 00:00. Bij het tweede programma wat later start, blijft channel 1 wel uit.
Bij beide programma's gaat de verlichting wel braaf uit om ingevoerde tijd.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
 
Als je wilt dat op 0745 er 5% op staat kan je het beste op 0735 nog een 0% ervoor zetten. Dat ding gaat dan in 10 minuten van 0 naar 5% starten.
 
precies wat Raoul zegt.. nu begint ie al om 0.00 te tellen, je moet het 0 punt zo dicht mogelijk bij je starttijd zetten om een zonsopgang te maken die je zelf mooi vindt.

en je moet eerst een nieuw programma maken en dan pas importeer je je reeds gemaakte programma.
 
precies wat Raoul zegt.. nu begint ie al om 0.00 te tellen, je moet het 0 punt zo dicht mogelijk bij je starttijd zetten om een zonsopgang te maken die je zelf mooi vindt.

en je moet eerst een nieuw programma maken en dan pas importeer je je reeds gemaakte programma.

Aahhh vandaar. Dat klinkt idd logisch. Suf dat ik dat niet door had wel haha.

Hij importeert geen bestanden naar het PLed. Het importeren en exporteren van bestanden naar de controller snap ik wel.
Als ik nou bijvoorbeeld van internet pmf of tmf bestanden download voor de PLed, dan kan ik die niet openen in PLed. Mijn eigen opgeslagen Packages doet ie ook niet openen in PLed. Dus als ik eenmaal iets gemaakt heb moet dat rechtstreeks naar de controller en ik kan de schema's daarna niet meer bewerken
 
Dan doe je het toch niet goed hoor, ik kan mijn projecten gewoon achteraf bewerken.
Ik heb op disk een file Raoul.pmf staan die ik als project open. Die naam staat dan in de header balk van pled.
Vervolgens heb je in het linker schermpje al je losse programma's staan die kan je toevoegen en verwijderen en worden op disk opgeslagen als Discus.tmf voor bijvoorbeeld het discus aquarium. Importeren van schema's van een ander lukt ook gewoon.

Ik gebruik v3.1 van pled
 
Ik krijg PLed ook niet geüpdate, heb hem van een cd en ook online gedownload. Maakt niks uit, werkt allebei niet.
Eigenlijk kan ik alleen een nieuwe package maken en daar modes inzetten en dan rechtstreeks naar de controler. Opslaan geen probleem, opnieuw openen doet ie niet. Lijkt mij dat je weinig verkeerd kan doen aan die handelingen.

Zat nog te denken dat het misschien aan m'n verouderde laptop ligt, maar dat PLed is zo''n simpel systeem dat dat het ook haast niet zou kunnen zijn.


 
Ja, PLed is gewoon een beetje een gaar programma Het werkt gewoon soms niet zoals je verwacht. Ik heb er ook mee geworsteld.

Het probleem met die profielen zit in de koppelingen en mogelijk ook in het aantal gekozen kanalen.

De profielen (modes) zitten in de TMF bestanden.
Een PMF is eigenlijk een soort pakket dat een aantal profielen bundelt. Bij download worden dan alle profielen van de package naar het apparaat gestuurd.
Ik heb door schade en schande gemerkt dat de koppeling naar de profielen in de PMF het volledige pad gebruikt. Als je dus een folder kopieert met daarin de PMF en TMF bestanden dan denk je de boel compleet te hebben, maar de koppelingen naar de profielen verwijzen nog naar de oude locatie. Bij jou zou dat de CD-rom kunnen zijn, waardoor het niet werk.

Wat doe je hieraan?

Eigenlijk kun je het beste zelf een eigen package (PMF) maken. Je kunt daarna wel bestaande profielen importeren.
Een package maken doe je met: Package (uit menubalk) --> new.
Zorg dan dat je bij aantal kanalen 5 kiest. Als je later profielen (modes) gaat importeren dan lukt het niet als een profiel meer kanalen heeft dan je hebt gekozen bij het maken van je package.
Na het maken van een nieuw package kun je met mode --> input profielen toevoegen.
Als je de files verplaatst hebt naar een andere locatie moet je altijd alle modes uit de package verwijderen en deze opnieuw toevoegen. Anders gaat hij ze op de oude locatie zoeken.

Ik hoop dat je daar iets aan hebt.
 
Gebruik je het goede programma? De tc 420 en de tc 421 gebruiken beide een ander programma.
 
Heb versie 3.1 gedownload en geïnstalleerd en nu werkt het spul naar behoren👌🏻
 

Terug
Bovenaan