tc420 kanaal 5 werkt niet


capricorn

Member
Lid geworden
24 juni 2022
Berichten
15
Leeftijd
60
Hoi , weet iemand toevallig waarom kanaal 5 op een tc420 niet zou werken ?
 
Heb je wel 5 kanalen in je profiel? Als je een profiel aanmaakt dan moet je aangeven hoeveel kanalen jegaat gebruiken
 
volgens het schema wel
 

Bijlagen

  • IMG_1763.JPG
    IMG_1763.JPG
    330.2 KB · Weergaven: 87
Wat heb je op kanaal 5 aangesloten? Op 1 tm 3 kun je volgens mij RGB aansluiten en op 4 en 5 alleen Wit. Maar misschien dat echte experts je meer kunnen vertellen,
 
Nee, dat maakt eigenlijk niet uit. Het is wel handig als je het wel zo indeelt want in de software hebben ze een vaste verdeling. Maar zou je er iets anders aan hangen dan zou dat gewoon moeten werken.
Hoe heb je de lampen precies aangesloten?
 
Het kan inderdaad gaan om een slecht contact o.i.d. maar zonder het apparaat te zien kan je dit moeilijk beoordelen. Wat vaker voorkomt is dat solderingen om het circuitboard soms nagevloeid moeten worden omdat er breukjes in kunnen zitten. Ook onderdelen kunnnen gewoon stuk zijn. Maar als gezegd, alleen door zien kan je een oordeel vellen.
 
Wat heb je op kanaal 5 aangesloten? Op 1 tm 3 kun je volgens mij RGB aansluiten en op 4 en 5 alleen Wit. Maar misschien dat echte experts je meer kunnen vertellen,
ik heb alle kanalen met een witte lamp getest
 
Het kan inderdaad gaan om een slecht contact o.i.d. maar zonder het apparaat te zien kan je dit moeilijk beoordelen. Wat vaker voorkomt is dat solderingen om het circuitboard soms nagevloeid moeten worden omdat er breukjes in kunnen zitten. Ook onderdelen kunnnen gewoon stuk zijn. Maar als gezegd, alleen door zien kan je een oordeel vellen.
ik heb alle kanalen getest met een witte lamp , 1 draad op de plus en dan met de min van kanaal 1 naar 5 gegaan , alles werkt , behalve 5
 
Nee, dat maakt eigenlijk niet uit. Het is wel handig als je het wel zo indeelt want in de software hebben ze een vaste verdeling. Maar zou je er iets anders aan hangen dan zou dat gewoon moeten werken.
Hoe heb je de lampen precies aangesloten?
Alle draden op de plus en de min op het desbetreffende kanaal , allen werken behalve 5
 
Tja, dan begint het langzaam wel te lijken op een defect.
 
Tja, dan begint het langzaam wel te lijken op een defect.
ik ga nog 1 keer terug naar af en het hele programma opnieuw instellen en downloaden naar control.
Er moet ergens een fout zitten die ik over het hoofd zie .
in ieder geval bedankt voor de reactie
 
Wat je nog eens kunt proberen is om alle programma's te wissen en dan het programma opnieuw in te laden. Het komt namelijk ook weleens voor dat een programma niet goed over komt.

Je kiest dan uit menu sectie "control" de optie "clear"
 
Laatst bewerkt:
Wat je nog eens kunt proberen is om alle programma's te wissen en dan het programma opnieuw in te laden. Het komt namelijk ook weleens voor dat een programma niet goed over komt.

Je kiest dan uit menu sectie "control" de optie "clear"
gedaan en nu werkt het wel, kanaal 5 doet nu mee
 
20A is inderdaad wel een boel stroom. Ik hoop niet dat die allemaal door 1 tc420 gaan?
 

Terug
Bovenaan