tc420 programma gaat niet goed.

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Ik heb een programma gemaakt maar op een andere manier gaat er iets niet goed.
Voeding is aangesloten (power rood) geen led aangesloten
usb aansluiting pc

Welke stappen heb ik gedaan:

1 Package > newe
- packageName Amazone
- device TC420
- channelNum 4
2 Een bestaand programma overgenomen.

3 symbool klok aangeklikt (synchronisatie) Helaas zie ik hier geen tijd staan, hoewel ik wel Time synchronisation success
Wel staat er mode met daaronder Amazone
4 Download het programma

Vragen:
Wanneer zie ik dat de tijd goed is gesynchroniseerd
Hoe laat ik het programma, zodat de TC420 het programma afdraait
 
In het menu op de tc420 op run klikken.

Met de druk knoppen naar run gaan.
 
Als je de TC 420 met USB aan de computer hangt en je drukt 1 of 2 x op time synchronisation en je ziet staan dat deze is succeeded oid, dan heb je in ieder geval verbinding met de controller.

Daarna druk je op het pijltje omlaag (download all mode to......) en dan zie je dat hij per mode begint te downloaden.
Je kan deze nu versneld afspelen door op online play te drukken.

Verder nu zonder kabel in je TC de gewenste mode selecteren en het zou gewoon moeten werken
 
TC420 geeft een piep bij het uploaden van het programma (en volgens mij ook bij een time sync). Schermpje knippert dan ook. PC geeft duidelijk aan wanneer er verbinding is (USB device detect geluidje) Tijd staat in het scherm van de TC420.

Maak eens een simpel programma waarbij alle kanalen op 100% staan (kun je in ieder geval testen of de boel het doet in plaats van per ongeluk kanaal 4 te proggen terwijl de verlichting aan kanaal 3 hangt of zo). Als het nog steeds niet lukt kun je ook nog overwegen de TC420 te resetten (met tandenstoker in het reset gaatje) en daarna opnieuw je programma te uploaden.

Edit: Net nog even getest. Bij het uploaden gaat het scherm branden, gaan alle uitgangen even kort op 100% en piept de TC420. Bij een time synq piept de TC420 ook.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info.
De piepjes zijn wel te horen en het schermpje geeft een verlichting aan alleen ik zie bv geen tijd in het display staan
 
zie je het ook niet heel erg vaag?
Dat zou kunnen betekenen dat de voedingsdraden verkeerd om zitten.
 
De voeding is goed aangesloten bij het testen op de pc samen met voeding en led lampen verliep de verlichting zoals het moest.
Nu heb ik hem losgekoppeld van de pc en alles aangesloten zoals het bij de test.

Het lijkt erop dat ik iets vergeten ben een bevestiging op de tc420 , moet het lampje niet groen zijn!
Hij staat ook in de mode, modes!!!

IMG_5532.jpg
 
Normaler wijze is rood plus en zwart de aarde/nul draad. Ook bij ledbalken. Zit dit wel goed hier?
 
Ja ze zitten goed want ik bij het testen. pled opgestart aangesloten op tc420 het programma geladen, verliep het programma zoals het was geprogrammeerd.
Het enige wat ik gedaan heb is alles de usb kabel losgekoppeld van de pc en vervolgens de kap terug geplaastst.

Hoe zie ik dat het programma geladen is in de tc420
 
Als je in de TC 420 naar modus gaat, zie je alle welke je geladen hebt, inclusief de naam
 
Bedankt voor de info.
De piepjes zijn wel te horen en het schermpje geeft een verlichting aan alleen ik zie bv geen tijd in het display staan
Ik hoor je echter niet over de aangesloten lampen. Die gaan allemaal kortstondig op 100% branden bij het uploaden van een programma. Doen ze dat bij jou ook?

Verder staat bij mij de tijd in het scherm op de bovenste regel, afgewisseld met de datum en de naam van het draaiende programma. Op de onderste regel staat "menu". Is dat bij jou ook zo?
 
De link had al bekeken.

Bij de test opstelling gingen alle aangesloten lampen inderdaad op 100% en stond de tijd en datum boven met daarnaast de naam van het programma..

Echter bij het loskoppelen van de pc en de aansluiting op de led lampen niet.

Is er een mogelijkheid om eventueel de tc420 helemaal te resetten !
IMG_5532.jpg
 
Reset, aan de linkerkant, boven aan.
 
Ik heb de reset knop gevonden en nu krijg ik dit te zien:
eerst foto 1
IMG_5537.jpg

en daarna foto 2
IMG_5538.jpg


Wanneer foto1 en ik druk op enter krijg ik
1 mode
druk ik weer op enter zie Amazone
Wanneer ik op mneu druk zie weer foto1

Wanneer ik het zelfde als hierboven doe en ik druk op up of down zie ik de overige programma's.

Vraag: Is volgens foto1 het programma geladen in de tc420!
 
Ja.

Sluit hem eerst maar weer eens aan op een laptop (zonder verder ook maar iets te veranderen of te verleggen) en doe nog eens een download naar controller. Heb je nu weer een piep en gaan alle lampen nu weer kortstondig aan?
 
Ik heb hem aangesloten op de pc en het programma gedownload naar de controller en ik hoorde een piep en alle lampen gingen kortstondig aan.

Wanneer ik op play (playspeed 256) druk branden beide lampjes rood en groen.
 
Ik heb de tc420 nu weer aangesloten op de led lampen en zo als het er nu uit ziet draait het programma zoals het geschreven is.
 
Terug
Bovenaan