[TC420/TC421] PLed schema delen


GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Hoi,

Voor degene die de TC420 (of TC421) gebruiken, ik ben benieuwd of jullie je configuratie zouden willen delen.

Ik heb zelf de Amazon basis gepakt van de website: https://www.hobbyaquarium.nl/Verlichting LED Controller.

Deze heb ik aangepast naar het volgende, echter ben ik nog niet tevreden over de 'zonsopkomst', deze is nog veel te rood/paars. Dus daar moet ik nog even aan sleutelen.
Ik gebruik de TC420 in combinatie met de Daytime Matrix (Daytime Matrix Module SLF, WW and NW).







Je kunt hem downloaden via WeTransfer: https://we.tl/t-4DaIhB9oxE

Hoe je file delen?
Om je file te delen kun je het beste je .tmf bestand uploaden naar WeTransfer (https://wetransfer.com, je hoeft geen account aan te maken, mochten ze dat vragen kun je op 'No thanks' klikken)
- Links in het scherm kun je een file uploaden
- Click op het (...) icoontje
- En klik op 'Get transfer link', wanneer je nu klikt op Get a link krijg je een URL die je kunt delen hier op AF.
 
Waarom gebruik je op CH4 niet een warmwit led strip, daarmee kun je de opkomende zon, en de intensiteit van de zon veel beter regelen dan met alleen rgb.
 
Goede vraag!
Ik ben ook benieuwd om te zien hoe jullie je licht hebben ingesteld.
Mijn aquarium wordt ook verlicht door een LED balk van Daytime matrix met deze modules: 2x SLF en 3x NW .
Als controller gebruik ik de TC421 maar ik maak geen gebruik van de wifi optie.
Hieronder kan je zien hoe ik het licht configureer.
CH1 is neutraal wit
CH2 is rood
CH3 is blauw

pledprint.png
 
Waarom gebruik je op CH4 niet een warmwit led strip, daarmee kun je de opkomende zon, en de intensiteit van de zon veel beter regelen dan met alleen rgb.

Bij Daytime is het geen RGB, maar Rood, Blauw en Wit en dat is verdeeld over 3 channels.
 
Oke hier komt mij configuratie, en ja ik heb idd wel smorgens een rood gele zonsopgang.

Ch1 = Blauw
Ch2 = Rood
Ch3 = Groen
Ch4 = Warmwit
Ch5 = HelWit

IK heb niet zo'n grote bak, is zoetwater 120x60x40

Nog even overzicht hoe mijn leds erin zitten.

Led opstelling Jewel Aquarium, de Ch4 en Ch5 zitten onder de orginele TL (voeding ervan defect), omdat deze toch verder niks doen.


-------------------- Achterkant -------------------
----##############################---- = RGB
----##############################---- = Blauw (nacht) niet via TC420)
---################################-- = Ch5
----------------------------------------------------
| Orginele bak met 2x TL |
----------------------------------------------------
---################################-- = Ch4
----##############################---- = RGB
----##############################---- = RGB
----##############################---- = RGB
-------------------- Voorkant ---------------------

Schermafdruk 2020-12-19 14.51.25.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha fgerrits, Dank je wel voor het delen van je schema. Kloppen je kanalen wel? Je schrijft 1 blauw 2 groen 3 rood. Als ik naar je schema kijk en denk dat je met "maanlicht" de dag eindigt. Dan zijn je kanalen toch 1 Rood 2 Groen 3 Blauw?

Ik ben vandaag begonnen met het programmeren van mijn TC420. Ben het nog aan het onderzoeken. Zal mijn schema hier delen wanneer ik tevreden ben met het resultaat. :)
 

Terug
Bovenaan