TC421 met Led

Hoeveel watt is 1 lamp?

Programma al herschreven?
Watt: 36
Adapter: 24V-2A inclusief splitter kabel
Kleur temperatuur: 6800 Kelvin (K)
Lumen (lm): 3128
LED percentage: 66,7% Cool White, 16,7% Warm White, 8,3% Blue, 8,3% Red
CRI: 80
Branduren: 50000 uur
Lichtbreedte: 120 graden
Aquarium: 75 tot 100 cm
Garantie: 3 jaar

Je zou denken van wel als de adapter 2A is
maar dan gaat het op een meanwell 100w-24v 4.5A zoy he denken dat 1 lamp sws werkt maar zelfs dat niet
 
Je meanwell kan tot 100W leveren. Je belast hem met max 2 x 36W + een klein beetje van de TC. Dus dit kan makkelijk en hier zit het probleem niet.

Je hebt ook spanning, want je TC "brand" en kan je via USB benaderen, toch?. Heb je een voltmeter -> check de uitgang van de Mean well.

Ik heb zowel Easy Led V1 als Easy Led v2 op de TC420 (gehad), en dat stelt echt niets voor. Hoe heb je de overgang van de Easy Led stekker naar de TC?
 
Hoe heb je de overgang van de Easy Led stekker naar de TC?
Adapter Bruin op plus Blauw op min
20200706_213507.jpg
 
Even voor de goede orde.

Easy Led op meanwell -> lamp brand?
TC op meanwell -> TC is aan?
TC op meanwell - Easy Led op TC - werkt niet, maar eerst dus wel met een andere voeding, maar verder identiek aangesloten? Check op een sluiting
 
1. stroompunt naar meanwell. Lampje op meanwell brand. Dan wel voedingskabel van pc welk ik eerder een foto van maak.
2. Meanwell naar tc staat dan aan.
3. Tc naar lamp gaat niet aan.

1. Adapter van Aquatlantis originele lamp op meanwell. Meanwell lampje staat uit
2. Welk ook de tc uit staat.
3. Dan ook de lamp
 
1. stroompunt naar meanwell. Lampje op meanwell brand. Dan wel voedingskabel van pc welk ik eerder een foto van maak.
2. Meanwell naar tc staat dan aan.
3. Tc naar lamp gaat niet aan.

Dit is A. stap 1 werkt, zonder het na te kunnen meten. Stap 2 werkt zonder het na te kunnen meten, stap 3 werkt niet.
Wat gebeurd er als je de blauwe en bruine ader van de kabel van de Easy Led direct verbind met de + en - van de TC, dus even het dim gedeelte buiten geschouwing laten. Hierbij doe je de bruine van de lamp op de bruine + van de TC420 en de blauwe op de - van de TC420.
Mocht je op enige manier twijfelen, dan teken ik het. Doe het niet zonder dat je weet wat je aan het doen bent.

1. Adapter van Aquatlantis originele lamp op meanwell. Meanwell lampje staat uit
2. Welk ook de tc uit staat.
3. Dan ook de lamp

Dit is B. Dit kan ook niet werken, want je voedt de Meanwell nu met 24DC en niet met 230AC.
Echter, als je de originele adapter van Aquatlantis aansluit op de TC420 en de lamp ook op de TC420, zoals bij stap A,
wat krijg je dan bij
stap 2
stap 3

Sorry voor het maken van stapjes, maar zonder is het anders lastig om te begrijpen waar ze zijn en hoe we eruit kunnen komen.
 
Dit is A. stap 1 werkt, zonder het na te kunnen meten. Stap 2 werkt zonder het na te kunnen meten, stap 3 werkt niet.
Wat gebeurd er als je de blauwe en bruine ader van de kabel van de Easy Led direct verbind met de + en - van de TC, dus even het dim gedeelte buiten geschouwing laten. Hierbij doe je de bruine van de lamp op de bruine + van de TC420 en de blauwe op de - van de TC420.
Mocht je op enige manier twijfelen, dan teken ik het. Doe het niet zonder dat je weet wat je aan het doen bent.



Dit is B. Dit kan ook niet werken, want je voedt de Meanwell nu met 24DC en niet met 230AC.
Echter, als je de originele adapter van Aquatlantis aansluit op de TC420 en de lamp ook op de TC420, zoals bij stap A,
wat krijg je dan bij
stap 2
stap 3

Sorry voor het maken van stapjes, maar zonder is het anders lastig om te begrijpen waar ze zijn en hoe we eruit kunnen komen.
Nee geen sorry zeggen. Je helpt mij. En daar moet ik het mee doen. Geen probleem.

Adapter van aquatlantis op tc en dan naar lamp gaat goed. Dat is hoe het nu zo staat.

Dat heeft ook altijd gewerkt zowel op de tc420 als de 421.

Met onderstaande foto deed de meanwell en tc het wel maar niet mijn lamp. Is die stroom kabel misschien niet goed?
15941453425327485084372418376214.jpg
 
Rood omcirkeling is de adapter en blauwe omcirkeling is de kabel van de lamp. Dit is de tc421 maar zo is de 420 ook precies aangesloten
20200707_201126.jpg
 
Nee geen sorry zeggen. Je helpt mij. En daar moet ik het mee doen. Geen probleem.

Adapter van aquatlantis op tc en dan naar lamp gaat goed. Dat is hoe het nu zo staat.

Dat heeft ook altijd gewerkt zowel op de tc420 als de 421.

Met onderstaande foto deed de meanwell en tc het wel maar niet mijn lamp. Is die stroom kabel misschien niet goed?Bekijk bijlage 302735
Meten is weten hierbij eigenlijk. De kabel vanaf de muur naar de meanwell lijkt goed, en het lampje gaat ook branden.
De kabel van de meanwell naar de TC lijkt goed, want de TC gaat aan.

Wat gebeurd er als je de kabel van de LED lamp verbind (gewoon er tegen aan houdt) met de + en de - op de TC420??? Voor 24V hoef je niet bang te zijn, prikt hooguit beetje maar doet geen pijn. Dit terwijl alles aan is?
 
Heb je een multimeter?
Het schroefje naast de aansluitklemmen op de voeding kan je verdraaien om je voltage goed in te regelen, misschien dat die te laag staat of te ver in zakt zodra de lampen aan moeten
 
Heb je een multimeter?
Het schroefje naast de aansluitklemmen op de voeding kan je verdraaien om je voltage goed in te regelen, misschien dat die te laag staat of te ver in zakt zodra de lampen aan moeten
Nee ik heb helaas geen multimeter.

Hoe bedoel je verdraaien? Dat witte geval bij de ledlampje van meanwell?
 
Voordat je iets doet, sluit nu de lamp is aan zoals gevraagd, dus direct op de + en - die vanaf de voeding komt....... (snap e le vou?)
 
Hoe bedoel je verdraaien? Dat witte geval bij de ledlampje van meanwell?

Yup dit is een pot meter (potentio meter) en hiermee kan je de spanning verstellen. Maar ga hier niet in de blinde aan draaien, dit moet je echt met multimeter doen.

2020-07-07_21h05_27.jpg
 
Als je het eng vind kan je de blauwe ader van de Easy LED ook op de V- van de Meanwell monteren en de bruine ader van de Easy LED op de V+ van de meanwell, dus even helemaal zonder de TC
 
Als je het eng vind kan je de blauwe ader van de Easy LED ook op de V- van de Meanwell monteren en de bruine ader van de Easy LED op de V+ van de meanwell, dus even helemaal zonder de TC
Ik ga dit morgen even proberen.

Maar dit zijn dingen haha is eigenlijk niet voor mij uitbesteedt. Zit in de IT met computers enz kom ik ver. Maar electra in dit soort omstandigheden ben ik geen held in.
 
Ben benieuwd naar je "resultaat" morgen. En anders kijken of er iemand in de omgeving woont die je ff kan supporten met o.a. een multimeter.......
 
Is er al iets te melden, we zijn heel benieuwd en ook wel een beetje nieuwsgierig
 
Is er al iets te melden, we zijn heel benieuwd en ook wel een beetje nieuwsgierig
O haha nee nog niet gedaan eerlijk gezegd. Geen tijd voor gehad. Als alles slaapt zo, dan ga ik het even testen. Laat ik het hier weten.
 
Even voor de goede orde.

Lampen op de meanwell he?
 
Absoluut, let wel op de + en -
Dit gaat goed. Nu staat ie aan.
Zonder die tc ertussen
 

Bijlagen

  • 20200709_210247.jpg
    20200709_210247.jpg
    172.7 KB · Weergaven: 84
Hij doet t wel maar heel zwak
15943218138829013918655347287269.jpg
 
Hij doet t wel maar heel zwakBekijk bijlage 302844

Dan denk ik dat er iets met je voeding is. Of de spanning te laag staat, of dat er meer loos is, dat is een kwestie van een keer meten. Heb je iemand in de omgeving die je hierbij kan helpen? En andres retour leverancier en een andere......

Probleem is in ieder geval duidelijk geworden nu. En JIJ bent dus niet GEK hahahah
 
Dan denk ik dat er iets met je voeding is. Of de spanning te laag staat, of dat er meer loos is, dat is een kwestie van een keer meten. Heb je iemand in de omgeving die je hierbij kan helpen? En andres retour leverancier en een andere......

Probleem is in ieder geval duidelijk geworden nu. En JIJ bent dus niet GEK hahahah
Hahha nou ik vind de laatste uitspraak wel een aparte topic aangemaakt dient te worden en aan te geven dat ik niet gek ben haha. Naja ik kan het ook op de 2 tcs houden. 3e is al onderweg voor de rode :)
 
Gekke is als ik op dat draaiding druk bij de led. Dan gaat ie wel goed
20200709_212528.jpg

Dit is ingedrukt
1594322825676397314382042732267.jpg


Dit is niet ingedrukt
15943228579272618084218672069148.jpg
 
Je kan hem proberen te verdraaien maar zonder meter weet je niet goed wat je doet.
Maar die dingen koop je voor €10 bij de bouwmarkt dus dat is niet heel werelds
 
Met of zonder de TC?

Nogmaals, of meten en afstellen of retour leverancier

edit tuinkabouter is me net voor
 
Met of zonder de TC?

Nogmaals, of meten en afstellen of retour leverancier

edit tuinkabouter is me net voor
Met TC.

Zonder tc gaat het goed.

Retour gaat het hem niet worden ik heb het al sinds januari. Wou nu pas er mee beginnen haha stom van me
 
Je kan hem proberen te verdraaien maar zonder meter weet je niet goed wat je doet.
Maar die dingen koop je voor €10 bij de bouwmarkt dus dat is niet heel werelds
Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt. Met een multimeter ook niet. Ben daar te dom voor :)
 
Terug
Bovenaan