TC421 wifi meerwaarde tov TC420


Dat is waar. Jammer, geen Windows laptop dus even de lenen van mijn kleinzoon. Ik heb een 421 gekocht moet deze week aankomen hier.
Sorry oud topic. Als je per half uur instelt dimt die dan in het half uur naar deze waarde of gaat het gewoon van bv 50 naar 60% op de 30ste minuut ? Zit te kijken naar aanschaf van de 421.
 
Nee, niet geleidelijk!
Bij de TC 420/421 wordt 3 kanalen gebruikt op de RGB kleuren de veranderen met en middels de dim functie van de deze 3 kanalen. De 4 en 5 andere kanalen kunnen gebruiken de andere kanalen de dimmen. Lees de gebruiksaanwijzing van het ding. Dus per 1/2 uur een vaste dim stand. RGB kleuren (rood, groen en blauw) worden altijd samengesteld door de hoeveel licht per kleur toevoegen, dus dimmen tussen 0 en 100 %.
 

Bijlagen

  • FDB137FD-C718-4122-B9B9-16B9F1AD92B0.jpeg
    FDB137FD-C718-4122-B9B9-16B9F1AD92B0.jpeg
    87 KB · Weergaven: 112
Zie foto.
 

Bijlagen

  • E06A3820-6678-462A-90DF-50A189947716.jpeg
    E06A3820-6678-462A-90DF-50A189947716.jpeg
    147.6 KB · Weergaven: 164
  • 3E711D53-8061-4941-B47E-CCD56F77ED76.jpeg
    3E711D53-8061-4941-B47E-CCD56F77ED76.jpeg
    38.6 KB · Weergaven: 144
  • 2E38473E-7059-47DC-9EE8-E6EEB96C0825.jpeg
    2E38473E-7059-47DC-9EE8-E6EEB96C0825.jpeg
    82.5 KB · Weergaven: 150
Als ik mij niet vergis is er verschil tussen de de 420 en 421. de 20 kan wel in kleine minuten stappen, de 21 alleen per half uur.
Verder moet je natuurlijk wel FADE aanvinken, dat is nl lanzgaam dimmen.
 
ik heb een TC421 en alleen Mac spullen, ik moet de app gebruiken en is per 1/2 uur, geen mogelijk voor fade. De software werkt alleen op Windows machines, geen Idee of de TC421 op Windows kan faden.
 
ik heb een TC421 en alleen Mac spullen, ik moet de app gebruiken en is per 1/2 uur, geen mogelijk voor fade. De software werkt alleen op Windows machines, geen Idee of de TC421 op Windows kan faden.
Wanneer dat niet kan op IOS dan ga je toch even naar iemand met een Windows computer en programmeer je daar vervolgens je TC 421?
 
Laatst bewerkt:
op internet gezocht, verschillen:
TC420 = software alleen op Window, per minuut in te instellen en Fade mogelijk.
TC421 = software alleen op Windows en bedienen met app op telefoon, per 1/2 uur instellen, en geen Fade mogelijk.
Denk ik :ROFLMAO:
 
op internet gezocht, verschillen:
TC420 = software alleen op Window, per minuut in te instellen en Fade mogelijk.
TC421 = software alleen op Windows en bedienen met app op telefoon, per 1/2 uur instellen, en geen Fade mogelijk.
Denk ik :ROFLMAO:
Zelf werk ik met eigenbouw apparatuur maar het lijkt me heel vreemd wanneer je met zo'n TC 421 geen fade in zou kunnen stellen. Als dat zo is kan je beter een goedkope timer kopen bij de Action daar kan je verlichting ook op een gewenste tijd mee aan laten springen. Zo'n controller koop je toch ondermeer om de fade mogelijkheden? Bovendien meen ik te weten dat er zowel een fade en jump instelling mogelijk is tussen twee tijdpunten. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je geen dimbare verlichting hebt?
 
421 en 420 zijn volgens mij het zelfde maar de 421 kun je ook via app /wifi instellen. Vanuit de app kun je niet alles wat vanuit de pc software kan.
 
Zelf werk ik met eigenbouw apparatuur maar het lijkt me heel vreemd wanneer je met zo'n TC 421 geen fade in zou kunnen stellen. Als dat zo is kan je beter een goedkope timer kopen bij de Action daar kan je verlichting ook op een gewenste tijd mee aan laten springen. Zo'n controller koop je toch ondermeer om de fade mogelijkheden? Bovendien meen ik te weten dat er zowel een fade en jump instelling mogelijk is tussen twee tijdpunten. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je geen dimbare verlichting hebt?
Ik heb alleen de app op mijn iPhone, per 1/2 uur instellen en geen Fade mogelijk. dus als je wel wil hebben moet je een windows computer gebruiken denk ik. Met de app gaat het niet werken. dat wil ik alleen maar zeggen.
 
421 en 420 zijn volgens mij het zelfde maar de 421 kun je ook via app /wifi instellen. Vanuit de app kun je niet alles wat vanuit de pc software kan.
De 421 kan je niet per minuut instellen volgens mij. De software in het ding zelf is niet gelijk van de 420. Ik heb een jaar geleden geprobeerd met een Windows computer. niet gelukt, ik alleen per 1/2 uur instellen. Misschien en er een update voor dat ding nu, ik kan het niet vinden.
 
Bedankt voor de antwoorden al wijkt het allemaal wat af, hoop dat de software wat duidelijker is :ROFLMAO: . Vindt het niet erg dat die om 30m in te stellen is maar ik wil wel de fade functie. Ome ali zegt dat het goed is, helaas de tc421 instructies niet echt.

For TC421

the setting time can be every half clock in one day.

like: you can set 6:00 brightness-0%

6:30 brightness-50%

7:00 brightness-100%

......

note: If your set 6:00 @ 0% to 6:30 @ 100%, it will fade 0% to 100% in 30min.



* Brightness changing effect can only be "Fade" between each two time points.

* If you want keep light on 06:00-12:00, you need set each time point from 06:00 to 12:00.
 
zei het al eeerder...de 421 is alleen per 30 minuten instelbaar.
Ik weet het.
Bedankt voor de antwoorden al wijkt het allemaal wat af, hoop dat de software wat duidelijker is :ROFLMAO: . Vindt het niet erg dat die om 30m in te stellen is maar ik wil wel de fade functie. Ome ali zegt dat het goed is, helaas de tc421 instructies niet echt.

For TC421

the setting time can be every half clock in one day.

like: you can set 6:00 brightness-0%

6:30 brightness-50%

7:00 brightness-100%

......

note: If your set 6:00 @ 0% to 6:30 @ 100%, it will fade 0% to 100% in 30min.



* Brightness changing effect can only be "Fade" between each two time points.

* If you want keep light on 06:00-12:00, you need set each time point from 06:00 to 12:00.
Let we op de prijs, ivm de invoerrechten.
 
Ik weet het.

Let we op de prijs, ivm de invoerrechten.
Thanks voor de waarschuwing, stuur de verkoper meestal berichtje om er lage prijs op te zetten. Vaak genoeg dure artikelen gehad waarop 5eu staat. Heb gelijk bio co2 set besteld ben wel is benieuwd hoe dat gaat. Lampen durf ik helaas niet aan. De controller is zelfs al uit mijn comfort zone omdat het een elctrisch aparaat is
 
. zelfs al uit mijn comfort zone omdat het een elctrisch aparaat is
Niet nodig, als je bij de juiste besteld...je kunt nl bij de fabrikant bestellen. Kijk ff hoeveeel stuks die al heeft verkocht dan weet je meteen dat je de best hebt.
Zal maar niet zeggen dat ik platinum member been bij alie....ik koop er heel veel en als weet hoe ali werkt koop je dr dezelfde dingen die hier 4 x duurder zijn.
Er is trouwens een topic gemaakt over de aankopen van leden hier.
 
Niet nodig, als je bij de juiste besteld...je kunt nl bij de fabrikant bestellen. Kijk ff hoeveeel stuks die al heeft verkocht dan weet je meteen dat je de best hebt.
Zal maar niet zeggen dat ik platinum member been bij alie....ik koop er heel veel en als weet hoe ali werkt koop je dr dezelfde dingen die hier 4 x duurder zijn.
Er is trouwens een topic gemaakt over de aankopen van leden hier.
😂me too. Alleen veel reviews gezien over elec. Apparaten waar ze net even wat goedkopere condensatoren en bekabeling gebruikte.
 
😂me too. Alleen veel reviews gezien over elec. Apparaten waar ze net even wat goedkopere condensatoren en bekabeling gebruikte.
Weet je, de ellende is dat in China ze elkaar ook copyeren....en dan krijg je dat soort dingen.
Voor de rest, ga er maar vanuit dat hier in Europa en dan zker Nederland nog maar knap weinig spullen worden gemaakt....bijna alles komt uit China en wordt daaar onder licentie voor EU bedrijven gemaakt.
En anders kopen ze groot in en krijgen ze gratis een NL sticker erop geplakt met een NL naam.
Koop maar E apparatuur van het merk MI of Xiaomi en dan kun je zeker zijn van goede kwaliteit.
 
ik heb een TC421 en alleen Mac spullen, ik moet de app gebruiken en is per 1/2 uur, geen mogelijk voor fade. De software werkt alleen op Windows machines, geen Idee of de TC421 op Windows kan faden.
De software werkt op een iphone , android en windows. Ik heb ze allemaal geprobeerd. Géén probleem
 
Weet je, de ellende is dat in China ze elkaar ook copyeren....en dan krijg je dat soort dingen.
Voor de rest, ga er maar vanuit dat hier in Europa en dan zker Nederland nog maar knap weinig spullen worden gemaakt....bijna alles komt uit China en wordt daaar onder licentie voor EU bedrijven gemaakt.
En anders kopen ze groot in en krijgen ze gratis een NL sticker erop geplakt met een NL naam.
Koop maar E apparatuur van het merk MI of Xiaomi en dan kun je zeker zijn van goede kwaliteit.
Klopt helemaal hoor 95% is bijna made in china, maar voor elec. apparaten heb je hier gewoon strenge wetgeving waar de nederlandse shops verantwoordelijk zijn vandaar dat ze dan wel nog een kwaliteit controle hebben.
 
Klopt helemaal hoor 95% is bijna made in china, maar voor elec. apparaten heb je hier gewoon strenge wetgeving waar de nederlandse shops verantwoordelijk zijn vandaar dat ze dan wel nog een kwaliteit controle hebben.
hmmm niet helemaal waar. Die strenge wetgeving waar jij op doelt is de CE keurring bijvoorbeeld niet.
Een CE keuring is eigenlijk geen keuring maar een toetsing gericht op behoud van europese handelsverdragen en minimale eisen.
Zo moet een broodrooster wel voldoen aan een bepaalde emissie van straling !!! en een kabel met stekker te hebben, maar de CE keurring zegt niets over hoe goed het brood wordt getoast.
 
hmmm niet helemaal waar. Die strenge wetgeving waar jij op doelt is de CE keurring bijvoorbeeld niet.
Een CE keuring is eigenlijk geen keuring maar een toetsing gericht op behoud van europese handelsverdragen en minimale eisen.
Zo moet een broodrooster wel voldoen aan een bepaalde emissie van straling !!! en een kabel met stekker te hebben, maar de CE keurring zegt niets over hoe goed het brood wordt getoast.
Het is echt wel wat uitgebreider gelukkig https://www.nvwa.nl/onderwerpen/ele... die vallen onder,te verhandelen binnen de EU. Het zegt inderdaad niks over of het goed werkt maar dat het in ieder geval over bepaalde veiligheids standaarden voldoet.
 
Uitgebreider is het altijd...hoe meer regeltjes gelezen moeten worden hoe leuker het wordt om niet duidelijk te zijn.
Ik hecht er weinig waarde aan, net zoals bijv de testen van de consumentenbond ...omdat er een NL gebruiksaanwijzing bij zit scoort een product hoger maar voor wat het moest doen was die minder goed.
Neemt niet weg dat echt rotzooi hierdoor van de markt wordt geweerd...en dat was de opzet van het CE teken.
 
Bedankt voor de antwoorden al wijkt het allemaal wat af, hoop dat de software wat duidelijker is :ROFLMAO: . Vindt het niet erg dat die om 30m in te stellen is maar ik wil wel de fade functie. Ome ali zegt dat het goed is, helaas de tc421 instructies niet echt.

For TC421

the setting time can be every half clock in one day.

like: you can set 6:00 brightness-0%

6:30 brightness-50%

7:00 brightness-100%

......

note: If your set 6:00 @ 0% to 6:30 @ 100%, it will fade 0% to 100% in 30min.



* Brightness changing effect can only be "Fade" between each two time points.

* If you want keep light on 06:00-12:00, you need set each time point from 06:00 to 12:00.
Ik heb nu allemaal prog's op een windows laptop gezet en gebruikt en voor de TC420 de Pled2.1 wel mogelijk voor fade. Voor deTC421 v. Timecontrol 1.2 geen mogelijk voor fade.
Ik weet het.

Let we op de prijs, ivm de invoerrechten.
Ik heb beide programma's op een Windows nu gebruikt, de software v. voor de TC420 hee
 
Tijd niks geplaatst in deze thread. Maar wilde toch even delen:

Ik heb sinds paar weken ook een TC241 maar wilde deze graag beheren via een raspberry pi.
Hiervoor heb ik gezocht en gezocht maar uiteindelijk een Microsoft dotnet core applicatie gemaakt. Dit kan je draaien op verschillende OS.
Op Windows / Linux maar ook Raspberry Pi :)

Je kan time synchroniseren, models uploaden, een voorbeel template downloaden (om aan te passen en weer te uploaden.)

Voor meer info:
https://github.com/sdotter/TC421
 

Terug
Bovenaan