Te groot filter, kan dat?


Rastaman

Well-known member
Lid geworden
1 november 2020
Berichten
209
Leeftijd
79

Bijlagen

  • 20210910_083428.jpg
    20210910_083428.jpg
    228.6 KB · Weergaven: 70
Ik denk dat op een 50 liter prima een 2211 kan of nog beter een 2213. De 2213 heeft 3x zoveel filter inhoud dan een 2211.
 
Ja dat was vroeger de 2213 en als je zoiets zou nemen dan is de plus versie handig ivm de bijgeleverde kranen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Enne wat doen jullie er als filtermedium bij?
 
Ik heb ook altijd met de 2213 enkel sponzen gebruikt. Zoveel belasting zal het bakje niet hebben denk ik.
 
Ik gebruik de 2213 in een 100 liter bak. Ik heb in de uitloopslang een kraan gemonteerd, zodat ik de uitstroom nog iets kan regelen. Ik gebruik naast de filters ( blauw en wit) ook kool voor de zuivering van het water. Bakje staat er prima bij. En een tip: kijk even verder rond, de prijs van de pomp is elders veel goedkoper te vinden!!
 
Ik gebruik de 2213 in een 100 liter bak. Ik heb in de uitloopslang een kraan gemonteerd, zodat ik de uitstroom nog iets kan regelen. Ik gebruik naast de filters ( blauw en wit) ook kool voor de zuivering van het water. Bakje staat er prima bij. En een tip: kijk even verder rond, de prijs van de pomp is elders veel goedkoper te vinden!!
Ik heb deze ook altijd op een 80cm met 125 liter gebruikt en dat werkte prima. Met een normale belasting kan dat ook prima.
 
ik gebruik 2213 op 40 liter,

stroming is de snelheid waarmee water beweegt, en dat wordt vooral door de uitstroom bepaalt. maak de gaatjes in de uitstroombuis groter, of neem een poppypipe of spinpipe en je kunt een joekel van een filter op een klein bakje kwijt zonder problemen met teveel stroming.
 
Hier ook 2213, op een 60 liter. Lilypipe erop en werkt als een tiet. Om je vraag te beantwoorden, je kunt een bak niet overfilteren maar die Professionel 4+ simpelweg niet nodig. Bespaar je het geld en koop bijvoorbeeld de 2213. Ik heb er sponzen en Seachem Matrix in, afgetopt met filterwatten. Kun je allemaal kopen incl lilypipe voor de aanschafprijs van die professionel 4+ ;)
 

Terug
Bovenaan