Wat is er nieuw

Te klein aquarium met 2 Maanvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter gijsser
  • Startdatum Startdatum
G

gijsser

Guest
Ik heb onlangs tweedehands een klein 40 liter (42x30x35) aquarium gekocht. Het probleem is dat de vorige eigenaar hier een koppeltje Maanvissen in had zitten, de bak moest in zijn geheel worden overgenomen.

Nu zit ik dus met 2 Maanvissen (mooie beesten overigens!) in een veel te kleine bak, iemand enig idee waar ik met deze vissen heen kan? Ik zou ze graag cadeau doen aan iemand met de juiste huisvesting, of het liefst ruilen tegen wat garnalen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

mischien een advertentie op marktplaats, en hier een advertentie bij aangeboden doen?

Zet ze voor gratis af te halen, of een klein bedrag te koop hier op het forum of op mp. Er zijn altijd wel liefhebbers die de vissen een goed tehuis kunnen en willen bieden.

Als je dat niet wilt, kun je ze ook weggeven aan de lfs, wellicht dat die er een mooie bestemming voor heeft?

waarschijnlijk zijn ze zo mooi niet meer in een veel te kleine bak.

Zoals al gezegd, hier bij aangeboden of op mp.

Ligt er maar net aan hoe lang ze zo klein hebben gezeten.

@Gijsser: heb je toevallig een foto ervan?

Erg jammer. Als je goed kijkt zie je dat het oog tov het lichaam veelste groot is. Ook is de rugvin vergroeid. Dit zal niet meer rechttrekken maar ze hebben idd recht op meer ruimte.

Daarom vroeg ik naar foto's. Kunnen we in plaats van speculeren ook daadwerkelijk zien dat het niet om moeder mooisten gaat.
Maar bij het herlezen van de startpost denk ik dat Gijsser ook wel ergens bedoelde dat het mooie dieren - an sich - zijn, niet specifiek de exemplaren die hij nu heeft.
Gratis of voor een klein bedragje te koop aanbieden zoals Garnaal038 en Black Mollie al aangeven.

Kan hiervan een mooi garnalenbakje worden gemaakt.

~ Ivo

Waar woon je, in de buurt?

Ik woon in Nijmegen

Ik bedoelde inderdaad dat Maanvissen an sich wel mooie vissen zijn!

Zeker zijn maanvissen mooie vissen. Ik reken jou er ook niet op af, vind het mooi dat je een andere huisvesting zoekt voor de manen :thumbs:

In een juiste omgeving kunnen deze nog uitgroeien tot erg mooie dieren.

Super dat je je zo inzet voor die beestjes!

Ja in dit aquarium is het echt te klein voor ze dus hopelijk krijgen ze een mooi nieuw onderkomen=)

Ik ga op marktplaats een advertentie plaatsen en ook hier op het forum bij aangeboden (als ik eenmaal 10 berichten heb, anders kan je blijkbaar niet posten daar..)

Idd: respect! Dat jij zoveel moeite doet voor dieren die een ander te klein heeft gehouden, siert je!

Ik zie trouwens inderdaad - met name aan de ogen - wel dat ze wat vergroeid zijn, maar lelijk vind ik ze niet. De misvormingen zullen zoals hierboven al gezegd niet meer herstellen, maar vallen nog redelijk mee en in een groot genoeg aquarium zullen ze best nog wel tot hun recht kunnen komen, al zullen ze geen 25 cm hoog meer worden.
Ik zie in veel dierenwinkels, onder het label "maanvis mix", regelmatig ernstiger mismaakte dieren.

Ik denk inderdaad dat er, of hier of op MP, of op een ander aquariumforum, nog wel een liefhebber voor te vinden zal zijn.
Als Nijmegen niet zo'n eind fietsen was zou ik overwegen ze zelf te adopteren .....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan