Wat is er nieuw

Te veel Anatome Helena's?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chelle-T
  • Startdatum Startdatum
C

Chelle-T

Guest
Hoi allemaal,

Even een vraagje betreft mijn Anatome Helena's. Heb er ruim een jaar geleden 5 gekocht om een slakkenplaag tegen te gaan. Na enkele weken heeft het dan ook uitstekend geholpen. Nu dus een ruim jaar verder heb ik echt enorm veel Anatome Helena's. Ik bied ze al aan op marktplaats etc maar ik kom er nog niet echt van af. Is het erg om zoveel slakken in de bak te hebben in verband met een overschot aan leven in de bak?

Te veel vissen in de bak gaat niet goed, werkt dit ook zo met te veel slakken?

Groeten Chelle

Seabait zei:
Hoeveel is enorm veel ongeveer?
Ze verstoppen zich goed, dus tellen is lastig. Maar ik gok op een getal tussen de 30 en de 40.

Als ik voer komen ze vaak tevoorschijn, ik zal morgen eens proberen iets nauwkeuriger te zijn. Kan goed zijn dat het er nog meer zijn.

Is niet overdreven veel maar best aardig wat voor je bak.
Misschien vraag je teveel op mp?

Nou, dat was dus mijm vraag: of dat veel is of dat het wel kan. Heb geen last van ze maar wil niet dat mijn bak overbevolkt o.i.d. raakt.

Gewoon alle vissen uit je bak halen dan is er niks aan de hand! 😉
Doe je nu de helft van de slakken gratis laten ophalen zit je voorlopig sowieso zonder zorgen.

Gewoon weggeven ipv geld ervoor te vragen. Zijn volop verkrijgbaar of gewoon in de prullenbak.
Had ik tenminste gedaan nadat mijn appelslakken eraan gingen en weggegeven. (Y)

Je kunt wellicht ook bij de lokale dierenwinkel de slakken ruilen tegen een plantje of iets dergelijks.
Ik heb daarom maar anentome helena die dagelijks wellicht 1 slakje eet. En de rest van de slakken onderhouden de bak en heb zo wel de populatie ( tot nu toe ) onder controle.

Ami zei:
Je kunt wellicht ook bij de lokale dierenwinkel de slakken ruilen tegen een plantje of iets dergelijks.
Ik heb daarom maar anentome helena die dagelijks wellicht 1 slakje eet. En de rest van de slakken onderhouden de bak en heb zo wel de populatie ( tot nu toe ) onder controle.

dan heb je de Helena goed getraind! krijgt hij straf als hij er meer eet? 😉

Haha nee hoor 😉
Als ik kijk dan zie ik dagelijks wel ergens weer een lege slakken huisje en soms helemaal niet en soms weer een paar meer.

ook hier hetzelfde probleem dus ik lees mee! begon 2 maanden geleden met een stuk of 8 anatome helena's... zijn er nu al zeker een stuk of 50 (zet alles wat ik vind over in een andere bak )!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan