te veel co2?


S

Schaive78

Guest
Kun je ook teveel co2 geven voor je planten??

ik zit momenteel op een ph van 6,6
 
Niet dat ik weet. Wel is het zo dat bij veel co2 de planten minder makkelijk de andere stoffen zullen vinden/opnemen maar zelf zit ik op zo n 30mg en dat moet prima kunnen. Je volgt ook de EI dacht ik dus de rest zal al vrij veel aanwezig zijn.
Op hoeveel milligram zit je nu?
 
De kh heb ik gemeten met een strip, die zit dan op 5. druppeltest is leeg.

Er zitten wel vissen in hoor
 
Je zit met een kh van 5 rond de 37mg. Heb je geen continutest erin nog? Bedenk wel dat een strip niet al te betrouwbaar is.
 
Je zit met een kh van 5 rond de 37mg. Heb je geen continutest erin nog? Bedenk wel dat een strip niet al te betrouwbaar is.

Ja die hangt erin en die is heel licht groen. Maar ik blijf maar algen houden. dus dacht ik eraan. Maar dat kan dus niet.
 
De kh heb ik gemeten met een strip, die zit dan op 5. druppeltest is leeg.

Er zitten wel vissen in hoor
Bekijk deze tabel.

6B4C9FA3-74F2-4C4B-A808-B2DCDB7543F3.png
 
ok maar wat john zegt. die strips is natuurlijk niet betrouwbaar. je kan kiezen tussen 3 6 of 10. dus het is ook nog wel een beetje gokken. Zou morgen even een nieuwe test (druppel)
halen
 
De waarden komen uit een tabel en zijn richtlijnen. Zodra je met bijvoorbeeld turf werkt kun je deze tabel niet meer gebruiken en kun je beter afgaan op een co2 continu test.
 
de circulatie ga ik binnenkort weer wat veranderen, ga de spraybar zo maken zoals hier iemand een forum over gemaakt heeft( even naam vergeten). Ik bedoelde Benvo
 

Terug
Bovenaan