Wat is er nieuw

Te weinig licht?

Tiemo2203

Active member
Lid geworden
27 oktober 2016
Leeftijd
26
20161123_194010.jpg
[/url][/IMG]
eLaXQ6tDQPJRqU56tN8HMy1lRdWai5_O.jpeg

ik heb sinds een week mosselplantjes in mijn aquarium en sinds een dag of 2 zie ik dat er een paar bladeren lelijk worden, het kan toeval zijn maar ik heb nog nooit lelijke plekjes op mijn planten gehad.

Dit is het (proces van mijn bakje in de afgelopen 2 weken) http://www.aquaforum.nl/threads/tussen-kunst-en-kitsch-creativiteit-gezogd.97174/

Kan het zijn dat er weinig licht in me bak komt, of is dit iets anders?

mvg Tiemo

Er is waarschijnlijk water op de bladeren gekomen, en dan verbranden de bladeren door het licht.
Edit: Ik dacht dat je het over de mosselplantjes had, sorry! Het lijkt alsof iets aan jou planten heeft zitten eten, heb je L-NUmmers?

HET GAAT INDERDAAD NIET OM DE MOSSELPLANTJES
ik heb geen l nummers in me bak zitten.

Staan de plantjes er al lang in?
ik vermoed dat dit de overgang is van bovenwater naar onder water. Emers naar submers.

Ik heb deze drijver ook en dan zeker de helft van het oppervlak bedekt in de 60cm bakjes. Hier zie ik ook met regelmaat daar gele blaadjes aan komen en die pluk ik er gewoon af. Het zijn altijd de wat grotere en dus oudere bladeren.
De rest zou best kunnen komen door de overgang zoals Babysnake al aangeeft.

ja daar hebben jullie een goed punt, jessicapilon, het gaat tevens niet om de drijfplanten die lelijk zijn waar dat had ik wel aanzien komen, maar de anubias op het kienhout werd op een paar bladeren lelijk en op de andere werd dat blad ook opeens lelijk, ik vraag dus af of dat word veroorzaakt doordat de mosselplantjes veel licht tegen houden?

Een anubia kan prima in de schaduw staan hoor.

Heb je voldoende stroming en voeding in de bak? Dat kan ook een rol spelen als planten het minder goed gaan doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan