Te weinig planten?


JohnL1978

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2019
Berichten
209
Leeftijd
45
Locatie
Eindhoven
Hoi allemaal!
Vandaag was ik bij de LFS voor wat kleine inkopen. Ze vriegen hoe mijnbsk nu loopt dus ik liet een foto zien. Ze zei direct dat ik veel te weinig planten heb en dat dit minimaal 3 keer zo veel zou moeten zijn.
Het is een goede LFS maar ben benieuwd naar jullie niet commerciële mening :)
 

Bijlagen

  • 477A71CE-32CD-4D40-90A9-2918C6DA7EA7.jpeg
    477A71CE-32CD-4D40-90A9-2918C6DA7EA7.jpeg
    59.9 KB · Weergaven: 183
Lastig te zeggen een kwestie van smaak, vind jij dit mooi lekker zo laten, zelf zou ik het ook anders doen met mooie grote planten en stukken hout, maar dat is mijn idee.
Buiten dat denk ik dat de linker planten een Anubias soort is welke niet met de wortelstok in de bodem mag maar opgebonden op hout of steen, en dat plantje voorin / midden wat verder met de stengels uit elkaar dan kan er beter licht en voeding bij, wil je deze snoeien dan alleen de bovenste gedeelte eraf halen en terug plaatsen.
 
Ze zei direct dat ik veel te weinig planten heb en dat dit minimaal 3 keer zo veel zou moeten zijn.
Gaf ze daar ook een reden voor? zo heel magertjes vind ik het persoonlijk niet, zet je er drie keer zoveel in dan is je bak echt vol.
Een paar hoge stengelplanten kunnen er nog wel bij, en wellicht een leuk voorgrond plantje

De Hygrophila difformis is een mooie volle varen die de bak lekker vult, leuk en makkelijk voorgrond plantje is de Lobelia cardinalis (mini)
 
Ja de winkel wil graag verkopen denk ik. Zelf zou ik nog voorin wat planten zetten maar goed smaken verschillen verder is 3x wel erg overdreven vindt ik.
 
Ik vind de bak juist mooi ruim opgezet zo! :) Je hebt een goed gevoel voor verhoudingen. Er zitten ook drijfplanten in zie ik, prima toch. Meer/minder planten is inderdaad een kwestie van smaak.

Soms zou het fijn zijn als "de" LFS wat minder hard zou proberen het eigen bestaan te rechtvaardigen middels verkooppraatjes. Heb al zoveel onzin voorbij zien/horen komen. "Zonder CO2 gaat het eigenlijk niet" (koop onze CO2-systemen) "Sponsfilters zijn ouderwets hè" (wij raden alleen filtersystemen aan waar we wat aan verdienen) etc
 
Ik vind de bak juist mooi ruim opgezet zo! :) Je hebt een goed gevoel voor verhoudingen. Er zitten ook drijfplanten in zie ik, prima toch. Meer/minder planten is inderdaad een kwestie van smaak.

Dank je wel!

Soms zou het fijn zijn als "de" LFS wat minder hard zou proberen het eigen bestaan te rechtvaardigen middels verkooppraatjes. Heb al zoveel onzin voorbij zien/horen komen. "Zonder CO2 gaat het eigenlijk niet" (koop onze CO2-systemen) "Sponsfilters zijn ouderwets hè" (wij raden alleen filtersystemen aan waar we wat aan verdienen) etc
Haha dat gevoel had ik zelf ook al maar omdat het nog allemaal nieuw voor me is wildeik het eerst hier hier checken :).

Had nog wel een hele mooie rode plant gezien (moet leren de namen te onthouden of een foto te maken) maar die doe ik pas als ik wat verder met co2 ben.
 
Ja de winkel wil graag verkopen denk ik. Zelf zou ik nog voorin wat planten zetten maar goed smaken verschillen verder is 3x wel erg overdreven vindt ik.

Ja wil mogelijk voorin nog wat laagblijvers en dus mogelijk nog wat roods.
 
:) Rood zal een mooi contrast geven met de andere planten.
 
Kwestie van smaak.
persoonlijk ben ik het met je lfs eens,
 
Het ziet er zo best aardig uit toch? Je kan nog wel wat toevoegen maar 3x is overdreven. Wat Ton zegt even goed nakijken, de plantjes aan de linkerkant horen niet met de wortelstok in de grond te zitten dat gaat rotten en zal de plant dood gaan. Zelfde voor de Javavaren helemaal midden achter, kan niet zien of die in de grond zit maar indien dit zo is, snel er uit halen. Die planten horen op steen of hout gebonden te worden.

Verder inderdaad wellicht nog wat leuke cryptocorine plantjes zoals die je rechts voor hebt staan.
 
Ja wil mogelijk voorin nog wat laagblijvers en dus mogelijk nog wat roods.
Realiseer je dat rode planten moeilijker te houden zijn en ze ook een hogere licht intensiteit vragen. Je Anubias, waarvan je in een ander topic al vertelde dat ze niet zo in de grond horen, wil juist weinig licht of een sterk beschaduwde plek.
 
Hoi allemaal!
Vandaag was ik bij de LFS voor wat kleine inkopen. Ze vriegen hoe mijnbsk nu loopt dus ik liet een foto zien. Ze zei direct dat ik veel te weinig planten heb en dat dit minimaal 3 keer zo veel zou moeten zijn.
Het is een goede LFS maar ben benieuwd naar jullie niet commerciële mening :)
Dat is helemaal aan je zelf! Jij doet wat jij mooi vindt! Wel zou ik vóór de aankoop van planten eerste een googelen wat zo'n plant nodig is om goed te groeien én of de nieuwe wens aankoop past bij je huidige plantenbestand.
 
Heb me te veel door de LFS laten leiden op basis van vertrouwen. Ik ga me daar zelf wat meer in verdiepen.
 
Hoi allemaal!
Vandaag was ik bij de LFS voor wat kleine inkopen. Ze vriegen hoe mijnbsk nu loopt dus ik liet een foto zien. Ze zei direct dat ik veel te weinig planten heb en dat dit minimaal 3 keer zo veel zou moeten zijn.
Het is een goede LFS maar ben benieuwd naar jullie niet commerciële mening :)
Toch hebben ze daar toch wel een béétje gelijk in.
Want; hoe meer plant(massa) hoe stabieler de bak gaat draaien. En hoe stabieler de bak des te minder kans op algvorming.
3x zoveel is wellicht wat overdreven maar er mag best nog wel meer bij.
 
Ik vind het een erg smaakvol ingerichte bak.
Een laagblijvertje op de voorgrond zou niet misstaan, dat is zo.
Maar 3X zo veel planten als dit?
Waar moeten de dames en heren dan zwemmen?

Ik denk dat het er allemaal prachtig uit zal zien als de planten die er nu in staan gegroeid zijn.
En voor het evenwicht staat er mijns inziens nu al genoeg in.
 
Iedereen bedankt voor de reacties!
Wat ik hier uithaal is dat het een kwestie van smaak is, wel ga ik er nog wat voorgrond plantjes bijzetten.
 
Nog een kleine aanvulling: het gaat mijns inziens niet alleen om jouw smaak, maar ook om wat je vissen nodig hebben voor een beetje leuk leven. De ene vis zwemt oorspronkelijk in dicht begroeide wateren en de ander veel meer in open water. Ook iets om naar te kijken.
 

Terug
Bovenaan