Guppeman
Well-known member
- Lid geworden
- 13 juli 2018
- Leeftijd
- 61
In mijn biotoopje (buitenaquarium) heb ik een "plantenbakje" gekit met daarin oeverplanten.
Vorig jaar had ik vijvergrond als bodem voor de plantjes en groeiden ze als kool.
Echter bleken de voedingsstoffen in die grond een geweldige voedingsbron voor (draad) alg.
De vijvergrond heb ik dit jaar vervangen door aquariumgrind en daarin de plantjes "met kluit" gezet.
Maar het wil niet erg vlotten.
Het staat er maar armetierig bij.
Vorige week heb ik er verdunde plantenmest voor aquariumplanten bij gegoten.
Wat ook niet veel effect lijkt te hebben.
Er steken wel nieuwe scheuten hun koppie op uit het grind maar de hoofdplanten hebben het maar moeilijk zo te zien.
Dus nu weet ik het even niet meer.
Hebben ze nu teveel of te weinig voeding?
Of is er wellicht iets heel anders aan de hand?
Ik heb wel aardig in de wortels moeten kortwieken om ze uit de plantenbak te krijgen.
Moeten ze wellicht nog aanslaan? Ze staan er nu een week of 5 in.
Vorig jaar had ik vijvergrond als bodem voor de plantjes en groeiden ze als kool.
Echter bleken de voedingsstoffen in die grond een geweldige voedingsbron voor (draad) alg.
De vijvergrond heb ik dit jaar vervangen door aquariumgrind en daarin de plantjes "met kluit" gezet.
Maar het wil niet erg vlotten.
Het staat er maar armetierig bij.
Vorige week heb ik er verdunde plantenmest voor aquariumplanten bij gegoten.
Wat ook niet veel effect lijkt te hebben.
Er steken wel nieuwe scheuten hun koppie op uit het grind maar de hoofdplanten hebben het maar moeilijk zo te zien.
Dus nu weet ik het even niet meer.
Hebben ze nu teveel of te weinig voeding?
Of is er wellicht iets heel anders aan de hand?
Ik heb wel aardig in de wortels moeten kortwieken om ze uit de plantenbak te krijgen.
Moeten ze wellicht nog aanslaan? Ze staan er nu een week of 5 in.