Temperate Zeeaquarium Australië


JanSch

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2004
Berichten
76
Locatie
rotterdam
Ruim 2 jaar bezig met een speciaal aquarium, het gaat hier om een vissenbak de vissen komen uit zuid-west Australië

Temperatuur komt niet boven de 19 graden

Aracana ornata

DFCA4ED9-1CB8-43FF-894F-87CF850E383B.jpeg


Anoplocapros lenticularis
E1F3B21E-C8F8-4A3E-9CF5-154F83C48F8C.jpeg

s


Chelmonops curiosus
84852A9E-120A-4DE3-961F-EE667BC4975C.jpeg


Diodon nicthemerus
E3A46954-0F75-47CD-AD95-40BDE89F82B5.jpeg
 
prachtige vissen! vooral de kogels :D

heb je toevallig ook een totaal plaatje?
 
Even een update het gaat goed met het aquarium er zijn zelfs plannen om groter te gaan ik zit te denken aan 2.50 x 70 x 70.


Hier een foto van een stel Chelmonops curiosus.

P1010844.jpeg


P1010866.jpeg


Aracana ornata vrouw.

P1010742.jpeg

Hier de man.

P1010793.jpeg


Hier een anoplocapros lenticularis.

P1010798.jpeg
P1010775.jpeg
 
Erg knap. Het valt mij op dat er weinig biotoop-aquaria zijn wat betreft zee-aquaria. Mooi om te zien dat jij dit wel doet.
 
Klopt! als je alles al gedaan heb op tropisch zeewatergebied dan zoek je toch iets anders om te proberen mede door een allergie voor koralen (zie foto) was dit een makkelijke keuze.

Bekijk bijlage 294179

Ai! Dat ziet er akelig uit.

Was zoetwater geen optie?
 
Nee, ik zit al een jaar of 45 in het zeewater, zoetwater is eigenlijk te saai.
 
Erg mooi Jan en hoeveel liter is deze bak? Ik zag op de eerdere foto Valonia en heb je geen bewoners die deze bestrijden want deze plaag kan zich snel uitbreiden heb ik gemerkt.
 
Ziet er gaaf uit, speciale bewoners die ik nog niet eerder heb gezien.
 
Erg mooi Jan en hoeveel liter is deze bak? Ik zag op de eerdere foto Valonia en heb je geen bewoners die deze bestrijden want deze plaag kan zich snel uitbreiden heb ik gemerkt.
De bak is rond de 600 liter het is wel een koudwaterbak temperatuur rond de 18 graden. Valonia is niet echt een probleem in deze bak, steen eruit en schoon spuiten onder de hogedrukspuit.
 
Zeewater aquarium is gewoon geweldig. Voor mij een droom, vanwege de tijd en vakanties maar hier geniet ik van.
 
Zeer mooi en iets wat je nagenoeg niet ziet.

Gr. Ed
 
Momenteel moeilijk om de bak onder de 20 graden te krijgen, koeler gaat niet meer uit, nu komt er ook nog eens condens op de ruiten.

P1010889.jpeg
P1010890.jpeg
P1010891.jpeg
 
Aii.. das ook wel een flink verschil om te koelen. Wel een prachtige bak!
Kan het heel veel kwaad als het een paar dagen wat warmer wordt?
 
Condens op de ruiten heb ik deze dagen ook bij de WW, ik vul momenteel aan met koud water. Voor mijn sluiers en ancistrus is dat goed te doen heb ik gemerkt. Komen jouw vissen normaal op grotere diepten voor dat je onder de 20 graden moet blijven?
 
Aii.. das ook wel een flink verschil om te koelen. Wel een prachtige bak!
Kan het heel veel kwaad als het een paar dagen wat warmer wordt?
Een paar dagen kan geen kwaad, maar moet geen weken gaan duren, dan raken ze in de stress daardoor meer kns op ziektes.
 
Condens op de ruiten heb ik deze dagen ook bij de WW, ik vul momenteel aan met koud water. Voor mijn sluiers en ancistrus is dat goed te doen heb ik gemerkt. Komen jouw vissen normaal op grotere diepten voor dat je onder de 20 graden moet blijven?
Deze vissen komen uit Zuid-Australië in de buurt van Melbourne/Adelaide daar is zeewatertemperatuur tussen de 10 en 18 graden de vissen komen voor op 5 tot 60 meter diep.
 
Sooooo.... zo te lezen heb jij echt iets heel bijzonders en zeldzaams rondzwemmen, fantastisch!
 
Hoe staat het nu met de vissen zo na de warmere dagen?
 
zo, dit is wel een bijzonder aquarium. Mooie beestjes heb je zwemmen. :smitten:
 
Wat een tof project en vissen zeg! Leuk ook om te zien dat iemand zijn bak valt met macro algen ipv koraal.

Fijn dat het je gelukt is om de bak koud te houden met de hitte golf! Ik was zelf op vakantie en mijn mixed reef heeft de 29 grade aangetikt. Gelukkig geen blijvende schade opgelopen aan koralen.
 

Terug
Bovenaan