temperatuur beheersing tijdens de hitte


Abdallah-john

Member
Lid geworden
3 augustus 2018
Berichten
9
Leeftijd
62
velen zullen nu last hebben van een te hoge temperatuur in het aquarium door de aanhoudende warmte, waardoor in huis de temperaturen flink oplopen, ik kreeg een tip om het een beetje aangenamer voor de vissen te maken
(Misschien al bekend maar wil m toch delen) plastic water flesjes of flessen etiket verwijderen uitspoelen en vullen met water en dan invriezen, nadat ze bevroren zijn in het aquarium zetten of hangen, de vissen die er behoefte aan hebben zoeken zelf de omgeving van de fles op.
 
Ik pas dit al jaren toe in de nano bakjes alhoewel ik nu op de meeste een fan heb staan.
 
Ventilator werkt perfect, bij mij 29-30°C binnen en met ventilator krijg het water stabiel op 25°C
 
Ik gebruik dit ook in al mijn aquaria en werkt in principe prima! Fans wil ik mog wel gaan proberen, al zijn die voor mijn 180 liter niet echt een optie aangezien daar bijlzalmpjes in zitten.
 
Ik maak hier gebruik van een blok van 6 fans met traploze toerental regeling aangesloten en geregeld door de Inkbird temp controller.

4DE25D3E-64C5-411A-ADC1-88FB96B27947.jpeg
 
Ik maak hier gebruik van een blok van 6 fans met traploze toerental regeling aangesloten en geregeld door de Inkbird temp controller.

Bekijk bijlage 255466

Heb je daar zomaar een gat in de kap voor gemaakt. Zo wordt het wel erg permanent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik s'morgens vroeg regelmatig doe als de temperatuur nog rond de 20-22 gr is,een ventilator laten blazen vanaf mijn balkon richting woonkamer,daarmee blaas ik de wat koelere lucht de woonkamer in.Binnen zo'n 3 uur is de temperatuur 2-3 graden gedaald,(in de woonkamer).Neemt niet weg dat deze later op de dag weer wat gaat stijgen maar er is weer wat aangename koeling in huis.

Heb je de mogelijkhijd om een ventilator de gehele avond en nacht te laten blazen,van buiten naar binnen dan is de verkoeling op een later moment misschien nog wel beter,maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd,mede omdat ik een beetje bang ben om wespen en muggen de gelegenheid te geven ongezien in de woning te komen.

Ventilatoren worden momenteel veel binnenshuis gebruikt om de omgevings temperatuur wat te verlagen,maar die laten we vaak in de woonkamer circuleren dus misschien is het wel een idee om wanneer er tijdelijk wat verkoeling is zoals aangegeven wat verkoelde lucht naar binnen te blazen.

ik denk niet dat het aquariumwater daar snel van omlaag gaat maar we moeten ook een beetje aan onszelf denken,dus wie weet kunnen we hier iets mee.
 
Ja. Als ik er flauw van ben koop ik wel een nieuwe klep.
Ik wil niet de hele dag tegen een open bak aankijken. Dan is dit een mooie oplossing. Later koop ik wel weer een nieuwe klep en is dat “probleem” ook weer opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan