Wat is er nieuw

temperatuur schommeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter aran
  • Startdatum Startdatum
A

aran

Guest
Hallo,

Ik heb in mijn aquarium 5 discus zitten (ongv 12 cm) en wat kardinaal.
Nu ververs ik 1 x in de week 10 procent water en 1 maal 15 procent tijdens de wekelijkse bodem schoonmaak. De temperatuur
staat op 30 graden, maar als ik bij gaat vullen zakt de temp
met 2 a 3 graden. Dit komt omdat ik met alleen koud water bij vul om de straal laag te houden. Als ik met warm water bij moet vullen, krijg ik een harde straal waardoor de bak omgeploegd wordt.

De vraag is of dit kwaad kan.

Gr Ron

Die 2 a 3 graden verschil is geen enkel probleem.

Ik zou wel je NO3 / PO4 waardes in de gaten houden.
Als deze op gaan lopen zou je iets meer kunnen gaan verversen.
Je kunt iets van een Eheim of Gardena kraan op je slang zetten om de straal iets te knijpen.

Hoi,

Bedankt voor de reactie.
Elke week meet ik een aantal water waardes
Nitraat en nitriet is dan 0
ammoniak is ook goed.
Ik heb in een van mijn filters een speciale hars zitten.
Het probleem van de harde straal is dat de warme kraan alleen helemaal open of dicht kan.(kombiketel)
Om dus het hete water kouder te krijgen moet de koud water kraan ver open en dan krijg ik een te harde
straal.

Het gaat toch niet rechtstreeks van de ketel de bak in en gebruik je iets van een slang lijkt me? op die slang kan je dan wat bevestigen zoals Rob aangeeft.

Ik ververs al jaren flink wat water met behulp van een Gardena broeskop van aluminium. Net als in de douche krijg ik dan mooie waterstralen in de bak, en lekker op temperatuur. Het aluminium is zwaarder dan de plastic uitvoeringen. De kop blijft daardoor stabieler in het aquarium en gaat niet drijven.

Hobbygroet,
Jos Hut

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan