T
TLL
Guest
Ik twijfel bij een nieuwe scape om een flinke verhoging in het midden van het aquarium (zo’n 10 cm) op te vullen dmv tempex platen, behandeld met tegellijm en epoxy. De flinke stenen die er in komen kan ik op die manier eenvoudig hoger plaatsen en bijkomen voordeel is dat het super stabiel ligt.
of
ik gooi er een flinke lading lavasteentjes onder. Ik ben alleen bang dat dit na verloop van tijd minder stabiel is gezien het gewicht en de plaatsing van sommige stenen.
voor de duidelijkheid, in beiden gevallen komt er een laag soil overheen en rondom de tempex lavasteentjes want niet de gehelebodem wordt bedekt door de tempex (ongeveer 1/3)
ik twijfel omdat ik mij afvraag of de tempex de bodemcirculatie straks belemmert
wellicht zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben
of
ik gooi er een flinke lading lavasteentjes onder. Ik ben alleen bang dat dit na verloop van tijd minder stabiel is gezien het gewicht en de plaatsing van sommige stenen.
voor de duidelijkheid, in beiden gevallen komt er een laag soil overheen en rondom de tempex lavasteentjes want niet de gehelebodem wordt bedekt door de tempex (ongeveer 1/3)
ik twijfel omdat ik mij afvraag of de tempex de bodemcirculatie straks belemmert
wellicht zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben